Moet ik een BNC netwerk "forceren" in de settings?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:03
Hmm, ik zit ergens mee...

Ik gebruik een simpel 10Mbit netwerkje om mijn internet te splitten maar met BNC en het doet het niet, ik heb terminators en alles gebruikt. De vraag is eigenlijk, ik gebruik 2 oudere RealTek RTL8029(AS) PCI NICjes en ze doen het allebei op UTP, heb ik al gechecked natuurlijk... Maar als ik de BNC optie wil gebruiken (op dit moment rust mij even geen andere keuze dan BNC) doet ie het niet... Moet ik in de settings dan het zooitje op BNC 10Base2 zetten? (Er zit namelijk geen autodetect op en ik gebruik alleen het Microsoft Networks en TCP/IP en IPX/SPX protocollen met alle mogelijkheden die met NetBIOS te maken hebben uitgeschakeld. Het enige wat ik voorelkaar moet zien te krijgen is dat ze elkaar kunnen pingen, de rest kan ik zelf. Maar dit wil niet... (Of ben ik slachtoffer van een mogelijke digitale puls???)

Servertje is gewoon win98-se (PC van me ouders dus...) en mijn PCtje heeft win2k ter informatie.

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:41

Predator

Suffers from split brain

Die kaartjes kan je meestal met een tooltje instellen.
• auto-detect BNC/UTP
• BNC
• UTP

even tooltje zoeken dus :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 16:38
Je wilt dus internet delen op een pc, wat is je internet verbinding? Kabel/ADSL? Of modem? Bij kabel/ADSL moet je in de server twee netwerk kaartjes hebben zitten.

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:03
Delete mijn topic AUB... een van de NIC's is kapot, dus dit is niet meer nodig, zucht...

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 07 juni 2002 09:36 schreef tranztaz het volgende:
Delete mijn topic AUB... een van de NIC's is kapot, dus dit is niet meer nodig, zucht...
Deleten is niet nodig, maar ik zal er een slotje opzetten als ik je daar gelukkig mee maak :P

Door het te laten staan kunnen anderen die de zoekfunctie van het forum gebruiken vinden dat het mogelijk kapotte nic's zijn als ze hetzelfde probleem hebben als jij had :)

Dit topic is gesloten.