Win2000 server + IIS5.0 hoe benaderbaar vanaf inet

Pagina: 1
Acties:

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Ik krijg het niet voormekaar om van buiten af op me webserver te komen, ik heb hem ingesteld op poort 8080 http://212.58.180.219:8080/

heb gewoon een default installatie en alleen de poort gewijzigt, op me lokale netwerk draait ie wel perfect, de accounts zijn inorde enzo, weet iemand wat ik kan proberen? of kaniemand even klikken om te kijken wat voor melding die krijgt?

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
De poort 8080 lijkt naar buiten toe gesloten te zijn, bij een Telnetsessie geeft ie aan dat die poort actief geweigerd wordt. Heb je niet per ongeluk de NIC voor je LAN geselecteerd als ip voor je website? Dit kun je zien in het IIS scherm, rechtermuis op je website, properties, en dan achter IP-adres. Of heb je misschien een AD draaien, en heeft je IIS-webserver de rechten niet? Heb je een FTP draaien? Zo ja, werkt deze wel?

deze is overigens beter op zn plaats in Windows Operated Systems denk ik, daar zul je meer reacties krijgen.

Verwijderd

Je hebt open staan poort:

80 (web), 1863 (MSN) en 5190 (ICQ), verder niks. Of je zet je webserver terug op default 80, of je zet op je firewall poort 8080 open.

• Mister_X
thx, heb trouwens idd AD draaien, (tja kon niet om die install heen komen) Geen FTP ip-adres instelling is goed (zo n00b ben ik niet, maar goed dat je het vraagt hoor!)

heb 80 al es opengegooit, maar die word zoiezo standaart geweigert door me provider (sonera quicknet) dat je hem kan pingen :? :)

maareh zal dat van die firewall es doen, heb winroute draaien dmv N.A.T.

/edit

ik heb nou een port mapping van port 80 inkomend (dus i'net ip) naar poort 8080 lan-ip (server heeft dus 2 netwerk kaartjes) dat zou dus moeten werken, in iis zet ik nu even acces op beide ip's aan.

• Mister_X
Op donderdag 06 juni 2002 23:04 schreef smiley het volgende:
Je hebt open staan poort:

80 (web), 1863 (MSN) en 5190 (ICQ), verder niks. Of je zet je webserver terug op default 80, of je zet op je firewall poort 8080 open.
die 80 web, is dat out gaand? of is dat niet te zien?

anyway, ik heb ny (nogmaals :) )

een portmapping gemaakt in winroute pro, zodat alles wat binne wilt komen op poort 80, doorgestuurd word naar poort 8080 die ook ingesteld is in IIS eigenschappen.

• Mister_X
adres kan je als beste mee testen, www.system-info.com en dan linkje onder het plaatje, of http://system-info.homeip.net

no spam intendend (als dat zo washet ik het wel in de huiskamer neergezet!)

• Mister_X
hmz, hij doet het nog niet, zit nu op me werk..

• Mister_X
Pleazee help! ik kan wel gewoon pingen! en als ik naar de poort 8080 ping staat er netjes mijn server naam (de naam die mijn webserver heeft dus) in beeld dus dat houd (lijkt mij) in dat ie dus goed doorgemapt word! ik gebruik winroute pro... ik kan geen http acces krijgen (no connection zegt IE/Opera) help me

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 23:46 schreef Mister_X het volgende:
Pleazee help! ik kan wel gewoon pingen! en als ik naar de poort 8080 ping staat er netjes mijn server naam (de naam die mijn webserver heeft dus) in beeld dus dat houd (lijkt mij) in dat ie dus goed doorgemapt word!
Zucht....zowel de heer evil als ik komen tot de conclusie dat poort 8080 niet naar buiten openstaat. Alleen 80, 1863 en 5190. Wat jij binnen je DMZ/LAN allemaal poortmapt, herouteerd en omgebouwd hebt, moet je zelf weten. Van buitenaf zijn het alleen die 3 poorten die openstaan.

Pingen naar poort gaat niet. Wel een telnetsessie. Probeer vanaf je werk eens een telnet te doen naar je ip op poort 8080; je zult zien dat je geen antwoord krijgt. Doe dan een telnet naar je ip op poort 80....TADA...antwoord.

Terug naar mijn eerdere reply; of zet poort 8080 naar buiten open, of zet je IIS op 80.
Pagina: 1