Toon posts:

preloading Flash object

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik wil op een site een flash movie alvast preloaden in de pagina voorafgaande aan de pagina waarin deze wordt geopend.
Kan ik een .SWF file op dezelfde manier preloaden als een image? dus door de .src property aan te passen naar het swf bestand?

Alvast bedankt!

Verwijderd

dit is toch vrij basic flashkennis, kijk eens op www.flashkit.com en zoek daar op preloader, daar staat zeker een goeie uitleg tussen.

edit:
sorry, je post verkeerd gelezen. wellicht kun je die movie die je in die andere pagina wilt laten zien ook in de pagina zetten die 'em moet preloaden, en dan met een grootte van 1x1 pixels?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:09

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ben je al van harte welkom geheten :Y) ?

[topic=309815/1/50] ;)

Ik geloof dat een Flash-Movie een object is en dat zou je dus met en scriptje moeten doen zodat hij naar een andere pagin ghaat (of wil je dat niet)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet welkom geheten, maar ik voel me hier al zeer welkom...

Omdat het inderdaad een object is moet het met een scriptje... maar hoe moet dat scriptje eruit zien.

En ik wil hem inderdaad in de voorgaande pagina alvast loaden, maar pas op het moment dat die pagina klaar is met loaden.

Dus dat scriptje moet worden opgeroepen vanuit de onLoad van de BODY-tag.

Maar nou blijft dus nog de vraag: Hoe ziet dat scriptje eruit?

Verwijderd

Ook al is het in Flash 5 al afgeraden/afgekeurd, je kunt toch ifFrameLoaded() gebruiken. Of je kunt LoadMovie gebruiken. Dus een swf loaden in een mc die daarbinnen ook al een preloader heeft. Met Flash een andere Flash laden die in een andere html bestand zit, ik weet niet of dat mogelijk is.