[sblive] s/pdif out voor dd/dts in win2K

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Weer de zoveelste topic over dit, maar het lukt me echt niet, zelfs na het lezen van tig topics over dit probleem.

Ik wil dus zoals velen hier, het s/pdif out van de SBLive! Player 1024 gebruiken als doorsluis naar me DTS receiver.

Geluid heb ik al. Ik bedoel, als ik de kabel op geluidskaart (s/pdif) en receiver (coax-in of via mijn prinplaatje die coax omzet in optical >:) ) aansluit, dan hoor ik wat.

Maar het zijn altijd de 2 voorste speakers, en is dus eigenlijk stereo. Telkens als ik in een afspeel programma S/PDIF selecteer als output (PowerDVD XP, mbv DVDGenie WinDVD 3.0, of BSPlayer), hoor ik gewoon niks. :(

Hoe moet dit nou? Ik heb al ook dat gare LiveWare geinstalleeerd, helpt ook niet. Ik gebruik Win2k met SP2 al geinstalleerd :).

De bestandjes die ik wil afspelen zijn tot nu toe gewoon de DD/DTS/THX trailers van DVD's. Die zijn dus zeker goed.

Edit: SP2 toegevoegd in mijn verhaaltje :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

nou idd search vraagje, maar begin es met een goede setup

WIn2k
SP2 installen (!!!!!)
Nieuwste drivers
Powerdvd installen en genieten maar

SP2 = een MUST!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 17:08 schreef neographikal het volgende:
nou idd search vraagje, maar begin es met een goede setup

WIn2k - check
SP2 installen (!!!!!) - check
Nieuwste drivers - welke?
Powerdvd installen en genieten maar - check

SP2 = een MUST!

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

in je instellingen van je sblive zetten dat AC3 passthrough aanstaat... Dus in je playcentre of hoe dat ding ook heet :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 17:09 schreef Darkvater het volgende:

[..]
ff in AVH kijken, laatste 100 dagen en zoeken op drivers. Je vindt topic met een download van 377 meg = nieuwste drivers.

Het werkt echt, anders keer format en vanaf grond af aan bouwen met SP2 in het begin installen.
Op donderdag 06 juni 2002 17:10 schreef JvS het volgende:
in je instellingen van je sblive zetten dat AC3 passthrough aanstaat... Dus in je playcentre of hoe dat ding ook heet :).
je doelt denk ik op decoding van kaart zelf die uit moet. Maar bij de 1024 heb je hier geen last van, kan die als het goed is niet. is een 4.1'er

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 17:11 schreef neographikal het volgende:

[..]

ff in AVH kijken, laatste 100 dagen en zoeken op drivers. Je vindt topic met een download van 377 meg = nieuwste drivers.

Het werkt echt, anders keer format en vanaf grond af aan bouwen met SP2 in het begin installen.
Ik zal kijken, maar 377megs? WTF moet ik met een driver van 377meg? Typisch Creative. SP2 installeer ik gelijk als eerste na de VIA en Promise drivers :)

Edit: ik heb die thread gevonden, en een kleinere download van 13megs. Over 3 minuten weten jullie of het geholpen heeft :)

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 17:20 schreef Darkvater het volgende:

[..]

Ik zal kijken, maar 377megs? WTF moet ik met een driver van 377meg? Typisch Creative. SP2 installeer ik gelijk als eerste na de VIA en Promise drivers :)
ehhh tja :) maakt niet echt veel uit maar ik doe altijd
Win2k
SP2
DX8.1
Via/ide
Drivers vidkaart/geluidskaart/tv enzo

hmmm maar die file das niet alleen de drivers, heel liveware en alles...

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Argghh.....
Ik heb alleen de drivers gedowned eerst, gaat toch wel sneller. Ook geinstalleerd, nu is mijn SBLive geen SBLive! Player Value meer, maar "Creative EMU10K1 Audio Processor".
Maar hij doet het nog steeds niet. Klote, kut....xxxx Creative, ik word er echt strontziek van :r

Nu toch maar dat hele pakket downloaden, misschien helpt dat wat.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Hey jongens, dank je zeer voor je hulp, maar helaas moet ik het opgeven. Ben net bij tech support van Creative geweest (interactive chat :P ), en ik kreeg dit te horen:

De geluidskaart die ik heb, de CT4830 heeft inderdaad een digitale uitgang, maar is de OEM versie die voor de aziatische markt van DELL gemaakt, en om de kosten laag te houden, is de digitale doorgifte niet erin gebouwd.

Balen, zeg !! :(

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 20:27 schreef Darkvater het volgende:
Hey jongens, dank je zeer voor je hulp, maar helaas moet ik het opgeven. Ben net bij tech support van Creative geweest (interactive chat :P ), en ik kreeg dit te horen:

De geluidskaart die ik heb, de CT4830 heeft inderdaad een digitale uitgang, maar is de OEM versie die voor de aziatische markt van DELL gemaakt, en om de kosten laag te houden, is de digitale doorgifte niet erin gebouwd.

