Welke Pentium IV NW?

Pagina: 1
Acties:

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 12:59

Ronnie_T

Shangri-La

Topicstarter
Ik ga misschien het volgende MOBO kopen: P4S-533 Ik koop er kwaliteitsgeheugen bij (2x 256 Samsung PC2700)
Als ik hem ga aanschaffen, gaat het alleen nog om de processor; met oog op overclocken.

Ik heb de FAQ doorgelezen, het grote Northwood-overclock topic en de search gebruikt, maar kan geen duidelijke argumenten vinden voor de juiste keuze.
- P4 1.6A
- P4 1.8A
- P4 2.0A
- P4 2.2A

Bijvoorbeeld:
Ik heb vaak gelezen dat mensen hun 1.8A verkopen om vervolgens een 1.6A aan te schaffen :? Waarom is dit, waarschijnlijk met oog op overclocken?
Ook heb ik gelezen dan een 2.2A niet zo ver is over te clocken omdat mensen temperatuurproblemen krijgen (CPU > 50 graden) en de FSB niet zo hoog krijgen.
De multiplier is 3* of 4*, is er nog een verschil in temperatuur?

Welke Proc is nou de beste keuze?

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik zou als ik jou was een cpu kopen die al op 533 loopt. Als je die dan overclockt, zul je procentueel gezien niet zo'n hoge overclock bereiken, maar je zult wel een sneller systeem hebben. :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Verwijderd

Ik heb zelf een 2.0 Ghz genomen, ze zijn lekker in prijs verlaagt en met een beetje goede koeling zijn ze tot heel ver te klokken.

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:22
een 2ghz (oude) kan boven de 3ghz komen met Stikstof koeling dus een 2+ghz is best overteclocken

dot.blaat

Verwijderd

geen. grapje ik denk dat je ook voor de 533 serie moet gaan omdat die. het snelst zijn.

Verwijderd

Ik heb zelf een 1600 met die op een 133 mhz FSB loopt :) de beste keuze lijkt mij een 1,8 en die dan op 133 Mhz laten draaien :) dat moet op dat mainbord vast wel lukken en dan heb je in mijn mening de beste prijs/kwaliteit verhoudeing :)

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00
1.8 is op dit moment de beste keuze denk ik
1.6 is ook niet slecht :)

maar de voorwaarde is wel dat je ze op 133 (dus 533) laat draaien, dit gaat met de standaard koeler, misschien moet je het voltage wel ietsjes verhogen

de belangrijkste keuze is het moederbord en het geheugen, maar ik denk dat je keuze niet slecht is :)

stom vraagje welke chipset zit er op p4s-533 ?

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:45

job

op de P4S533 zit de sis645dx

heb 'm ook besteld, samen met 2.0Ghz NW en 512 pc2700
moet alleen nog even wachten :( moederbord en geheugen hebben ze niet op vooraad

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

Waar heb je deze besteld dan?

Heb zelf namelijk eergister dezelfde set besteld en wil graag voor het weekend aan de slag :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:45

job

ik heb hem besteld bij de universiteit van groningen. daar werkt mijn vader. en dat scheelt toch zo'n 50% in aanschaf kosten.
ze hebben alleen weinig dingen in voorraad dus als ik iets specifieks wil, duurt het allemaal zo lang.
en ze hebben het op dit moment al druk omdat het deze maand weer pc-prive maand is. elk jaar mei/juni. maarja, even wachten is ook niet zo erg.

jammer dat hij van mijn pa is. maarja die werkt toch overdag.

ik denk dat een beetje winkel alle onderdelen wel in voorraad heeft. als je hem zelf inelkaarzet. hoef je ook niet te wachten. als de winkel hem inelkaar zet. kan het wel een paar dagen duren afhankelijk van voorraad en drukte

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik zou minimaal een 1.8 nemen, verder gewoon wat je budget toelaat. Hoe hoger, hoe verder (mhz) te clocken. Een voordeel van de lagere P4's is de hogere FSB die te halen is, maar deze zullen weer eerder instabiel worden door de warmteontwikkeling. 533 Mhz cpu's zou ik links laten liggen, aangezien die een lage MP hebben. Je loopt dan eerder tegen een te hoge FSB aan.

