[Linux] Xircom realport's 56kbit modem.

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52
Blah, ik weet 't niet meer. Ik heb google helemaal uitgepluist maar ben nog steeds niet tot een oplossing gekomen.

Mijn laptop (IBM thinkpad a21m) heeft 'n xircom realport (RBEMnogwat) 10/100mbit en 56k combo kaartje maar ik krijg het modem met geen mogelijkheid aan de praat.

Ik zie 'm niet in dmesg (tenminste, volgens mij niet) en pppd enzo is goed geconfigureerd. Als ik iets als /dev/tty0 of hoger doe krijg ik meestal een modem busy, of cannot open modem.

Iemand die me de goede kant op kan pushen? Met mijn linux modem kennis (zegmaar weinig kennis) kom ik er niet, en met google (groups) ook niet. :)

U zijt gezegend!

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk een WinModem, softwarematig dus. Die werken meestal niet onder Linux.

• jep
Nee, volgens mij geen winmodem, althans.. er zijn mensen die ermee werken en hij zou ook supported moeten zijn.

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

die zou idd gewoon moeten werken.
Is er niks te vinden met Google? Het is toch een veel voorkomend apparaatje.
Ik heb de Xircom CEM33 (10mbit +33k6) en die werkt met de xirc2ps module (als ik het me goed herinner). Ik verwacht dat de realport ook deze module gebruikt.
Misschien moet je je pcmcia config filetje aanpassen... Vindt hij wel pcmcia apparaten?

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• jep
Ik zit er gewoon mee online @ 100mbit :). Google heb ik al uitgepluist, niets nuttigs gevonden. Pcmcia.conf ook aangepast ja :).

Hij detect gewoon niets, zover ik kan zien.

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Heb je de pcmcia serial module wel geinstalleerd?

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Verwijderd

Ik weet zeker dat zowel het modem als de ethernet kaart prima moeten werken onder linux.

Het hangt er een beetje vanaf of je het cardbus model hebt of niet welke drivers je moet kiezen.

Voor het niet-cardbus model: xirc2ps met serial, voor het wel-cardbus model xircomcb met serialcb ofzo. Hierover staat genoeg info op de PCMCIA mailinglist (waarvan je het archief kan doorzoeken).
Pagina: 1