Uhm, ik heb dus een Slackware 8.0 waar een CVS server op draait. Die bak draait heeft als timezone Europe/Amsterdam. Maar als ik dingen commit staat die tijd meteen op 2 hours ago... Hoe kan dat?
Gokje: die twee uur komen van a) zomertijd en b) de tijdzone
. Een directe oplossing kan ik niet direct verzinnen, maar je kunt eens proberen of het opslaan van de werkelijke tijd in je system clock of juist niet het probleem verhelpt.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Verwijderd
Ik had dit eerst ook kwam door me hwclock. Als je die effe goed zet zou het meoten werken
Hoe zet ik de clock goed dan? Ik heb net al ln -sf /usr/shre/zoneinfo/Europe/Amsterdam /etc/localtime gedaan om hem op amsterdam te zetten, maar dat stond ie al volgens mij. Hoe weet ik of ie op zomer of wintertijd staat?Op donderdag 06 juni 2002 18:25 schreef Ferry het volgende:
Ik had dit eerst ook kwam door me hwclock. Als je die effe goed zet zou het meoten werken
Verwijderd
sync hem gewoon effe met een ntp server bv. ntp.xs4all.nl
ik gebruik hiervoor een mklein tooltje rdate
rdate -s ntp.xs4all.nl
hwclock --systohc
ik gebruik hiervoor een mklein tooltje rdate
rdate -s ntp.xs4all.nl
hwclock --systohc
Volgens mij (maar zelfs ik heb het niet altijd bij het rechte eind
) is dat omdat cvs vaak in verschillende landen tegelijk gebruikt wordt, en dat cvs dus GMT gebruikt 
* CyBeR verwijst nog wel een keer naar het stukje tussen haakjes, maar denkt dat het wel klopt
K heb het maar even nagevraagd
Volgens Andere Mensen(tm) leven we nu inderdaad op twee uur van GMT af, en in de winter een uur. Dat zou het moeten verklaren
* CyBeR verwijst nog wel een keer naar het stukje tussen haakjes, maar denkt dat het wel klopt
K heb het maar even nagevraagd
Volgens Andere Mensen(tm) leven we nu inderdaad op twee uur van GMT af, en in de winter een uur. Dat zou het moeten verklaren
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
mm. dat klinkt iig geval logisch. Wel iritant, kan je dat nergens installen ofzow?
Vanuit welk OS cvs je? Als het tussen Unices is, zou het altijd goed moeten gaan. Unices slaan tijden altijd op als GMT, dus dan gaat het altijd en overal goed.Op vrijdag 07 juni 2002 07:59 schreef Blubber het volgende:
mm. dat klinkt iig geval logisch. Wel iritant, kan je dat nergens installen ofzow?
Windows is irritant en slaat alle tijden op in localtime, zodat je verschillen krijgt.
Een aantal Unices kunnen overigens ook localtime opslaan (ivm dualboot met Windows... anders krijg je verschillende tijden, omdat Windows localtime uit de hwclock leest, en het andere OS GMT leest).
Pagina: 1