Toon posts:

Lan 2 lan internet

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben als beunhaas met een klusje bezig. Ik wil twee computers in een kantoor met elkaar verbinden om bestanden en internet te delen. Bestanden is me uiteraard gelukt. Ip's zijn 192.168.0.1 en 199.168.0.2. Werkt prima. Maar nu het probleem. De machine met ip .01 is al verbonden met een LAN dat hem internet levert. Het ip van die kaart is 192.168.1.64 en de standaard gateway is 192.168.1.11. Alle kaarten zitten in het zelfde subnetmask 255.255.255.0... Hoe zorg ik dat ip 0.2 via ip 0.1 kan internetten?
Os van 0.2 is win98SE en van 0.1 is XP Pro... hoe los ik dit op?

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:11

Scatman_II

R9500 Pro >:)

voer die wizard uit op de XP machine, dan krijg je uiteindelijk de keuze of je em ook op een andere pc wil uitvoeren, dan maak je een flop, die laadt je weer op de win98 pc...

als het goed is moet dat werken..

(wizard netwerkverbinding maken ofzow staat in Netwerklocaties)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus niet die wizard uitvoeren. Dan gaat ie mij te veel zelf uitspoken. Ik kan dit verdere netwerk niet.... Als die wizard instellingen kan wijzigen op die win98 bak kan ik dat ook handmatig. Mmaamr wat moet ik doen???? Ik steek hier nu al ruim vier uur van mijn spaarzame vrije tijd in en kom er niet uit........

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:11

Scatman_II

R9500 Pro >:)

je hebt er ook nog andere programma's voor, waarmee je zelf meer kunt bepalen...

Hoe heb je btw dat ding eraan hangen? met een 2e netwerkkaart aan de pc die in het grotere netwerk hangt?

edit:

Ik ben bang dat ik je niet verder kan helpen....
K'ben hier alles behalve een expert in.... Misschien dat je wat andere tweakers op kunt trommelen om raad te geven...
Sorry

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Je zal toch gewoon de faq moeten lezen dit is namelijk faq voer. Staat e heel duidelijk in uitgelegd

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 14:54
Dan kan je toch gewoon internet delen instellen op de netwerkkaart met ip 192.168.1.64? :?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/309398#swindows""]De Faq[/url]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie de genoemde FAQ, staat alles in.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.