pc op mn versterker werkt niet lekker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:10
Ik heb er al wat over gelezen. Heb last van een groundloop!?! Mijn probleem is dat ik een brom heb, alleen ik heb geen CAI aangesloten (gehad), de stekker van mn versterker in hetzelfde stopcontact als mn pc, de aparte aarde van de versterker (1 draadje) op de aarde van het stopcontact aangesloten (ja gewoon met een draadje, nouwen), maar nu heb ik nog steeds die :(groundloop (brom dus)

WAT MOET IK NU DOEN??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 15:53
Mischien maakt het signaal kabeltje slecht contact. Dit kan een probleem zijn.

Je kan ook nog even vanaf je versterker een aardedraad naar je PC trekken dit wil ook nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
Als ik de aarde naar mn pc trek krijg ik ipv bmmmmm een zwaardere bwwwwww, wordt alleen maar gaarder dus |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
HAE, nu hoor ik als ik de tv die ik op mn tape-ingang heb gezet aanzet zowel op mn tape als aux als tuner als phono als cd het geluid ??? :r
Betekend dat dat ik aan een nieuwe versterker toe ben???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:04
Op donderdag 06 juni 2002 15:50 schreef eerdepeer het volgende:
HAE, nu hoor ik als ik de tv die ik op mn tape-ingang heb gezet aanzet zowel op mn tape als aux als tuner als phono als cd het geluid ??? :r
Betekend dat dat ik aan een nieuwe versterker toe ben???
Het betekent dat er idd wat mis is met je versterker, waarschijnlijk. Wat voor versterker heb je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt een groundloop van je kabel van de tv naar de gewone(stopcontact) aarde.

Je moet alles aarden op de kabel,
sluit al je apparatuur op een stekkerbak aan waarvan je de aarde
op de kabel zet.

Of nog makkelijker, haal alles van de aarde los, dan is de boel automatisch via de kabel geaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lang niet alle brom is een groundloop hoor!
En zegt hij niet net dat hij GEEN CAI aangesloten heeft?
Het kan best gewoon een 50Hz netstroombrom wezen.
Een brakke versterker/geluidskaart/speakerset... Vul maar in...

Oh vergeet ik nog: heb je goeie -afgeschermde- kabels?
Of een mooie vette trafo ofzo in de buurt liggen die stoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Vraag tbusquet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Op donderdag 06 juni 2002 15:45 schreef eerdepeer het volgende:
Als ik de aarde naar mn pc trek krijg ik ipv bmmmmm een zwaardere bwwwwww, wordt alleen maar gaarder dus |:(
ook als je de kast van de pc verbind met de kast van de versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Op donderdag 06 juni 2002 15:45 schreef eerdepeer het volgende:
Dat klopt. Je kunt eik. beter niet aarden. Er staat zoiezo een "dwalende" spanning op de aarde van je PC van zo'n 110v. Pak maar eens je pc beet en dan met de andere hand de verwarming (niet doen trouwens, want je krijgt dus op een opdonder).

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
Ohw, dus eigenlijk is de enige oplossing, de hele boel los te gooien van de aarde????
Alle stekkers in 1 verdeeldoos had ik al geprobeerd, maar de trafo van mn speakerset van mn pc ligt ernaast! Als ik die weghaal hou ik nog steeds een brommmmmmm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op vrijdag 07 juni 2002 09:42 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Dat klopt. Je kunt eik. beter niet aarden. Er staat zoiezo een "dwalende" spanning op de aarde van je PC van zo'n 110v. Pak maar eens je pc beet en dan met de andere hand de verwarming (niet doen trouwens, want je krijgt dus op een opdonder).
Werkt dat echt zo sterk joh ? Ik bedoel, ik heb dat verhaal wel vaker gehoord, maar krijg ik als ik alleen mijn kast aanraak en de verwarming meteen 110v door mn klauwen? En wat dan als ik bevoorbeeld iets anders geaard aanraak, gebeurd er dan niks ?

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

110V op je pc!!!!!!!!
Dan is er wel wat mis met je pc.
Dit zou namelijk nooit mogen gebeuren aangezien 50 V ~ (volgens de norm) een veilige spanning is voor de mens. Dus 110 v standaard op je pc zou sdan ook nooit goedgekeurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Op zaterdag 08 juni 2002 23:40 schreef Thiry het volgende:
110V op je pc!!!!!!!!
Dan is er wel wat mis met je pc.
Dit zou namelijk nooit mogen gebeuren aangezien 50 V ~ (volgens de norm) een veilige spanning is voor de mens. Dus 110 v standaard op je pc zou sdan ook nooit goedgekeurd worden.
blahblahblah
weer iemand die denkt dat ie er verstand van heeft.

sla eens een boek open over spanning, stroom en weerstand en veiligheid.

110v wisselspanning op je kast is normaal. die 110v zakt alleen wel totaal in mekaar als je probeert stroom te laten lopen van meer dan een paar mA. daarom is het ook ongevaarlijk (alleen soms wel hinderlijk).

een 50v wisselspanning op je kast die niet inzakt als er stroom loopt zal aan geen enkele norm voldoen. (welke 'norm' zegt er trouwens dat 50v wisselspanning niet gevaarlijk is?)
Pagina: 1