Balen, zeg !! :(
is dit een speciale versie van de 1024 dan???? ik heb een 1024 gehad en die deed alles.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 21:19 schreef neographikal het volgende:

[..]

is dit een speciale versie van de 1024 dan???? ik heb een 1024 gehad en die deed alles.
Tja, ik weet het ook niet. Ik heb gewoon een OEM versie gekocht ergens bij een winkel.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik heb eindelijk de transscript binnen van de support call:
John : The card you have is one that Creative Asia made for Dell/Gateway as an Original Equipment Manufacturer (OEM) card. There is an S/PDIF output jack on this card, but the S/PDIF output doesn't work, it was disabled to reduce costs for the system integrator who ordered it.
:(

* Darkvater heeft een CT4830 SBLive! Player 1024 voor de geinteresseerden

De thread kan gesloten worden.

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 13:43
Op dinsdag 11 juni 2002 15:00 schreef Darkvater het volgende:
Ik heb eindelijk de transscript binnen van de support call:
[..]

:(

* Darkvater heeft een CT4830 SBLive! Player 1024 voor de geinteresseerden

De thread kan gesloten worden.
Huh maar je had toch geluid via je digitale aansluiting?

specs

Verwijderd

Klinkt ook nogal vaag ja. Wel stereo geluid (SPDIF PCM mode) maar geen Dolby Digital (SPDIF AC3 mode)? Dit kun je niet eens de nek omdraaien omdat de EMU chip beide signalen via 1 poot naar buiten stuurt. De EMU schakelt om tussen PCM of AC3. Bij Power DVD moet je ook instellen dat ie via de SPDIF uitgang het geluid naar buiten stuurt. Bij een SB Live 5.1 moet je ook nog instellen dat ie het niet zelf gaat decoderen maar gewoon naar buiten stuurt via de SPDIF. Kosten reduceren? Het is een torretje en 2 weerstanden ofzo om SPDIF te maken. Denk je nou echt dat je daarom kunt besparen???

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Tja, ik snap het ook niet. Via S/PDIF heb ik wel PCM 48Khz, maar zodra ik in PowerDVD/WinDVD of BsPlayer (of welk ander) S/PDIF als uitgang kies, hoor ik niks.

Het kan natuurlijk dat ie het via een of andere omweg het wel zou doen, maar dat de support er geen zin in heeft, en maar een lulverhaal ophangt :'(

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Creative is erg goed n het slopen van functionaliteit op z'n OEM versies. En dit zonder documentatie en specificatie aanpassingen. :r

Kun je proberen de kaart onder een ander besturingsysteem te draaien?
Om te zien of het dan wel werkt.

Is je software OEM? Mijn winDVD versie is nl ook niet in staat de digitale track door te sturen. Doch SoftDVD wel, maar die kan weer niet naar 4 analoge boxen downmixen (al heb ik dat nu niet meer nodig) :)

Ik heb overigens de RETAIL versie van de Live Player 1024.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Dit is echt zo gaaf!!!

Als een laatste redmiddel, maar ook omdat ik binnenkort win2k opnieuw erop zet, dus zooi is geen probleem, heb ik die hele compaq driver geinstalleerd. Ik heb niet echt veel vertrouwen in gehad omdat ik eerder alleen de drivers heb geinstalleerd (gedowned, de hele meute was iets van 300mb) en het toen niet werkte.

Ik probeer het uit, en jaaaaaaaaa..... Ik heb DD, DTS *D!!!
Die stomme tech-support guy zit gewoon uit zijn nek te lullen. Maar-ehh, hij doet het dus :). Alleen DTS natuurlijk niet echt goed omdat de dig-out van de SBLive het niet aankan |:(

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 16:48
Mijn live player heeft hetzelfde probleem, als je de live hebt met een smalle 10 pins flatcable aansluiting, dan heb je geen DD/DTS passthrough, de versies met de brede flatcable aansluiting hebben dit dus wel.

ik ben dus maar gewoon overgestapt op een terratec DMX Xfire 1024, die heeft dat standaard wel :D

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 17:52 schreef EelcoB het volgende:
Mijn live player heeft hetzelfde probleem, als je de live hebt met een smalle 10 pins flatcable aansluiting, dan heb je geen DD/DTS passthrough, de versies met de brede flatcable aansluiting hebben dit dus wel.

ik ben dus maar gewoon overgestapt op een terratec DMX Xfire 1024, die heeft dat standaard wel :D
Je kletst uit je nek, zie ook de post boven jouw post.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 18:04 schreef Nikel het volgende:
Je kletst uit je nek, zie ook de post boven jouw post.
p dinsdag 11 juni 2002 17:52 schreef EelcoB het volgende:
als je de live hebt met een smalle 10 pins flatcable aansluiting, dan heb je geen DD/DTS passthrough, de versies met de brede flatcable aansluiting hebben dit dus wel.
Hij heeft het over de flatcable aansluiting. Ik heb net gekeken, en ik heb een brede aansluiting. En hij doet het dus. Het kan dat hij een smalle had en die het niet doet.

