Toon posts:

dit is er fout

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hello lui,
ik heb een probje, ik ben momenteel bezig met ecperimenter met win2k adv server (policies, etc)
nu wil ik software zoals wort op al mij clients installeren...
ik heb hiervoor netjes een OU aangemaakt en de users er in gezet voor wie het is..... ik maak een policy (die werkt overigens) en nu doe software bij users en daar selecteer ik de msi van office XP...... van de cd (ik denk dat ik hier de fout maak want ik pak de standaard installatie msi)

vervolgens komt het nergens op mijn clients terecht ??? wie weet wat ik fout doe en hoe ik het wel moet doen... het liefst in een stappenplan.

Buzzman
Proud 2B Brabo
Door Buzzman (HGM Softe Goederen) - donderdag 06 juni 2002 19:58

--------------------------------------------------------------------------------
volgende topic mag je een keer dor de spellchecker heen halen

DIT IS EEN QUOTE UIT DE FAQ: (QOUTE)
Dyslexie is een probleem waar veel mensen mee te kampen hebben. Daarom kan het af en toe voorkomen dat iemand een verhaal post waar nogal wat spel/stijlfouten in voorkomen en het is niet leuk om iemand daar steeds op te wijzen.
Aan de andere kant; als je weet dat je dyslectisch bent, probeer het verhaal dan kort te houden en druk af en toe op [Enter]. Ondanks de welwillendheid van de meesten, is gebleken dat een woordenzee zonder 'enters' of leestekens niet goed gelezen wordt en dat is natuurlijk jammer.

(/QUOTE)
ik ben hier dus helaas 1 van.... de meeste tweakers doen hier nooit moeilijk om... maar nu wordt ik geoon gepakt door de ADMIN BUZZMAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOS --> LA :[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:08

Predator

Suffers from split brain

ADMIN BUZZMAN
Buzzman heeft promotie gekregen :+

ducky_bird: als je last hebt van Dyslexie, plaats dat dan in je sig :)

Zo weten mensen dat je typfoutjes niet het resultaat zijn van zonder te kijken maar een post plaatsen.
Er zijn nog users op GOT die dit in hun sig staan hebben.

Buzzman kon dat toch moeilijk weten ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-10 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

kopieer je office cd naar een directory op de server.
Share deze dir. Test of je er via een unc path bij kunt komen (\\servernaam\sharenaam).
Ga naar je ou waar de office gedeployed moet worden.
Maak daar een nieuwe policy.
Ga naar user configuration
dan naar software settings
Rechtermuisknop software settings
new package.
selecteer nu de data.msi van office.
Kies voor assigned als deployment optie.

Als je nu inlogged op het domein met een user die in de desbetreffede OU zit.
Zie je in je start programs nu de icoontjes van office staan.
Als je er op 1 klikt dan zal deze automatisch geinstalleerd worden.

suc 6

p.s als je niet voor assigned kiest maar voor published.
Verschijnen de office icoontje niet in het start menu.
Maar onder Software en kan je het vanuit daar installeren.
Maar ik vindt assigned makkelijker.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

ducky_bird: besteed dan iets meer tijd aan je post. ik kan er iig ook geen chocola van maken

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je dyslectisch bent is volgens mij alleen maar meer reden om je topic 'door de spellchecker te halen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
misschien zijn dit wel ware dingen wat er gezegd wordt maar om meteen de topic op slot te gooien zoals hij gedaan heeft vind ik erg grof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ps DarkSide bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:46
Ik vind het eigenlijk best goed leesbaar, ik begreep tenminste na 1 keer lezen wel wat het probleem was.

Maar laten we het voor de grap door de spellingchecker van Microsoft Word halen:
Hallo lui,
ik heb een probleempje, ik ben momenteel bezig met experimenteren met win2k adv server (policies, etc)
nu wil ik software zoals wort op al mij clients installeren...
ik heb hiervoor netjes een OU aangemaakt en de users er in gezet voor wie het is..... ik maak een policy (die werkt overigens) en nu doe software bij users en daar selecteer ik de msi van office XP...... van de cd (ik denk dat ik hier de fout maak want ik pak de standaard installatie msi)
vervolgens komt het nergens op mijn clients terecht ??? wie weet wat ik fout doe en hoe ik het wel moet doen... het liefst in een stappenplan.
Meer dan het vetgedrukte haalt Word er ook niet uit. En de eerste 2 fouten die Word 'corrigeert' tellen eigenlijk niet eens mee omdat het gewoon engelse leenwoorden waren in de originele tekst.

Kan me niet voorstellen dat dit opeens zoveel helpt als je er eerst 'geen chocola van kan maken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-10 14:29

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 06 juni 2002 20:40 schreef Cheatah het volgende:
Dat je dyslectisch bent is volgens mij alleen maar meer reden om je topic 'door de spellchecker te halen'?
Moet hij eerst "Word" kunnen installeren he :) en daar gaat o.a. de vraag over :P

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ehm ja.. wat zal ik zeggen.. ik vind je post toch behoorlijk "snel afgeraffeld" eerlijk gezegt.

zeg het maar als je hem weer open wil hebben, je hebt zo te zien al antwoord gekregen, dus veel nut heeft het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Mag ik ff iets vragen?

