water op mobo schadenlijk

Pagina: 1
Acties:

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 11:55
Is het schadelijk als water op een moederbord komt? Als hij uit staat? Ik heb nl. een waterkoelingset geinstalleerd. En bij de chipsetkoeler lekte hij. Ik had toen een paar uur gewacht en hij starte niet meer op. Is mijn mobo nu kaduuk? Of kan hij weer opstarten als ik ff een dag ofzo wacht?

Verwijderd

Time will tell, time will tell.... (8>

Te veel Red Alert gespeeld, sorry ;)

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 12:00

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

stond ie alleen uit, of was echt de spanning er vanaf?

als je stroomkabel er nog inzit, staat er namelijk nog spanning op je moederbord EN er kan natuurlijk ook nog wat in condensatoren 8er blijven

• Johnny
  • Laatst online: 21-02 16:43

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Als ie het na een paar uur niet meer doet zal hij het morgen waarschijnlijk ook niet meer doen... Kapot dus.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Als er onderdelen op zaten waar nog spanning op stond, condensatoren oid, dan is het wel schadelijk als je dan kortsluiting krijgt daardoor.

Maar hij moet iig helemaal droog zijn voordat je em weer aanzet, als je em aanzet terwijl ie nog nat is dan gaat ie zeker weten kapoet.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Laat maar gewoon opdrogen, en probeer het over een paar dagen.
Heb vreemde dingen meegemaakt met gebruikers die de plantjes water aan het geven waren :). Computer die helemaal gaar leek want alles gaf errors |:(.
Half weekje laten drogen en alles deed het weer.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Grote kans dat er idd iets beschadigt is wanneer er water op komt ja! Misschien kun je het beter afdrogen dan w8en.

suc6 ermee m8

Verwijderd

als je condensatoren leegwaren, lijkt me het niet veel kwaad te kunnen, maar als hij écht niks meer doet nu, zou ik gewoon eens checken of alle kabels wel goed zitten en niet kapot zijn

• the-hell
op het begin toen er water opkwam stond hij alleen uit. Toen had ik meteen de voeding eruitgetrokken. Maar ik wacht wel een paar daagies.

Verwijderd

ik vrees dat ie dan wel verdronken is maar ik ben benieuwd post ff of ie wel of niet gestorven is

• the-hell
Op donderdag 06 juni 2002 20:18 schreef masteroni het volgende:
als je condensatoren leegwaren, lijkt me het niet veel kwaad te kunnen, maar als hij écht niks meer doet nu, zou ik gewoon eens checken of alle kabels wel goed zitten en niet kapot zijn
Hij doet dit:
Harde schijven draaien. Processor wordt warm. koelblok wel iig :) En het lampje van de geheugen (2.5 volt) brand en ook een lampje links van de CPU. Mobo is een soltek. Weet niet waarvoor dat ledje is. Hij geeft geen piepen ofzo. Netwerkkaart brand wel.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

ik zou even wachten en niet aanzetten
als ie dood is is de kans best groot geweest dat als je m niet direct had geprobeerd dat ie het had overleefd

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Op donderdag 06 juni 2002 20:24 schreef Erik999 het volgende:

[..]

Hij doet dit:
Harde schijven draaien. Processor wordt warm. koelblok wel iig :) En het lampje van de geheugen (2.5 volt) brand en ook een lampje links van de CPU. Mobo is een soltek. Weet niet waarvoor dat ledje is. Hij geeft geen piepen ofzo. Netwerkkaart brand wel.
Ja en start hij dan niet windows ofzo op? Wat gebeurt er als je hem aanzet?

• the-hell
geeft een zwart stand-by scherm

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Hmmh dat zwarte standby scherm komt me bekend voor.. Zet eens usb keyboard support en/of onchip usb support aan in je bios.. Hielp bij mij :) vaag maar waar

[edit]
D'oh lamaar.. als je nix ziet kan je moeilijk in bios komen.. dacht dat hij al opstartte riching windows |:(

• JER00N
  • Niet online
Op donderdag 06 juni 2002 20:27 schreef Erik999 het volgende:
geeft een zwart stand-by scherm
Hm dan zou je zeggen dat je videokaart dood is ofzo, maar hij piept ook niet, ik weet niet of dat standaard is bij alle mobo's...

heb je je monitor wel aangesloten ? :+

• the-hell
Op donderdag 06 juni 2002 20:33 schreef Pastasaus het volgende:

[..]

Hm dan zou je zeggen dat je videokaart dood is ofzo, maar hij piept ook niet, ik weet niet of dat standaard is bij alle mobo's...

heb je je monitor wel aangesloten ? :+
haha, ja dat heb ik. Misschien is er wel water in de AGPbus gekomen :?

