He hallo, ik heb het probleem dat de klok steeds achterloopt, ik kan me haast niet voorstellen dat mn batterij leeg is..... Wie weet dit?
Verwijderd
Loopt ie bijv. steeds een uur achter, of veranderd het steeds weer? Beetje meer info graagOp donderdag 06 juni 2002 19:01 schreef rhofmeijer het volgende:
He hallo, ik heb het probleem dat de klok steeds achterloopt, ik kan me haast niet voorstellen dat mn batterij leeg is..... Wie weet dit?
hhm, springt ie steeds naar dezelfde tijd als je em opstart
en wat voor voeding het je AT of ATX, bij AT moet het bios en dus ook de klok van het batterijtje leven dus dans ie snel leeg
en wat voor voeding het je AT of ATX, bij AT moet het bios en dus ook de klok van het batterijtje leven dus dans ie snel leeg
dot.blaat
Klinkt er anders wel naar. Waarom kan je je dat niet voorstellen?Op donderdag 06 juni 2002 19:01 schreef rhofmeijer het volgende:
Moet je een nieuw batterijtje halen? Of kun je 'm opladen op de een of andere manier? Wat zijn de specs van zo'n batterijtje?
Het is een ATX, hij loopt steeds verder achter. Het is niet zo dat wanneer je opstart die altijd een uur achterloopt ofzow...
Ik kan me haast niet voorstellen dat de batterij leeg is want die moet toch langer mee gaan dan 3 jaar, tenminste dat is mij ervaring met verschillende moederborden....
Ik kan me haast niet voorstellen dat de batterij leeg is want die moet toch langer mee gaan dan 3 jaar, tenminste dat is mij ervaring met verschillende moederborden....
Verwijderd
maarja batterij vervangen kna geen kwaad,
probeer het eens wie weet loopt je tijd dan wel goed mee,
of probeer anders een een bios update!
probeer het eens wie weet loopt je tijd dan wel goed mee,
of probeer anders een een bios update!
PC van me oom had het probleem dat z'n klok stil ging staan op het moment dat de pc uit was. Als ie weer werd opgestart ging hij weer verder. Dus de tijd klopte nooit. De RTC op z'n mainboard was kaput. In de winkel hebben ze z'n mainboard vervangen en toen was het goed.
Als je een ECS mobo hebt kan ik het mij heel goed voorstellen, verder hebben heel veel goedkopere mobo's erg slechte batterijtjes...Op donderdag 06 juni 2002 19:01 schreef rhofmeijer het volgende:
Als je nou es wat meer info geeft aangaande je mobo, dan kunnen we misschien ook nog helpen (waarschijnlijk loopt je batterij op zijn einde)
Pagina: 1