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Op dinsdag 11 juni 2002 17:51 schreef Darkvater het volgende:

Alleen DTS natuurlijk niet echt goed omdat de dig-out van de SBLive het niet aankan |:(
Mijn retail versie kan het wel aan! Weet je zeker dat het niet ergens anders aan ligt.

DTS van SBLive player 1024 via digitaal naar mijn inspire 5700 gaat erg goed.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 18:26 schreef ritsjoena het volgende:
Mijn retail versie kan het wel aan! Weet je zeker dat het niet ergens anders aan ligt.

DTS van SBLive player 1024 via digitaal naar mijn inspire 5700 gaat erg goed.
Hij kan het wel aan, maar hij hapert soms. Vooral bij het echt volle geluid (zoals bij DTS piano).

Hehe, heb weer een chatsessie gehad:
Urszula : Thank you for contacting Creative Interactive Chat.
How can I help you?

Urszula : Hi Tom

You : hi, I was here last week asking abou the digital (SPDIF) output on my SBLive! 1024 Player (CT4830)

You : hi

You : I was told that there can be no DD/DTS throughput with this soundcard, since that feature is disabled

Urszula : sb.live doesn't support dts

You : well, could be, but I couldn't even do a DD throughput. and your tech support told me that it's the soundcard's fault

Urszula : but it isn't possible to get dolby digital

You : But..

You : I found that the new compaq driver allowed me this. I'm just saying as to help future tech support calls :)

You : I know this isn't groundbreaking news, but tech support (I believe it was John) told me that it is impossible with my soundcard (CT4830)

Urszula : your sound card ct 4830 - it's an oem card and we really don't provide support for that card.

You : oh. So you only support retail cards? You (I mean John) could have told me that in the beginning, instead of showing me off, that it can't be done :(

Urszula : If we can we try to help the customers.

Urszula : We also only support creative drivers

You : I understand your point. But isn't it more friendly than to tell people that you don't support OEM cards instead of telling them that something can't be done, when in fact it can?

Urszula : Can you tell me what did he tell you exactly please

You : sure:

You : John : The card you have is one that Creative Asia made for Dell/Gateway as an Original Equipment Manufacturer (OEM) card. There is an S/PDIF output jack on this card, but the S/PDIF output doesn't work, it was disabled to reduce costs for the system integrator who ordered it.

You : You : oh, great! I knew it was oem, but I thought it would work... So all I can do to have dd/dts out is to buy a new one?

_ _ _John : I'm afraid so, yes :(

Urszula : I'm sorry for any inconvenience.

You : ok, np. I got it to work, so that's the most important

You : Thanks for your help

Urszula : you're welcome

Urszula : bye

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 18:25 schreef Darkvater het volgende:

[..]

[..]

Hij heeft het over de flatcable aansluiting. Ik heb net gekeken, en ik heb een brede aansluiting. En hij doet het dus. Het kan dat hij een smalle had en die het niet doet.
Ik heb zelf de smalle, en die doet het prima.

Verwijderd

Heej guys,

Ik lees net deze post ik moet bekennen dat ik met een vergelijkbaar probleem zit.
Ik heb namelijk een Live!5.1 en een gloed nieuwe Onkyo DD5.1 versterker. Ik heb op mijn soundcard geen optical uit, maar wel een digitale coax uit. Die wil ik natuurlijk gebruiken om op de digitale coax-in van mijn versterker aan te sluiten.
Deze heeft echter een tulp uitgang(net als de dig. coax kabel) en mijn SBlive5.1 heeft een minijack ingang. Nu heb ik een verloop stekkertje gekocht, waar ik deze tulp van de dig. coax kabel op in kan pluggen, zodat het een jack uitgang word.(Dit is dan wel een mono jack)
Nu is het probleem dat de versterker wel een digitaal signaal herkent, alleen ik hoor wat zacht geluid door de center speaker?

Ik heb de optie AC3 decoder al uitgevinkt in speaker setup van creative.

Hoe kan dit, ligt het aan de jack strekker? of zie ik iets anders over het hoofd?

Help me out, bitte

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik vond zo'n verloopding erg duur, dus heb het kabel maar zelf gemaakt. Aarde op aarde, en de andere kabel op de voorste van zo'n stereo 3.5mm gezet. En eindelijk met die drivers dus doet ie het perfect. Het kan zijn dat het door de mono komt, dat ie ook de andere kant meepakt. Want de dig-out van de SbLive gebruikt alleen maar het voorste contact van zo'n plug.

Verwijderd

Hmmm, zo duur vond ik het niet, 2 euro bij de snoerenboer op de hoek? kan het aan de instellingen liggen. OF heb ik gewoon het verkeere stekkertje gekocht?

Waar kan je een zo'n stekkertje kopen die zeker weten goed is? zodat het wat dat betreft zeker ben dat het daar niet aan kan liggen.

EDIT: IK heb overigens Windows XP
Pagina: 1