Concrete Loop Watercooling

• Ronnie_T
  • Laatst online: 07-08 12:59

Ronnie_T

Shangri-La

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 19:15 schreef FreeRider het volgende:
Ik zou minimaal een 1.8 nemen, verder gewoon wat je budget toelaat. Hoe hoger, hoe verder (mhz) te clocken. Een voordeel van de lagere P4's is de hogere FSB die te halen is, maar deze zullen weer eerder instabiel worden door de warmteontwikkeling. 533 Mhz cpu's zou ik links laten liggen, aangezien die een lage MP hebben. Je loopt dan eerder tegen een te hoge FSB aan.
Als ik het goed begrijp is de 400 Mhz Pentiun IV CPU makkeijker over te clocken omdat die een FSB van >= 133 Mhz halen? Wat voor FSB zou een 533 Mhz Pentium IV CPU kunnen halen? Wat zijn de multipliers van de verschillende modellen, waar is die informatie te vinden?

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Verwijderd

Ik heb een 1.8a@2.5 maar sommige 1.6a processoren schijnen vaak net iets verder te kunnen vanwege de lagere multiplier. En hogere fsb op zelfde mhz is sneller.

Hoe sneller de processor hoe minder het het PERCENTAGE van de overclock overigens.

De multiplier kan je zo zelf uitrekenen: aantal mhz gedeeld door fsb = multiplier. B.V. 1800:100=18 / 2530/133=19 etc.

Ik heb een Asus P4s533. Prima bordje in combintatie met Samsung pc2700.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Ik zou voor een 1.8A of een 2.0A gaan. De bedoeling is dat je de 133MHz FSB haalt, zodat alles (PCI, AGP) weer keurig binnen spec draait. Maar als je een die-hard oc-er bent maal je daar niet om natuurlijk. :)
Een hogere FSB en MEM heeft zo zijn voordelen (snelheid) maar ook zijn nadelen (mogelijke verminderde stabiliteit).

Bovendien moet je een beetje geluk hebben: de ene core is de andere niet. Mijn 1.8A draait op 2600 met een FSB van 145, terwijl er ook mensen zijn die niet boven de 2.1 uitkomen.
Van de 2.2 en de 2.4 zou ik afblijven: te duur en de kans dat je 133MHz FSB haalt is al een stuk kleiner.
De P4 staat erom bekend dat hij een hoge bandbreedte nodig heeft om goed te presteren. Dus een hoge FSB/MEM.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Spice
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik zou minimaal een 1.8 nemen, verder gewoon wat je budget toelaat. Hoe hoger, hoe verder (mhz) te clocken
d8 ik ook, is dus echt niet waar, de 1.6A is gemiddeld beter te oc'en dan alle andere p4's
Kijk maar eens in de tabellen bij overclockers.com.
Het voordeel van een hogere p4 is dat je hoger begint alleen ze zijn relatief moelijker omhoog te duwen.
Dan heb je nog altijd de factor geluk! Verder de plant: de 1.6a uit Costa Rica staan bekend als goede oc'ers, die uit Maleisie niet hoewel de laatste batches daarvan weer wel goed zijn. Een 1.8a uit Costa Rica doet het weer veel minder goed dan een 1.8A uit Maleisie, al dit soort info kun je ook weer bij overclockers.com vinden.
forum ook btw
bijv.: http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.php?s=906eddadafbdf7a3cff752ea5c6f7003&threadid=93509

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op vrijdag 07 juni 2002 08:15 schreef Spice het volgende:

[..]

d8 ik ook, is dus echt niet waar, de 1.6A is gemiddeld beter te oc'en dan alle andere p4's
Kijk maar eens in de tabellen bij overclockers.com.
Het voordeel van een hogere p4 is dat je hoger begint alleen ze zijn relatief moelijker omhoog te duwen.
Dan heb je nog altijd de factor geluk! Verder de plant: de 1.6a uit Costa Rica staan bekend als goede oc'ers, die uit Maleisie niet hoewel de laatste batches daarvan weer wel goed zijn. Een 1.8a uit Costa Rica doet het weer veel minder goed dan een 1.8A uit Maleisie, al dit soort info kun je ook weer bij overclockers.com vinden.
forum ook btw
bijv.: http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.php?s=906eddadafbdf7a3cff752ea5c6f7003&threadid=93509
+2 informatief :)

Zelf zit ik ook te zoeken naar een mooie p4 combo, maar als ik zo de topic heb gelezen raad iedereen een p4 met 533MHz FSB af ?