Mijn mobo begint altijd te piepen als mijn videokaart er niet goed inzit. Dus die zal wel heel zijn.

• JER00N
  • Niet online
Hm moet je misschien even met een stukje wcpapier ofzo de agp bus droogmaken, als er water in zit.
Misschien moet je eens een andere videokaart proberen.

• the-hell
zonder videokaart start een pc helemaal niet op toch? Wat zijn de kenmerken van een werkend mobo?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:32

tweakerbee

dus..?

Probeer een PCI videokaart :?

You can't have everything. Where would you put it?

• the-hell
die heb ik niet. allen 2 AGP kaarten

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
hoeveel water lag er eigenlijk op dan???

je plank is nl gecoat, die kan er dus aardig tegen...
maar componenten vaak minder, en water heeft ok een hoge weerstand..

gang is alles

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, heb ik ook ooit gehad door een verrotte slang..

Ik heb alleen even het geduld gehad om 2 dagen te wachten, en toen liep de boel weer als vanouds..
(btw, stond nog wel stroom op de voeding op dat moment!)

• the-hell
ja, er stond nog wel stroom op de voeding. Mijn bord lag op mijn kant. Dus niet rechtop. Er kwam dus een plasje rondom mijn chipset (erboven)

Verwijderd

Ik heb al eens een plasje water op een netwerkkaart en geluidskaart gehad terwijl de PC aan stond. Alles deed het nog, was net aan het internetten en MP3 luisteren. Nu een half jaar later doen ze het nog steeds, maar ze hebben wel een vette kalk vlek.

• unfor
  • Laatst online: 14-02 12:02
Op donderdag 06 juni 2002 21:00 schreef tweakerbee het volgende:
Probeer een PCI videokaart :?
Zou niets uit moeten maken. zonder een videokaart zou de speaker ook moeten piepen.

• the-hell
huh. Als ik de pc uitzet, gaat hij na 2 seconde weer aan :? vreed.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Op donderdag 06 juni 2002 20:16 schreef XXX_AlCapone het volgende:
Time will tell, time will tell.... (8>

Te veel Red Alert gespeeld, sorry ;)
- One mobo dead is a tragedy, a million mobo's dead is a statistic >:)

• n00b | IA
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

lol koop gewoon een nieuw mobo :)

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• the-hell
valt een mobo niet op te sturen om hem te laten repareren? Garantie is zeker geen optie??

• n00b | IA
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

Op vrijdag 07 juni 2002 07:23 schreef Erik999 het volgende:
valt een mobo niet op te sturen om hem te laten repareren? Garantie is zeker geen optie??
altijd proberen :Z

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• JER00N
  • Niet online
Op vrijdag 07 juni 2002 07:23 schreef Erik999 het volgende:
Nou denk het niet, je hebt hem eigenlijk zelf gesloopt.
En dan heb je geen garantie meer denk ik... :'(

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 08:31 schreef Pastasaus het volgende:

[..]

Nou denk het niet, je hebt hem eigenlijk zelf gesloopt.
En dan heb je geen garantie meer denk ik... :'(
Ja, maar dat weten zij niet :D

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 19:22
lag er gewoon water op je mobo of demiwater?
dat scheelt nogal
demi water geleid niet, gewoon water wel
bij gewoon water is waarschijnlijk je mobo kapot :'(

• the-hell
Op vrijdag 07 juni 2002 08:33 schreef XXX_AlCapone het volgende:

[..]

Ja, maar dat weten zij niet :D
kunnen zij zien dat het door water komt?

• the-hell
Op vrijdag 07 juni 2002 10:13 schreef brouwerpower het volgende:
lag er gewoon water op je mobo of demiwater?
dat scheelt nogal
demi water geleid niet, gewoon water wel
bij gewoon water is waarschijnlijk je mobo kapot :'(
gewoon water.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:52

Maximus

There is no substitute

dan hebbie wel een probleem want het is niet het water wat het MOBO aantast maar de deeltjes die in het water zitten zoals kalk. Als je nu gedestileerd water had (dat is zonder deeltjes zoals kalk) dan had je nog mazzel kunnen hebben. Maar gewoon terug gaan naar je verkooppunt en dan zegge: "ja hij doet he tniet meer". Net doen als of je dom bent (*valt wel mee voor mij :P*)

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• the-hell
oke, dat zal ik doen :)

• VioLenT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-11-2018

VioLenT

Biertje?

