Toon posts:

Bij uitschakelen in XP start de comp opnieuw!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de computer uit wil schakelen in windows XP,
dan schakelt ie hem uit (hoort hem 1 seconde naar beneden spinnen) maar meteen begint ie weer te booten.
Hoe kan dit??

systeem =
Athlon XP 2000+ met coolermaster koeler op 42 Graden idle
MSI KT3 333 ultra (niet aru) met 256MB DDR 2100
300W voeding
Sound blaster 4.1 met cambridge FPS1600 speakers

(laatste kraken ook heel de tijd, een ander pci slot en onboard geluid uitzetten helpt niet, wat kan ik dan nog meer proberen?? nieuwste VIA en sound blaster drivers staan er al op!!)

• Biering
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Dat komt omdat windows een fout ontdekt en dan je computer opnieuw opstart. Dat opnieuw opstarten kun je veranderen.

Het is een instelling bij System properties, tabje Advanced en dan Startup and Recovery button.

Bij 'System Failure' staat 'Automatically Reboot'. Vink die uit en als je nu af sluit krijg op het einde een (donker)blauw scherm met een fout melding van windows.
Hopelijk heb je wat aan die fout melding...

• Biering
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Wat betreft dat kraken, heb je je computer geaard?
Ik had eerst niet geaarde computer en toen kraakte het ook behoorlijk plus een aardige brom erin. Na het aarden van het stopcontact was dat weg.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vandaag nog een intern emailtje mbt dit soort gedrag gekregen-

He kan veroorzaakt worden door een oudere versie van Norton Antivirus Autoprotect. Oplossing (simpel, effectief): Autoprotect uitzetten. Oplossing (ingewikkelder, ook effectief): upgraden naar minimaal NAV2002 (let op: eerst moet NAV2001 uit het register verbannen worden. Dat is niet eenvoudig :( )

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

heb ik ook gehad..

lag bij mij aan de mouseware van mijn logitech...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 17:18 schreef dion_b het volgende:
Vandaag nog een intern emailtje mbt dit soort gedrag gekregen-

He kan veroorzaakt worden door een oudere versie van Norton Antivirus Autoprotect. Oplossing (simpel, effectief): Autoprotect uitzetten. Oplossing (ingewikkelder, ook effectief): upgraden naar minimaal NAV2002 (let op: eerst moet NAV2001 uit het register verbannen worden. Dat is niet eenvoudig :( )
Ik heb er geen NAV op zitten!! (eerlijk gezecht nog helemaal geen antivirus programma!!)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 17:05 schreef Biering het volgende:
Wat betreft dat kraken, heb je je computer geaard?
Ik had eerst niet geaarde computer en toen kraakte het ook behoorlijk plus een aardige brom erin. Na het aarden van het stopcontact was dat weg.
die is wel geaard ja, maar zal nog ff nakijken of dat echt zo is (zit nog stekkerdoos tussen enzo)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 17:02 schreef Biering het volgende:
Dat komt omdat windows een fout ontdekt en dan je computer opnieuw opstart. Dat opnieuw opstarten kun je veranderen.

Het is een instelling bij System properties, tabje Advanced en dan Startup and Recovery button.

Bij 'System Failure' staat 'Automatically Reboot'. Vink die uit en als je nu af sluit krijg op het einde een (donker)blauw scherm met een fout melding van windows.
Hopelijk heb je wat aan die fout melding...
dat is een interessante, eerst slapen :+ morgen uitproberen!!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 17:31 schreef 400PK het volgende:
heb ik ook gehad..

lag bij mij aan de mouseware van mijn logitech...
Hoe heb je dat opgelost??
hier heb ik namelijk een logitech optical wheelmouse opzitten (met draad)

• SemTecS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 13:17
Heb je een draadloos setje van Logitech? Heb ik ook, en als ik in m'n BIOS (A7v-266E) 'Wake-Up on USB' aan had staan, startte ie gelijk door bij uitschakelen! Bij uitschakelen van de Wake-Up on USB functie schakelde ie wel gewoon uit...

Bij mijn nieuwe bord (A7V333) gelukkig geen probleem meer, maar misschien dat het jou kan helpen...

Verwijderd

Of dit komt omdat je die draadjes wat van de behuizing naar het moederbord gaan verkeerd heb aangesloten.
Dit probleem heb ik ook gehad!

Verwijderd

Heb je toevallig easy cd creator 5.0 geinstaleerd met direct cd erbij of een oude versie van clone CD.
Die hebben bij mij ooit dat probleem veroorzaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 20:36 schreef silures het volgende:
Heb je toevallig easy cd creator 5.0 geinstaleerd met direct cd erbij of een oude versie van clone CD.
Die hebben bij mij ooit dat probleem veroorzaakt.
Heb ik niet geinstalleerd!!
Of dit komt omdat je die draadjes wat van de behuizing naar het moederbord gaan verkeerd heb aangesloten.
Dit probleem heb ik ook gehad!
Er zijn 2 manieren waarop ik dat draadje aan kan sluiten, en met allebij doet hij hetzelfde, alleen doet het HD ledje het nog niet.
Toch ben ik van mening dat ik het goed aangesloten heb, maar zal het nog maar een keer sjekken :)
Heb je een draadloos setje van Logitech? Heb ik ook, en als ik in m'n BIOS (A7v-266E) 'Wake-Up on USB' aan had staan, startte ie gelijk door bij uitschakelen! Bij uitschakelen van de Wake-Up on USB functie schakelde ie wel gewoon uit...
Bij mijn nieuwe bord (A7V333) gelukkig geen probleem meer, maar misschien dat het jou kan helpen...
meteen ff proberen!!

edit:
Het uitschakelen van de wake on functies in de bios helpt niet :(

ook het uitschakelen van het opnieuw opstarten helpt niet, krijg er geen blauw scherm door :(
/me denkt dat hij helemaal afsluit en dan helemaal opnieuw gaat starten.

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:36

harlekein

Creator Owner

Ik heb het op mijn werk vaak gehad met W2k computers en een e-tech modem. Toen ik een driver installeerde was het verholpen. Ofwel, het kan van alles zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Aan het aarden ligt het ook niet, kheb gewoon een aarde draad van de kast naar de verwarming getrokken, en het is allebij nog niet opgelost!!

edit:

Nou heb ik er een 250w voeding (codegen) op aangesloten (een wat oudere) en daar sluit hij wel gewoon goed mee af, met de 300w Highlight voeding die in de kast zat dus niet.

wordt dus even klagen bij de leverancier!!

Het probleem van het geluid is er nog steeds (ondanks dat ik intussen de muisdrivers geinstalleerd heb, het leek dat hij alleen maar meer ging kraken!!)

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 20:33
Oud topic, maar heb last van hetzelfde probleem. Is hier inmiddels al een oplossing voor gevonden?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

Je hebt toevallig niet 'Wake up on LAN' of 'Wake up on PCI Activity' aanstaan in het BIOS ?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 20:33
Nope, alle wake on lan dingen staan uit.
Pagina: 1