[Tekentablet] Werking bij 'hoge' resolutie?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ja ik weet 't, ik heb al gezocht en al vélen topics over tekentablets gevonden. Toch rest mij nog een paar zaken te vragen ;)

In de consumentengids van Juni dit jaar las ik dat de Dynalink Freedraw de nominatie 'Beste Koop' krijgt. Ik twijfel echter nog aan de driver-ondersteuning en die batterijen die erin gaan, dat bevalt me toch niet echt.

De Wacom Graphire (2) lijkt me dus een betere keus, zie ik in de search ook erg veel positieve verhalen over. Echter, ik werk op een resolutie van 1280x1024. Kom ik dan met zo'n tablet nog wel in alle hoeken van 't scherm zonder dat m'n cursor met 5 pixels per mm over m'n scherm schiet? :)

Iemand die hier ervaring mee heeft, ik hoor ze gaarne allemaal...

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:54
Ik heb zelf die Dynalink Freedraw, en het werkt PRIMA... als je je houdt aan het boekje, eerst drivers installeren, dan aansluiten en spelen, loopt ie als een trein..

Ff testen op hoge resoluties..moment

Yep.. werkt gewono prima.. :)

Aanrader dus!

• Paradise
  • Niet online
Die dynalink lijkt me op zich ook wel netjes, kost wel de helft.. Maar die batterijen, die ook nog eens vrij zeldzaam schijnen te zijn, zitten me toch nog een beetje dwars.

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:54
Ik heb die in 2 jaar nog niet hoeven te verfrissen, na toch redeiljk intensief gebruik.. :)

• Paradise
  • Niet online
Verdorie nou hoor ik van jou weer positieve verhalen over de Dynalink, zo kan ik toch nooit tot een keuze komen :D

• Midas
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:51

Midas

Thunderbirds are go!

Hier meldt zich nog een tevreden Dynalink Freedraw gebruiker. Inderdaad een stuk goedkoper, maar voor mijn gebruik goed genoeg.

Die batterijen. Laatst had ik wat problemen (wat uiteindelijk driver probs bleken te zijn) en ik dacht in eerste instantie aan de batterijen. In een dorp, waar ik dus woon, kun je die niet 123 krijgen. In een grotere stad zal dat probleem minder groot zijn. Bovendien is zoals eerder gezegd het niet vaak nodig om ze te verwisselen. Kwestie van afwegen.

Wat resolties betreft: ik heb alleen ervaring met 1024x768 (en dat gaat uitstekend), maar over hogere kan ik geen uitspraak doen.

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 21:29
Ik heb nu een aantal dagen zo'n Wacom Tablet
en draai alltijd all op 1600*1200 werkt gewoon heel goed

Is aleen eff wennen je gebruikt ipv. aleen het mideste kader bijna het hele tablet met deze resolutie, en met kleiner resolutie een kleiner vlak. maar dit kan je alemaal instelen welk vlak je graag wilt gebruiken.

• Paradise
  • Niet online
Beiden wel positief dus. Maar als dan echt 't enige verschil die batterijen zijn, ze verder even goed in gebruik zijn en de driver support gewoon fatsoelijk is lijkt de keuze voor een Dynalink toch wel erg aannemelijk.

Moeilijk moeilijk moeilijk ;)

Verwijderd

Ik heb de graphire 2 al bijna een half jaartje.. niets op aan te merken.. geen last van batterijen die op kunnen raken en ik werk er ook regelmatig mee op hogere resoluties, ook geheel zonder problemen..

conclussie: leuk dingetje, zeker zijn geld waard en ook geschrikt op hoge resoluties.

