het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Dat moet niet echt een probleem zijn denk ik, zolang je maar bash er ook op laat staan. Als je gewoon /bin/bash door zou linken naar je ksh dan gaan er een hoop dingen mis, maar als je ksh ernaast zet en als standaard instelt dan moet het geen probleem zijn.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Verwijderd
Er is helemaal geen probleem om de default shell voor je user te veranderen. Zolang bash maar op het systeem blijft staan, kan jij rust een andere shell gebruiken.
Eerst de kornshell installeren, via een debje, rpm, of langs de source, en dan als user via het programma "chsh" (Change Shell) de default shell van /bin/bash naar /bin/blabla veranderen.
Via /etc/adduser.conf kan je nieuwe users ook de kornshell automatisch opdringen, mocht je dat wensen
Eerst de kornshell installeren, via een debje, rpm, of langs de source, en dan als user via het programma "chsh" (Change Shell) de default shell van /bin/bash naar /bin/blabla veranderen.
Via /etc/adduser.conf kan je nieuwe users ook de kornshell automatisch opdringen, mocht je dat wensen
vanwege de #!/bin/bash scrippies zeker?Op donderdag 06 juni 2002 16:34 schreef odysseus het volgende:
Dat moet niet echt een probleem zijn denk ik, zolang je maar bash er ook op laat staan. Als je gewoon /bin/bash door zou linken naar je ksh dan gaan er een hoop dingen mis, maar als je ksh ernaast zet en als standaard instelt dan moet het geen probleem zijn.
Ik heb hem inmiddels draaien, maar hij pakt natuurlijk mijn .profile niet mee als ik via ksh mn shell verander, ik ga maar eens default instellen
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun