Oi,
Mijn mySQL probleem is op zich niet onbeschrijfbaar, maar wel in één zin
.
Het zit zo, ik heb 2 tabellen, 'nieuws' & 'downloads'. Bij het toevoegen van een nieuwtje kan je aangeven of het om een download gaat, en daarbij de juiste download selecteren. Op de frontpage komt dan de link naar de download+link naar een screenshot te staan. Onder nieuws staat dus (o.a.) 'download_id' (INT) en onder downloads staat onder andere de kolommen 'id' (INT) en 'screenshot' (INT-->id naar tabel screenshot, dus via plaatje.php?id=$screenshot wordt ie opgevraagd).
Met deze query haal ik nu de info te voorschijn:
Het probleem is alleen dat niet ALLE nieuwtjes linken naar een download. Daarom krijg ik dankzij 'download_id=id' in de laatste voorwaarde geen results als er geen download bij hoort.
Hoe fix ik dit?
Mijn mySQL probleem is op zich niet onbeschrijfbaar, maar wel in één zin
Het zit zo, ik heb 2 tabellen, 'nieuws' & 'downloads'. Bij het toevoegen van een nieuwtje kan je aangeven of het om een download gaat, en daarbij de juiste download selecteren. Op de frontpage komt dan de link naar de download+link naar een screenshot te staan. Onder nieuws staat dus (o.a.) 'download_id' (INT) en onder downloads staat onder andere de kolommen 'id' (INT) en 'screenshot' (INT-->id naar tabel screenshot, dus via plaatje.php?id=$screenshot wordt ie opgevraagd).
Met deze query haal ik nu de info te voorschijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| SELECT nieuws.id, nieuws.headline, nieuws.tekst, nieuws.datum, nieuws.admin_id, nieuws.download_id, nieuws.bron, admins.id AS aid, admins.voornaam AS voornaam, admins.achternaam AS achternaam, admins.email AS email, downloads.screenshot, downloads.id AS did FROM nieuws, admins, downloads WHERE nieuws.id='$id' AND nieuws.admin_id=admins.id AND nieuws.download_id=downloads.id |
Het probleem is alleen dat niet ALLE nieuwtjes linken naar een download. Daarom krijg ik dankzij 'download_id=id' in de laatste voorwaarde geen results als er geen download bij hoort.
Hoe fix ik dit?