[cm] wat te doen met dat oude led blok?

Pagina: 1
Acties:

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

Topicstarter
ik heb al een tijdje een oud led-blok liggen.
zo'n ding waar je op je 486 kon zien hoeveel megahertz dat ding loopt, met turboschakelaar en al ...
wat zal ik hier's leuks me doen?
hd vu meter heb ik al...
cpu-usage zou leuk zijn..maar hoe doe je dat?
zou ik die info via de sm-bus kunnen trekken?! en met welke ic kun je dat dan aansturen? :?

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/losha/got/led-block1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/losha/got/led-blok2.jpg

Verwijderd

volgen mij kun je daar niet veel mee ding stel je in met jummpers en word niet aangestuurd. zijn al veel topics over.

Verwijderd

Mooi kruisjes :?

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Op donderdag 06 juni 2002 17:58 schreef chefke het volgende:
volgen mij kun je daar niet veel mee ding stel je in met jummpers en word niet aangestuurd. zijn al veel topics over.
Er valt vast wel een schakeling te bedenken om die dingen aan te sturen... Niet gelijk zeggen: "Dat kan niet!!!"

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

heb ook zo'n ding, zit een turbo schakelaar aan, kan je 2 snelheden weergeven. Ik denk er over om hem aan mijn baybus te zetten, dat je dan kan zien of je baybus aan staat of uit(ik heb nl geen ledjes op mijn baybusje)

Verwijderd

rooie kruisies :?

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:44

Neomess

neomess.nl

ik heb ook al eens zoiets gevraagt maar niemand kwam toen met een leuk antwoord, de meeste antwoorden waren in de richting van gebruik t als verlichting ofzo

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
leuke kruisjes ;)

• Losha

Losha

Topicstarter
ja, de kruisjes zijn wel ok he? :)
mn kabel is een beetje stuk ...heb nu erg langzame verbinding..ftp is nog aant uploaden :'(

• Losha

Losha

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 17:58 schreef chefke het volgende:
duh, dat zag ik zelf nog niet zeg...
het zijn in principe gewoon leds ..als je de jumpers eraf haalt zou je met een LM???? (dat vu ding, van de week nog gemaakt :? ) verschillende dingen erop kunnen toveren

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:10

BaRF

bijna kerst

er is zon heel simpel progje met een HEEEEL simpel aansluitschaatje voor een cpu usage ledblokje, weet alleen ff niet waar, moet je maar op got zoeken hehe was iets met de leds rechtstreks op de lpt1, en dan bij voorkeur met zon bufferchipje er tussen :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
ik heb er ook een
en op de zijkant staat "PARA LIGHT".

Heb een datasheet opgezocht op de website van dat website van dat bedrijf.

Soldeer namelijk het ledblokje zelf van de printplaat en dan houd je rond de 10 pinnetjes over op het blokje zelf. Door combinatie's van die pinnetjes komen er getallen uit ofzo. Moet je op die datasheet kijken.

:)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

Het kost je idd een lpt poort en twee ic geloof ik en dan heb je het voor elkaar. Ik was het zelf ook van plan, maar nog niet aan begonnen ;).

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Losha

Losha

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 19:52 schreef Maurice het volgende:
ik heb er ook een
en op de zijkant staat "PARA LIGHT".

Heb een datasheet opgezocht op de website van dat website van dat bedrijf.

Soldeer namelijk het ledblokje zelf van de printplaat en dan houd je rond de 10 pinnetjes over op het blokje zelf. Door combinatie's van die pinnetjes komen er getallen uit ofzo. Moet je op die datasheet kijken.

:)
eeehhh ..10?? ik heb de 3 digit stukken aan elkaar ..dus 24 pinnen ;(

bij mij staat alleen een vage serienummer, kon er niks op vinden, meet hem wel door, als ik de common ground heb ist daarna simpel

nou maar hopen dat ik't "simpele schema" en proggie vindt in GoT, zoeken op iets met LED aleen geeft al 25 pagina's ofzo :'(

• Losha

Losha

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 19:56 schreef LauPro het volgende:
Het kost je idd een lpt poort en twee ic geloof ik en dan heb je het voor elkaar. Ik was het zelf ook van plan, maar nog niet aan begonnen ;).
wat weet je al? schematje? welk ic?

[EDIT2]nou trouwens nog ff kijken of ik't voor elkaar krijg ipv gewoon een vu achtig ding daar getallen op te toveren. moet met gegogel te doen zijn, zal alleen niet helemaal kloppen.

ipv eerste led moet ie dan een aantal segmenten aanzetten om een 1 te maken.
bij max moet ie de segmenten aansturen om een 100 te maken ipv gewoon alle leds
[/EDIT2]
Pagina: 1