Voeding mod en bijna dood :)

Pagina: 1
Acties:

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik vond me voeding herrie maken, dus ik vervange de fan. Gelukt en hijs wat stiller

ALLEEN

tijdens het klussen in kast was er een draadje in hsf fan gekomen :( Dat had ik niet door. tot windows crashte. Dus ik zag dat en ging snel naar bios (nadat ik de fan weer vrij had gemaakt. 106 C. Pfew hij leeft nog :)

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-03 13:01
Auw das heet, kan je een eitje op koken :+

• 418O2
  • Niet online
ik pakte de hsf ook vast(pc uit) en dat deed wel bikkelpijn

Verwijderd

heppie geluk mee gehad dat ie nog niet gebraden is..

• 418O2
  • Niet online
daarom zweette ik ook zo toen ik zag dat hij het nog deed..

dit was eigenlijk mijn uitleg van "inburnen" :p

Verwijderd

hehe ook een fijne inprint in je hand of vingers ?

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Er zat toch nog een heatsink op? Dan heb je wel een brakke heatsink zeg :o Mijn AMD heb ik ook wel een 'passief gekoeld' laten lopen en hij werd niet warmer dan 65graden :)

• 418O2
  • Niet online
spire heatsinkje. LET WEL : volgens mij hebbie wel een minuut of 5 a 6 zonder fan gedraaid, maar dat weet ik niet zeker. en jij heb een duron700 en ik een xp1600+

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-08 21:45
Mazzel gehad...

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

AMD CPU's staan safe op rond de 90 graden max... Maar de CPU's kunnen wel 120 graden-stoten hebben... Niet continue BTW, maar voor even kan 't wel... Remember: Alle gebruiksartikelen worden vaak onder extreme omstandigheden getest... Zo worden wind-ups (takeltorens voor trussing) getest op 10x hun maximale draagcapaciteit...

...en zo kan je melk nog best drinken een maand over code }:O

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 00:15 schreef Scyth het volgende:

[bla..]

...en zo kan je melk nog best drinken een maand over code }:O
U-huh, moet jij maaris een pak melk 1 maand in de koelkast zetten. Dan heb je toch mooi melk met paddestoeltjes smaak hoor.

Verwijderd

Weer een duidelijke kwestie van pis geluk! :)

Verwijderd

Nou dan heb je toch wel een casefan ofzo want je koelblok is bij een 1600+ binnen 1 sec helemaal opgewarmd en dan is je cpu binnen 10 sec zo heet dat er nix meer van over is. Je had dus gewoon een casefan ofzo die nog voor wat flow zorgte want passief kan gewoon niet

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 00:58 schreef SuiCid4L_MaNiaC het volgende:

[..]

U-huh, moet jij maaris een pak melk 1 maand in de koelkast zetten. Dan heb je toch mooi melk met paddestoeltjes smaak hoor.
ik vermoed dat het over de ongeopende vervaldatum gaat (maar we dwalen af)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik ben zelf ook regelmatig aan het klooien met fans, en ik heb het al eens voor elkaar gekregen dat de draadjes van de hsf sluiting maakten, en dat de fan dus stopte met draaien.
Ik weet zelf niet hoe lang de fan heeft uitgestaan, maar op een gegeven moment bleef windows hangen. Ik had eerst geen idee waarom ie ineens crashte(was gewoon aan het typen met winamp op de achtergrond, koetje stond ook aan).
Totdat ik na 10 seconden erachter kwam dat er geen lucht meer uit de blowhole in m'n kast kwam(ik heb nog nooit zo snel een stekker uit een stopcontact getrokken :P). Ik deed de kast open, en brandde m'n poten dus meteen aan de heatsink :(. Ik heb de fan vervangen en een paar minuten later de pc weer aangezet. Hij doet het nog steeds, dus ook mazzel gehad :).

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• 418O2
  • Niet online
neej ik had geen casefans :) en ik heb ok geluk gehad en ik heb de lieve heer wel even bedankt. Kast stond wel open btw

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Op vrijdag 07 juni 2002 01:43 schreef MadMarky het volgende:
Ik ben zelf ook regelmatig aan het klooien met fans, en ik heb het al eens voor elkaar gekregen dat de draadjes van de hsf sluiting maakten, en dat de fan dus stopte met draaien.
Ik weet zelf niet hoe lang de fan heeft uitgestaan, maar op een gegeven moment bleef windows hangen. Ik had eerst geen idee waarom ie ineens crashte(was gewoon aan het typen met winamp op de achtergrond, koetje stond ook aan).
Totdat ik na 10 seconden erachter kwam dat er geen lucht meer uit de blowhole in m'n kast kwam(ik heb nog nooit zo snel een stekker uit een stopcontact getrokken :P). Ik deed de kast open, en brandde m'n poten dus meteen aan de heatsink :(. Ik heb de fan vervangen en een paar minuten later de pc weer aangezet. Hij doet het nog steeds, dus ook mazzel gehad :).
Daarom maak ik mijn vingers ook altijd even nat als ik aan (vermoedelijk) hete dingen zit. Sist het, dan is het heet. Doe ik ook altijd met mijn soldeerbout.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
Op vrijdag 07 juni 2002 21:40 schreef Resistor het volgende:

[..]

Daarom maak ik mijn vingers ook altijd even nat als ik aan (vermoedelijk) hete dingen zit. Sist het, dan is het heet. Doe ik ook altijd met mijn soldeerbout.
soldeerbout? heb ik ook een keer gedaan, wel met een brandblaar gelopen :(

• kweenie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08 14:36
106C heb ik nog nooit gehaald, je hebt echt gelukt gehad... >:)

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 23:05 schreef Crazy_Casemod het volgende:

[..]

soldeerbout? heb ik ook een keer gedaan, wel met een brandblaar gelopen :(
oooww wie raakt er dan ook een hete soldeerbout aan met zijn vingers ;) |:(

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

dit bewijst maar weer aan alle sceptici hoe sterk AMD cpu's kunnen zijn *D

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-08 21:10

chaser

In de meeste bios-sen kun je toch instellen hoe warm je cpu mag worden en zodra hij daar maar 1 graad overheen gaat sluit hij de computer in 1 keer af?

Ik heb ook een keer bij een p166 dat er een draadje tegen de fan zat maar toen begon de computer te piepen
Bleek dat de fan in de gaten werd gehouden door het bios

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Pagina: 1