het voordeel van een Audigy met maar twee speakers

Pagina: 1
Acties:

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Ik heb een Audigy Platium besteld maar nu vertelde iemand mij dat ik er niet veel aan heb alleen als ik ook Creative Inspire 5.1 Digital 5700 speakerset er bij heb, ik heb nu een versterker op mijn computer met 2 Bose boxen (de 301 series)

ik wou mooi geluid voor grootste reden, producen van muziek wat ik al een tijdje doe, 2de reden relax geluid bij films, en als 3de voor spellen.

Heb ik dan nix of bijna niks aan een platium ivm een andere geluidskaart ik heb nu een 3d stereo on board kaart :P

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:24

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De dtt 5700 schijnt juist zeer slecht te zijn. En nu jij goeie bose boxen hebt zie ik (al vind niet iedereen die weer goed :+)
Als je een digitale ingang op die bose dingen hebt is het je audigy platinum zeker wel waard.
Trouwens een onboard of audigy :+
Audigy natuurlijk :D

Tweakers Discord

Verwijderd

ach alleen voor de games is 6kanaals echt handig en voor films.

Maar volges mij is dat geen Bose maar B&W kan dat? ik ken geen 301's van Bose, maar wel van B&W

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, de 301 is van Bose, heb ik in een obscuur verleden ook gehad :). De beste speaker van bose trouwens :P.

Maar een audigy heeft met twee speakers als enige voordeel dat je er EAX effecten mee kan doen... Voor de rest maakt het niet zo heel veel uit.

5.1 werkt inderdaad alleen met films en als je een 5.1 set hebt (niet perse de 5700 hoor).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Drazzic
Op donderdag 06 juni 2002 17:06 schreef tweakduke het volgende:
De dtt 5700 schijnt juist zeer slecht te zijn. En nu jij goeie bose boxen hebt zie ik (al vind niet iedereen die weer goed :+)
Als je een digitale ingang op die bose dingen hebt is het je audigy platinum zeker wel waard.
Trouwens een onboard of audigy :+
Audigy natuurlijk :D
hij vertelde mij dat hijs weet wel veel van computers maar van muziek niet veel hahah maar goed. en het zijn wel Bose boxen, de 301 series zijn er wel degelijk (weet niet of ze nog te koop zijn) maar hier staan ze:

http://www.bose.com/home_audio/music_speakers/301/images/pil_301.jpg

Ik heb alleen een iets andere versie van de 301

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topictitel trouwens iets duidelijker gemaakt..

offtopic:
de oudere 301's zijn beter dan de nieuwe :P

• Drazzic
Dus met deze boxen, komt er wel een stuk beter geluid uit, is een dolby geluidset aan te raden ??? Weet iemand dan een goedkoop mooi setje ? Ik denk zelf dat ik beter gewoon bij een muziekwinkel kan kijken (dolby digital set) en dan niet 1 van een computer winkel, en dan gewoon doorlinken naar de versterker van dat set ?

• Drazzic
trouwens een vriend van mij had ook 2 boxen, en een A3D kaart en daar kwam echt super mooi geluid uit, is A3D te vergelijken met de audigy kwaliteiten of is A3D verre weg beter ?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 06 juni 2002 17:12 schreef Drazzic het volgende:
Dus met deze boxen, komt er wel een stuk beter geluid uit
Nee, die verschillen zijn klein
, is een dolby geluidset aan te raden ???
als je veel films kijkt en heel graag dolby wil wel ja
Weet iemand dan een goedkoop mooi setje ?
check dit topic: [topic=502725/1/999]
Ik denk zelf dat ik beter gewoon bij een muziekwinkel kan kijken (dolby digital set)
dat werkt het beste ja :)
en dan niet 1 van een computer winkel, en dan gewoon doorlinken naar de versterker van dat set ?
Ja dat kan prima als je een dolby digtital versterker hebt.. Lees ook eens de FAQ van AV over dolby digital enzo, daar kan je heel wat van leren denk ik :).

• Drazzic
Is het enige verschil dan eigelijk de dolby optie ?

Verwijderd

Betere signal to noise ratio hardwarematige EAXHD, meer hardwarematige stromen en nog veel meer van dat soort ongein. Maar daarvoor moet je de creative site maar ff lastig vallen.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:23

tweakerbee

dus..?

FireWire, optical in/out etc. zijn ook leuke extra's. Vooral de aansluitmogelijkheden zijn erg handig voor mensen die met muziek werken.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 17:28 schreef tweakerbee het volgende:
FireWire, optical in/out etc. zijn ook leuke extra's. Vooral de aansluitmogelijkheden zijn erg handig voor mensen die met muziek werken.
precies zo'n kaart koop je niet voor de games, maar voor de aansluitmogelijkheden voor de games haal je de player versie oid...

• Drazzic
Op donderdag 06 juni 2002 17:28 schreef tweakerbee het volgende:
wat is fire-wire eigelijk ?

Ik koop hem omdat ik hem bij een vriend had gehoord, en heb van verschillende producers gehoord dat het een goede kaart is ik produceer zelf ook, en ze zeggen dat het allemala heel makkelijk werkt ook met MIDI etc.

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 17:31 schreef Drazzic het volgende:

[..]

wat is fire-wire eigelijk ?

Ik koop hem omdat ik hem bij een vriend had gehoord, en heb van verschillende producers gehoord dat het een goede kaart is ik produceer zelf ook, en ze zeggen dat het allemala heel makkelijk werkt ook met MIDI etc.
voor echt producingwerk zal je toch naar een wat meer profi hoontech/terratec moeten kijken die 96khz/24bit aankan..

• Drazzic
MIDI Features
Synthesizer Chip Audigy
Synthesizer Type Wavetable
Polyphony 64 (with 8-point interpolation)
RAM size Based on System RAM, up to 1GB
Sample Sets 4 and 8 MB
Synthesizer Effects Reverb, Chorus, Flanger, Pitch Shifter, Distortion, etc
MIDI Channels 48
Effects Engine 32-bit

kewl zitten al effecten op :P, kan ik dit gebruiken ipv van effecten van Reason want die zijn slecht

• Drazzic
Op donderdag 06 juni 2002 17:33 schreef neographikal het volgende:

[..]

voor echt producingwerk zal je toch naar een wat meer profi hoontech/terratec moeten kijken die 96khz/24bit aankan..
Digital Audio Features
Duplex Type Full
Max. Recording Depth 16-bit
Max. Recording Rate 48kHz
Max. Playback Depth 24-bit
Max. Playback Rate 96kHz

bedoel je de recording ? Want bij playback kan hij het ook.

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 17:35 schreef Drazzic het volgende:

[..]

Digital Audio Features
Duplex Type Full
Max. Recording Depth 16-bit
Max. Recording Rate 48kHz
Max. Playback Depth 24-bit
Max. Playback Rate 96kHz

bedoel je de recording ? Want bij playback kan hij het ook.
recording iig. ik geloof dat tie voor de rest intern ook op 48 khz werkte en dat er via 96khz uit gooide(weet niet zeker, correct me if im wrong)

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik ga niets zeggen over wat ik van Bose vind :P
Maar ik denk dat ze zeker beter zullen klinken in stereo dan zo'n "creatief setje".

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Drazzic
Ja ik heb altijd een hekel gehad aan computer boxen. Maar goed ik ga misschien keer sparen voor een dolby digital setje.
Pagina: 1