WTF doet dit hier?!?!?! :D

En maak in het vervolg ff een goede indeling van je topic :P

niet:
Vraag
klacht
terug naar vraag
toch maar weer klacht :+

en 3*6 enters tussen je text maakt het (zelfs voor niet-dyslecten) moeilijk te lezen ;)

Probeer de codes ook goed te gebruiken. Niet (qoute) maar ["quote"] (zonder de ") of (voor jou makkelijker) ["kwoot"] (weer zonder ")

Dit zorgt voor een hoop minder misverstanden ;)

edit: zoiets aan de fek toevoegen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sewer

thnx voor je support.... en ik moet zeggen, perfect onderbouwt.

grtjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op donderdag 06 juni 2002 21:37 schreef Buzzman het volgende:
gezegt.
...tegen dat soort bokken helpt een spellchecker dus wel >:)

Ook ik trok deze post trouwens prima, en sewer maakt een belangrijk punt. Hier is duidelijk te zien dat iemand moeite heeft met complexe woordbeelden: "ecperimenter" ontbeert een complete lettergreep, dat is geen slordigheid zoals "gezegt", maar daadwerkelijke woordblindheid.

Helaas zijn er nogal wat mensen die het verdommen om hun post eens over te lezen voor ze 'm posten, en vervolgens met allerhande asociale k*tsmoezen (ik had haast, je doet het er maar mee, je snapt toch wat ik bedoel, en ook - en nu heb ik het niet over de topicstarter! - dyslexie) kritiek daarop de grond in willen boren. Zorgvuldigheid bij het posten beperkt zich niet tot het vermelden van vooronderzoek en het zijn van ontopic, het is ook een teken van respect voor mede-tweakers als je je posts zo goed mogelijk verzorgt. Bovendien verhoogt dat de tolerantie voor mensen die er echt een probleem mee hebben.

Hier past wellicht een kleine aanpassing van de faq, zij het een andere dan die Plague suggereert: de tip van Predator om dyslexie in je sig te vermelden is erg goed, dat voorkomt een hoop geouwehoer. Als dat consequent wordt doorgevoerd, kan ik mensen, zeg, in hun sig melden dat ze "tegen gezeur" zijn, tenminste lekker hard aanpakken >:)

Het is namelijk een misverstand dat een paar spelfouten niets uitmaken. De betekenis van een zin kan na het wijzigen van 1 of 2 letters al volstrekt anders zijn.

Vergelijk:
"Computer opgeblazen" - "Computer opblazen"
(lijkt me duidelijk)
"Niet leuke reaktie" - "Niet leuk- reaktie"
(de reaktie deugt niet vs. een reaktie op iets dat niet deugt)
"Uitproberen, werkt niet" - "Uitproberen werkt niet"
(iets proberen want nu gaat het niet goed vs. het proberen an sich gaat niet goed)
et cetera. ...men kan hier vast nog veel meer en veel betere voorbeelden van geven. (JA! Dat is een uitdaging! :))

Verder geloof ik dat Plague de post niet helemaal goed bekeken heeft: er staan drie quotes, bij wijze van inleiding - onder mekaar, en daarna pas komt de LA-vraag. That the fuck doet dat hier.
Op donderdag 06 juni 2002 21:45 schreef Plague het volgende:
en 3*6 enters tussen je text maakt het (zelfs voor niet-dyslecten) moeilijk te lezen ;)
(...) en druk af en toe op [Enter].
Hier past slechts gegiechel en gegrinnik :X Ik twijfel iig niet aan de oprechtheid van ons eendvogeltje, hij heeft de faq duidelijk wel gelezen. Wel mag 'ie 'm *nog* 'ns doorlezen om zoniet zijn stijl, dan toch wel zijn techniek even bij te schaven. [ quote] is toch een behoorlijk relevante tag, als je wilt citeren of verwijzen. En de topictitel mag ook wel wat duidelijker ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 20:52

MrE

Sugardaddy take me home..

[off topic]
Ik werkte ooit bij een DHZ markt waar een klant aan een collega aangeproken werd door een klant om een bepaalde kleur verf aan te geven.
Komt de vrouw van die klant (en de klant zelf) zwaar over de zeik later op de dag naar de winkel om verhaal te halen over het feit dat haar (kleurenblinde) man met een hele andere kleur verf thuis was gekomen nadat 'ie notabene een personeelslid om hulp had gevraagd.
Wij hoogst verbaasd en gevraagd of de man de bewuste collega wilde aanwijzen. Bleek hij te zijn geholpen door een kleurenblinde collega van ons, die de verf had gepakt op het kleurnummer wat op het vak stond, maar had dat niet gechecked tegen het nummer op het blik.
[/off topic]

Net zoals deze collega had de kleurnummers uit zijn hoofd had geleerd, kan jij ook een aantal hulpmiddelen gebruiken om je 'probleem' ten dele op te lossen.
Ook had je de desbetreffende mod even persoonlijk kunnen mailen en hem kunnen uitleggen wat er precies aan de hand was, dat is fatsoenlijker dan hem 'publiekelijk' aan de schandpaal te nagelen.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dyslexie is IMHO geen reden om fout te posten!!!!
Dyslexie is niet tof, maar lezen welk forum je moet posten kan iedereen!
Ook dyslectiese mensen!!!

Maak daar geen fun over... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op vrijdag 07 juni 2002 01:14 schreef hoolie_v het volgende:
Dyslexie is IMHO geen reden om fout te posten!!!!
Dyslexie is niet tof, maar lezen welk forum je moet posten kan iedereen!
Ook dyslectiese mensen!!!

Maak daar geen fun over... :?
Lezen (...) kan iedereen?

Gegeven dat de post van ducky in exact het goede forum staat: Wat doet jouw post dan hier?

Verder wordt hier alleen om domme reacties op het probleem-dyslexie gelachen :X waar zie jij dat anders?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1