Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Zo te horen is dit je eerste linux install ik raad je aan om dan een andere bekende distro te pakken. Suse of redhat is een stuk vriendelijker. Vector klinkt mij erg nieuw in de oren
Ik heb redhat linux al geprobeerd veel te veel hd, en vector linux is klein. het maar voor een oud beestje met een niet al te grote hd (1,2 gb). Als je meer informatie wilt over vector linux kijk maar ff op www.vectorlinux.com.
probeer dan debian ook klein enzo en wel een grote distro
Verwijderd
je kunt wel op fat 32 installen maar ext2 is makkelijker.
maak een partite (/dev/hda2) aan van 2 maal je interne geheugen en als filesystem swap
maak nu van de rest van je schijf een tweede partitie met als filesystem ext2. Andere zijn ook mogelijk maar kunnen voor meer complicaties zorgen.
maak een partite (/dev/hda2) aan van 2 maal je interne geheugen en als filesystem swap
maak nu van de rest van je schijf een tweede partitie met als filesystem ext2. Andere zijn ook mogelijk maar kunnen voor meer complicaties zorgen.
hoe moet de 2e partitie heten? 
Op donderdag 06 juni 2002 16:03 schreef ultimate het volgende:
je kunt wel op fat 32 installen maar ext2 is makkelijker.
naam maakt volgens mij niet zoveel uit, maar het mount point moet / zijn.Op donderdag 06 juni 2002 16:11 schreef aard het volgende:
hoe moet de 2e partitie heten?
[..]
Verwijderd
Zo te lezen ben je nog een echte linux n00b (no offence) ik raad je sterk aan eerste met een bekende user-friendly distro te beginnen.
Vectorlinux is vast heel goed, maar het best kan je eerst a) leren omgaan met linux en partities en dit laten doen door bijvoorbeeld de mandrake install
b)op de voorgaande install vector linux installeren.
Vectorlinux is vast heel goed, maar het best kan je eerst a) leren omgaan met linux en partities en dit laten doen door bijvoorbeeld de mandrake install
b)op de voorgaande install vector linux installeren.
Verwijderd
het ging er om dat ie op een langzame pc met maar 16 mb een x omgeving kan draaien. Mandrake kan dit zeker niet. Als je er echt niet uitkomt zou ik debian woody aanraden. Voor de rest geld: hoe makkelijker in gebruik hoe meer system recource ze nodig hebben. Dus of je koopt een betere computer of je verdiept je in linux.
vector linux draait vanaf een 386 , redhat een pentium 2 200
. Specs van de bak P133, 32 mb ram, 1,2 gb hd, 24x cd-rom, floppy, netwerkkaart en een s3virge 
Op donderdag 06 juni 2002 17:26 schreef ultimate het volgende:
het ging er om dat ie op een langzame pc met maar 16 mb een x omgeving kan draaien. Mandrake kan dit zeker niet. Als je er echt niet uitkomt zou ik debian woody aanraden. Voor de rest geld: hoe makkelijker in gebruik hoe meer system recource ze nodig hebben. Dus of je koopt een betere computer of je verdiept je in linux.
Verwijderd
mmmmmm, zou toch zweren dat het bij mij gewoon op een pentium 120 ( was 90 ) draait, en op een 486 krijg ik redhat ook nog wel een de praat.Op donderdag 06 juni 2002 17:32 schreef aard het volgende:
vector linux draait vanaf een 386 , redhat een pentium 2 200. Specs van de bak P133, 32 mb ram, 1,2 gb hd, 24x cd-rom, floppy, netwerkkaart en een s3virge
[..]
Ligt eraan hoe en wat je installeert.
sorry, zoals ik zei dit is m`n rammelkast heb nou een nieuwe gekocht 3 maanden gelden: specs Athlon 1000 mhz, Msi K7t 266pro2 RU, 512 DDR, Msi geforce 4.
Op donderdag 06 juni 2002 18:54 schreef ultimate het volgende:
ik zei volgens mij debian en geen red hat?
Verwijderd
maar ontopic is het nu gelukt om te installeren. Heb trouwens effe gekeken op de site van vector linux en ik ben bang dat jij het forum zo meteen gaat overstelpen met vragen omdat jij hier namelijk nooit mee uit de voeten komt. Deze distro heeft geen package managent systeem en je moet dus alle programma's zelf compilen. Zelf de dependecies oplossen enz. Verder duurt dit compilen een eeuwigheid op die bak van jouw (trek voor x free rustig een week uit). Als je bereid bent om deze tijd er in te steken kun je net zo goed gentoo nemen deze solved de dependecies ook gelijk voor je. Maar ik denk dat dit ook te hoog gegrepen is. Ga nou maar gewoon voor debian. Die heeft ongeveer dezelfde eisen als vector (386 met 8 mb)
haha X een week ??Op vrijdag 07 juni 2002 12:41 schreef ultimate het volgende:
maar ontopic is het nu gelukt om te installeren. Heb trouwens effe gekeken op de site van vector linux en ik ben bang dat jij het forum zo meteen gaat overstelpen met vragen omdat jij hier namelijk nooit mee uit de voeten komt. Deze distro heeft geen package managent systeem en je moet dus alle programma's zelf compilen. Zelf de dependecies oplossen enz. Verder duurt dit compilen een eeuwigheid op die bak van jouw (trek voor x free rustig een week uit). Als je bereid bent om deze tijd er in te steken kun je net zo goed gentoo nemen deze solved de dependecies ook gelijk voor je. Maar ik denk dat dit ook te hoog gegrepen is. Ga nou maar gewoon voor debian. Die heeft ongeveer dezelfde eisen als vector (386 met 8 mb)
met freebsd doe ik het op een p120 in ongeveer 8 uren
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Verwijderd
En hoeveel Ram zit daarin?Op vrijdag 07 juni 2002 13:22 schreef xychix het volgende:
[..]
haha X een week ??
met freebsd doe ik het op een p120 in ongeveer 8 uren
Ook 32 Mb?
nog niet
, ga het nu anders proberen uit dos, daar is wel een handleiding voor, uitgebreid 
Op vrijdag 07 juni 2002 12:41 schreef ultimate het volgende:
van: http://www.ibiblio.org/vectorlinux/Features.htmOp vrijdag 07 juni 2002 12:41 schreef ultimate het volgende:
maar ontopic is het nu gelukt om te installeren. Heb trouwens effe gekeken op de site van vector linux en ik ben bang dat jij het forum zo meteen gaat overstelpen met vragen omdat jij hier namelijk nooit mee uit de voeten komt. Deze distro heeft geen package managent systeem en je moet dus alle programma's zelf compilen. ...
* The default file manager (midnight commander) will install uninstall other distribution packages including rpms, slps, debs, and tgz files
Ehm, ik neem aan dat je wel weet wat MC is, als je daar toch over begint. MC (midnight commander) is gewoon een soort filemanager voor je console, nix meer en nix minder. Dus geen packagemanager zoals jij aangaf...
Pagina: 1