Toon posts:

Wat te doen met ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een aantal systemen staan zowel van familie gekregen als oude systemen vanmezelf. Nu vraag ik me er af wat ik er nou precies mee kan doen want ze staan maar te rotten op zolder :).

Een p3 450mhz systeem :
128mb ram, agp, 1,6gig hdisk,onboard sound,realtek 10mb nic

P1 166mhz
32mb ram
1gig hdisk

p1 133mhz systeempje van philips

Ideeen zijn welkom :). Ik heb geen breedband verbinding tot mijn beschikking dus een internet servertje heeft weinig zin.

De p3 450 wou ik een gaming server van maken, nu vraag ik me af of die wel snel genoeg is :). Puur voor lanning (cstrike/unrealtournament). Mischien dan 128mb ram er bij zetten maar pc100 sdram is niet meer te koop en pc133 is duur..

Via winxp kan je vanaf een andere computer mijn isdn verbinding laten inbellen nu wou ik mijn isdn kaart naar bijvoorbeeld zo'n p1 systeempje over zetten maar daar kan ik geen winxp opdraaien :(.

Linux draaien leek me wel leuk, maar ik zou niet weten wat ik er mee zou moeten doen :). Mischien op de dedicated lan servertje omdat ie gewoon stabiel moet zijn.

Wat zou ik met die andere p1 systeempjes kunnen doen?

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-08 13:19
Wat je er ook mee doet, zorg dat er altijd een }:O op loopt.

Zorg dat je zoveel mogelijk koeien laat lopen, wees een dierenvriend :D

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-08 13:19
Wat je er trouwens verder nog mee kan doen, lastig, een soort back-up systeempje + }:O voor als je de rest flink verkloot ofzo? of een mooie tekstverwerk + }:O computer kzou het anders ook niet echt weten

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 18:36
mp3 server
divx server
printer server

inderdaad om via te internetten, je kunt d8 ik een setup disk maken voor oudere windows versies.
zo niet, installeer dan sygate, werkt goed en simpel www.sygate.com

[edit]
mij voorkeur gaat eerlijkgezegt uit naar een mp3 server, als je stereo dus niet naast je comp staat fzow. Maar in de huiskamer oid. Kun je die comp daar neerzetten, netwerk aansluiten, leuk geluidskaartje erin, pci128 voor stereo, live voor 5.1 geluid.
En de line-out aansluiten op de aux van de stereo. Heb overigens geen idee of dit wel kan met 5.1 geluid, maar zal wel mogelijk zijn.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-08 19:15
terminal services!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n mp3 servertje lijkt me wel een leuk idee :) voor op me kamer, aleen hoe kan ik dan vanaf me stereo de liedjes kiezen? Zou ik toch een monitor er bij moeten zetten, waar ik toch weinig zin in heb.

Er zit aleen een digitale mini disc uitgang en van die tulp aansluitingen achter op me sony stereo. Ik kan gratis aan een audigy retail komen dus die zet ik er dan in, maar hoe moet dat dan met het kiezen van de liedjes en het aansluiten op me stereo?

Ik heb dus geen netwerk liggen, wil dus me p3 450 gaan gebruiken zonder internet en netwerk verbinding.

doe er dan nog een 40gb ibm disk bij lijkt me voldoende

Verwijderd

Aan een plaatselijke school schenken ?

Die zullen er heel blij mee zijn.

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 18:36
Op donderdag 06 juni 2002 18:25 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Zo'n mp3 servertje lijkt me wel een leuk idee :) voor op me kamer, aleen hoe kan ik dan vanaf me stereo de liedjes kiezen? Zou ik toch een monitor er bij moeten zetten, waar ik toch weinig zin in heb.

Er zit aleen een digitale mini disc uitgang en van die tulp aansluitingen achter op me sony stereo. Ik kan gratis aan een audigy retail komen dus die zet ik er dan in, maar hoe moet dat dan met het kiezen van de liedjes en het aansluiten op me stereo?

Ik heb dus geen netwerk liggen, wil dus me p3 450 gaan gebruiken zonder internet en netwerk verbinding.

doe er dan nog een 40gb ibm disk bij lijkt me voldoende
misschien een klein 14" zwart/wit monitortje, of als je erg handig bent een lcd schermpje.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Pagina: 1