maybe is het een stomme vraag maar ik heb heb een probleem..tenminste dat denk ik, als ik bv in photshop een bewerking doe dan hoor ik de fan harder draaien. is dit normaal? het is best irritant, en als er wat aan te doen is wat is dat dan?
Kan dat je een temp. gestuurde fan hebt. Als je wat gaat doen in PS gaat je CPU activiteit omhoog en wordt je CPU warmer. Dus ook je fan gaat harder draaien.
Dat is normaal bij die fans. Je kunt een andere fan kopen of de temp meter uit die fan slopen.
Dat is normaal bij die fans. Je kunt een andere fan kopen of de temp meter uit die fan slopen.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Het kan zijn dat het een fan is die temperatuur geregeld is
Als dat zo is is het verschil natuurlijk wel duidelijk hoorbaar.
edit -> te laat
edit -> te laat
Slappe voeding, als het idd je fan's zijn.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!
Voeding zou wel kunnen ik heb mijn kast wel ramvol zitten, ik heb zo een standaard voeding die in een aopen hq08 zit. 300 wat volgens mij, dus moet er eigenlijk een voedign bij. hoe zi eje of het een temperatuur gestuurde fan is?
Define "ramvol"Op donderdag 06 juni 2002 16:46 schreef PaNeL het volgende:
Voeding zou wel kunnen ik heb mijn kast wel ramvol zitten, ik heb zo een standaard voeding die in een aopen hq08 zit. 300 wat volgens mij, dus moet er eigenlijk een voedign bij. hoe zi eje of het een temperatuur gestuurde fan is?
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Dat had ik ook met mijn oude 235W voeding, dan zakt die idd wat naar beneden.
Met mijn nieuwe 350W voeding was het over.
Met mijn nieuwe 350W voeding was het over.
300W is best redelijk hoor, kwaliteit is ook heel belangrijk; stabiele lijn enz.Op donderdag 06 juni 2002 16:46 schreef PaNeL het volgende:
Lijkt me dan juist dat je fan langzamer gaat draaien als je meer stroom trekt toch?
Nouja ramvol, heb even kijken , cd-rom, dvd, zip, 3 harde schijven, 2 harddiskoelers. Zal straks thuis eens kijken of ze allemaal harder gaan draaien of bv alleen die koelers voor mijn hardeschijf.
das puur temp controlled fan probleem ...
eentje nemen zonder temp sensor of aansluiten op een molex convertertje en je bent van t probleem af
of je tempsensor draadje doorknippen
eentje nemen zonder temp sensor of aansluiten op een molex convertertje en je bent van t probleem af
Op donderdag 06 juni 2002 16:52 schreef majic het volgende:
das puur temp controlled fan probleem ...
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!
hij heeft t er over dat zn fans HARDER gaan draaien bij belasting...heb dit precies zo gehad op div. pc's ...ongeacht voeding. (coolermaster temp controlled geval, en ook een intel cooler, en een volcano 6 classic)Op donderdag 06 juni 2002 16:56 schreef nigelator het volgende:
[..]
Bij mij deed ie pcies hetzelfde, maar dan met alle fans. Voeding trok het niet en dat hoorde je alleen bij piekbelastingen en niet bij continue belasting.
Als ie nou even post wat voor koeler hij er op heeft zitten
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
ik heb dit ook gehad en dat was zeker geen temp. gestuurde voeding. dat kan ook niet, want de verschillen in snelheid treden zo snel op (onmiddelijk als je de pc aan het werk zet door 100% cpu activity), dat dat niet door een temp. verschil kan komen. dat zou namelijk even duren en veel geleidelijker gaan.
dit komt dus door de load op de voeding. ook bij mij was bij hogere load de fan sneller trouwens.
dit komt dus door de load op de voeding. ook bij mij was bij hogere load de fan sneller trouwens.
Pagina: 1