• Paradise
  • Niet online
Er gaat een r61 batterij in heb ik begrepen. Hoe ziet zo'n ding eruit, en vooral, waar haal je die? Ik heb namelijk geen flauw idee waar ik zo'n -naar ik vernomen heb- "exotische" batterij moet halen :)

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Hmrph, de Consumentenbond die een oordeel velt over dingen die met computers te maken hebben....Ik zou genoeg weten.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• Paradise
  • Niet online
Naja ze prijsen de Wacom Graphire en de Dynalink vrij hoog aan. Een Trust vertrouw ik sowieso niet echt, die Dexxa lijkt me ook niet echt wat.

Ik denk dus dat ze wel gelijk hebben dat de Graphire en Dynalink wel in orde zijn.. Alleen beoordelen ze de Dynalinke beter omdat die gelijk presteert voor de helft vd prijs.

Ik hoor er ook wel positieve verhalen over, vraag me alleen af waar ik zo'n ding kan krijgen en waar ik zo'n batterij vind :)

• Paradise
  • Niet online
Er is toch wel iemand die me vertellen kan in welke zaken ik die Freedraw kan krijgen en hoe bijzonder die batterij is die erin gaat? :)

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 19:23 schreef Koen Roumen het volgende:

De Wacom Graphire (2) lijkt me dus een betere keus, zie ik in de search ook erg veel positieve verhalen over. Echter, ik werk op een resolutie van 1280x1024. Kom ik dan met zo'n tablet nog wel in alle hoeken van 't scherm zonder dat m'n cursor met 5 pixels per mm over m'n scherm schiet? :)

Iemand die hier ervaring mee heeft, ik hoor ze gaarne allemaal...
Ik heb met een wacom gewerkt, en die muis die erbij zit zuigt zwaar :( De pen zelf niet gebruikt, dus veel ben je hier waarschijnlijk niet mee :+

• Midas

Midas

Thunderbirds are go!

De batterij die in de pen van de Dynalink Freedraw is AAAA 1.5V. Duracel heeft hem onder andere. Over het algemeen gaat het assortiment batterijen bij de lokale supermarkt/electronica boer/drogist maar tot AAA. Maar er is zeker wel aan te komen :) Dynalink is niet zo dom om een product op de markt te brengen waar geen batterijen voor te krijgen zijn.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op vrijdag 07 juni 2002 10:50 schreef s3mt3x het volgende:
Hmrph, de Consumentenbond die een oordeel velt over dingen die met computers te maken hebben....Ik zou genoeg weten.
Nee, je moet de Consumentenbond inderdaad niet al te serieus nemen... Ze testen slechts enkele producten en baseren de score op enkele punten die voor jou bijvoorbeeld niet belangrijk zijn of vergeten dingen die jj wel belangrijk vind, bijvoorvbeeld, batterijverbruik.

De Consumentenbond doet dus alleen advies. Als iets bij hun als beste uit de test komt zal het geen slecht product zijn, maar mischien niet het beste voor JOU. Het is dus niet slim om klakkeloos hun aanbevelingen te volgen. Daarnaast komt het geregeld voor dat ik mijn bedenkingen heb over hun expertise.

Gelukkig denkt de gemiddelde tweaker wel even na voordat hij koopt... :)

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Paradise
  • Niet online
Gelukkig denkt de gemiddelde tweaker wel even na voordat hij koopt...
Daarom ben ik nu heftig rond aan 't vragen wat de beste keus is ;)

Toch hoor ik van velen goede ervaring met de Freedraw. Alleen die batterij zit me nog wat dwars; ik heb 'm in de zaken waar ik nu geweest ben nog niet gevonden.

Tevens kan ik de Graphire2 noch de Freedraw in de winkels niet 1-2-3 vinden. Bestellen over internet ben ik over het algemeen niet zo'n fan van.

Ik zoek dus naar iemand die mij vertellen kan waar ik 1 van die twee tablets kopen kan...

• Midas

Midas

Thunderbirds are go!

Ik zag de Freedraw ook nergens liggen; ik hem hem gewoon laten bestellen (bij de locale PC shop). Ik neem aan dat dat geen probleem moet zijn.
Pagina: 1