39

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
[KICK!!]

AAARRGGHH!!! Ik word gek! Waarom?
Nou ik wil een nieuwe mobo (de Asos P4S533) + een Pentium IV.
Alleen weet ik niet welke processor ik moet nemen. De 2.2Ghz of de 2.26Ghz? (De 2.2Ghz loopt op een bussnelheid van 100Mhz, de 2.26Ghz op een bussnelheid van 133)
Er komt ook 2x Samsung PC2700 256MB in.

Ik ben wel van plan om (niet extreem) te oc'en.
Money is geen probleem. Alhoewel ik natuurlijk niet teveel wil uitgeven..

EDIT: of toch maar een 2.0A..??

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

En wat zou ik moeten kopen als ik met Rimm +/- 3GHz wil halen :? Met luchtkoeling !!
Of zit dat er helemaal niet in ?

Ik dacht zelf nl. aan een 2.2A met een Asus P4T-E/P4T533-C
of een Abit TH7-II.Met Samsung Rimm.

Gaat dit lukken of niet :?

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 20:56

ken

Ik ga volgende week bestellen:

Asus P4T533-C moederbord
2x256 RDRAM Kingston 1066

Intel P4????

Als ik RDRAM 1066 hebt wat voor CPU kan ik het beste bijnemen???

Ik wil richting 3 gig gaan :)

Eerst komt de standaard fan erop, maar die wordt later vervangen voor waterkoeling

Welke kan ik het beste nemen??

Ik dacht zelf aan de 2.0a qua prijs/prestatie

Wat is eigenlijk het gemiddelde fsb die je kan halen met Rambus 1066??

Is er nog veel verschil tussen de Samsung en Kingston 1066 reepjes??

De Samsung is volgens mij nog niet in Nl te koop

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Scipionyx
  • Niet online
KICK!!

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Verwijderd

Mijn P4 (uit Costa Rica) loopt heel netjes op 2.6Ghz (1.75V)en mijn Zalman 6500B-Cu + Papst 8412NGM houdt alles netjes onder 45C onder full load! Idle wordt ie ongeveer 37C. Ik denk dat je beter een P4 1.6Ghz kunt kopen.. Misschien heb dan nog een kans om een FSB van 166Mhz te halen en met DDR333 heb je gelijk ook meer memory bandwidth. 1.8Ghz is een veilig keus om de 2.4Ghz te halen..
2Ghz zou ik alleen halen in combinatie met watercooling voor een 3Ghz+ overclock.

• Scipionyx
  • Niet online
Als je mocht kiezen:
Alleen weet ik niet welke processor ik moet nemen. De 2.2Ghz of de 2.26Ghz? (De 2.2Ghz loopt op een bussnelheid van 100Mhz, de 2.26Ghz op een bussnelheid van 133)
Er komt ook 2x Samsung PC2700 256MB in.

Ik ben wel van plan om (niet extreem) te oc'en.
Money is geen probleem. Alhoewel ik natuurlijk niet teveel wil uitgeven..

Of toch maar een 2.0A..??
welke?

Ik kan de knoop maar niet doorhakken. :P

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op donderdag 06 juni 2002 15:44 schreef Ronnie_T het volgende:

De multiplier is 3* of 4*, is er nog een verschil in temperatuur?
Je zal wel divider bedoelen?
Op donderdag 06 juni 2002 22:49 schreef Ronnie_T het volgende:

[..]

Wat voor FSB zou een 533 Mhz Pentium IV CPU kunnen halen? Wat zijn de multipliers van de verschillende modellen, waar is die informatie te vinden?
Weet je zeker dat je wilt gaan oc als ik dit zo lees begrijp je er niet veel van.
Pagina: 1