Is het mogelijk om de CPU temp in php op te vragen? ik heb namelijk op een sun solaris servertje ook de mogelijkheid om dat op te vragen, maar is het in winNT ook mogelijk met een P3 processor?
PHP kan het in eerste instantie niet alleen, maar als jij een programma'tje kan schrijven in C/C++/Java/whatever die het wel kan ( moet het moederbord dat wel aanbieden ), dan zou het toch geen probleem moeten zijn?
Je hebt dan een extern proggel nodig. Waar je de temperatuur uit kan halen, dus of iets in de console, of een programma dat de temperatuur als return value heeft.
Beide kan je makkelijk met PHP manipuleren.
Zie exec() enzo...
Beide kan je makkelijk met PHP manipuleren.
Zie exec() enzo...
Misschien dat je ergens een handige snmp string kan vinden?
Verwijderd
Kom op zo lastig is het niet, gewoon een programma opzoeken dat de CPU temp naar de stdout sutuurt en dat kan je dan processen in PHP.Op vrijdag 07 juni 2002 01:10 schreef Uploader het volgende:
mmm word lastiger dan ik had gedacht
En volgens mij bestaan zulke programma's ook wel, beetje zoeken enzo.
Denk trouwens niet zoals Gimli dat het in Java kan, dus ik zou gaan voor een .exe file met een stdout
lm_sensors is je antwoord!
ff googlen dus.
[edit]
oeps winnt.
dan kun je met motherboard monitor een logfile laten aanmaken.
je kunt dan met een scriptje dit filetje wel uitlezen en de laatste waarde er uit halen.
kijk ook ff op www.mrtg.org voor een voorbeeldscript
ff googlen dus.
[edit]
oeps winnt.
dan kun je met motherboard monitor een logfile laten aanmaken.
je kunt dan met een scriptje dit filetje wel uitlezen en de laatste waarde er uit halen.
kijk ook ff op www.mrtg.org voor een voorbeeldscript
nope
Pagina: 1