Op vrijdag 07 juni 2002 13:54 schreef Tha_HCT het volgende:
dan hebbie wel een probleem want het is niet het water wat het MOBO aantast maar de deeltjes die in het water zitten zoals kalk. Als je nu gedestileerd water had (dat is zonder deeltjes zoals kalk) dan had je nog mazzel kunnen hebben. Maar gewoon terug gaan naar je verkooppunt en dan zegge: "ja hij doet he tniet meer". Net doen als of je dom bent (*valt wel mee voor mij :P*)
LOL

Mijn Specs

Verwijderd

Ik had cola over mijn mobo gegooit toen die gelukkig al een tijdje uitstond. Ik heb hem droog gemaakt en zeker 2 dagen gewacht tot echt alles goed verdampt was.

Daarna hem ik hem opgestart en toen deed die het perfect weer.

Waarschijn gaat jouw pc niet aan omdat er een beveiling opzit die gaat aan na kortsluiting dus je moet wachten en wachten!!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
mijn mobo, cdrom maxtor atlas 10k3 van 2 weken oud en alle pci kaarten zijn zeikus nat geweest, 24h op laten drogen en aangezet.... en werken die handel....

Slangeklem niet goed vast gezet (oops) ;)

Ik zou als ik jouw wacht nog ff wachten tot hem als kaduuk verklaren doet ie het morgen nog niet dan is ie dat wel. En wacht de volgende keer mer hem zo snel aanzetten... ;)

if broken it is, fix it you should

• the-hell
maar als er nog spanning op het mobo zit, kunnen de condensatoren er dan wel tegen?

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 14:03

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Als je slim bent doe je geen kraanwater in je waterkoeling kringloop. Gebruik zuiver of goed gedestilleerd water, want dat geleid namelijk geen stroom. :)

Alleen zouten in vloeibare toestand en metalen in vaste en vloeibare toestand geleiden stroom.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:52

Maximus

There is no substitute

Op vrijdag 07 juni 2002 14:47 schreef AxzZzel het volgende:
Als je slim bent doe je geen kraanwater in je waterkoeling kringloop. Gebruik zuiver of goed gedestilleerd water, want dat geleid namelijk geen stroom. :)

Alleen zouten in vloeibare toestand en metalen in vaste en vloeibare toestand geleiden stroom.
check eens even 7 postjes hoger (deze post ook mee tellen)

dank je wel :)

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• YaeX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10-2023
Hm nie slim gewoon water gebruiken in het begin. Ik heb ook n keer gehad met gedestileerd water dat ie lekte op mn videokaart. Helmaal flippen natuurlijk. (was wel grappig) En ff op de verwarming gelgd en hij deed t weer. Maar als je nie weet offie echt 100% waterdicht is nooit gewoon ater er in doen.

O als je naar de computer boer gaat zeg niet dat je een waterkoeling hebt. Want als je dat hebt heb je gee ngarantie meer geloof ik. Als er iets misgaat dan.

• the-hell
Dat was ik ook niet van plan om te zeggen :)

Maar ik vind het zo vreemd. Als ik de pc aanzet en na 10 seconde ofzo weer uit. Start hij zelf weer op na een bepaalt aantal seconde. Dat verschild. Hoe kan dat?

Verwijderd

Ik heb een flinke lekage gehad, durfde m'n computer 2 dagen niet aan te zetten, maar toen ik hem weer aanzette was er niets aan de hand, dit was trouwens terwijl hij aan stond, heb hem zelf snel uitgezet, niets gemerkt aan m'n computer, achteraf of toen het gebeurde, hardware kan behoorlijk wat hebben op dat gebied

• unfor
  • Laatst online: 14-02 12:02
Op vrijdag 07 juni 2002 19:38 schreef Hiro Shima het volgende:
Ik heb een flinke lekage gehad, durfde m'n computer 2 dagen niet aan te zetten, maar toen ik hem weer aanzette was er niets aan de hand, dit was trouwens terwijl hij aan stond, heb hem zelf snel uitgezet, niets gemerkt aan m'n computer, achteraf of toen het gebeurde, hardware kan behoorlijk wat hebben op dat gebied
hardware kan niets hebben hoor :) als je pc aanstaat en er komt water in is ie absoluut dood. als ie uitstaat en de stroom is er echt goed af is er idd niets aan de hand.

• the-hell
dat betwijfel ik!! HIJ STARTE WEER OP!! Werelds zulke mobo's. IK was al bang dat iik een nieuwe moest kopen omdat mijn vader al boos was van mijn waterkoeling!!!

Verwijderd

mooizo ervaring vertelt ook vaak dat electronica heel wat kan hebben ik heb mun mobiele telefoon een keer in het afwaswater laten vallen weekje laten drogen dan weer eens opladen en hij doet het weer ik heb nog zelden meegemaakt dat electronica echt kapot is gegaan door water...
Pagina: 1