X 4.2 compilen in Debian -> apt dependencies?

Pagina: 1
Acties:

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 19:33
(jarig!)
Voor mijn ATI Radeon 8500 heb ik Xfree86 4.2 nodig. Deze is voor zover ik weet nog niet beschikbaar voor Sid. Dus moet ik 'm gaan compilen, of nog tot sint juttemis wachten tot er packages beschikbaar komen en ik weer met m'n bak kan werken.

Als ik 'm ga compilen, hoe voorkom ik dan dat apt volledig de kluts kwijt raakt en met dependency problemen komt enz.?

Als dit niet te voorkomen is, weet iemand dan of er stiekem al ergens Sid packages zijn of wanneer we deze kunnen verwachten?

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:21
ik heb ook debian sid en ik gebruik toch echt een Xfree 4,0,0 hoor :)

www.xfree86.org en ga naar de deb packages download de benodigde packages en sh Xinstall.sh tadaa :)

• iGadget
(jarig!)
Waar zie jij in godsnaam die Debian packages staan dan? Ik zie alleen tar.gz files...

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Er zijn wel proefversies van 4.2, maar dan moet je ff zoeken.

Wat je ook kunt doen is:
apt-get source xserver-xfree86
download de source van 4.2 (tarball)
kopieer de /debian map van 4.1 naar 4.2 en laat het een beteje hetzelfde d'r uit zien.
Hack in de debian/changelog zodat daar 4.2.0 komt te staan.
Werk zo nodig de andere scriptjes bij (misschien voor patches e.d.)
bouw het pakket door in de sourcemap de opdracht: fakeroot debian/rules clean binary
te geven.
Dan moet hij debjes gaan bouwen. Voila...kant en klaar met dependencies.

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 15:23 schreef The_Dart het volgende:
ik heb ook debian sid en ik gebruik toch echt een Xfree 4,0,0 hoor :)

www.xfree86.org en ga naar de deb packages download de benodigde packages en sh Xinstall.sh tadaa :)
Hij vraagt toch om 4.2?

Helaas heeft Brandon Robinson de packages voor 4.2.0 nog niet af... (zie hier: http://lists.debian.org/debian-devel/2002/debian-devel-200204/msg01343.html waarom).

X is nogal moeilijk te packagen. In de tussentijd kun je 'm natuurlijk zelf altijd compilen. Echt grote problemen met apt zal dat niet geven. Installeer gewoon met apt de laatste 4.x versie van XFree86 en compileer er zelf overheen (op die manier heeft apt toch dependencies). Als de packages beschikbaar zijn kun je ze er gewoon weer overheen zetten...

Suc6!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:21
Op donderdag 06 juni 2002 15:28 schreef iGadget het volgende:
Waar zie jij in godsnaam die Debian packages staan dan? Ik zie alleen tar.gz files...
het zijn idd tar.gz files sorry :) is voor mij alweer ff geleden dat ik die geinstalled heb maar gewoon de tar.gz files downloaden en de Xinstall.sh en Xinstall.bin en de andere benodigde files en dan kan je hem zo installeren staat op de site hoe.

• iGadget
(jarig!)
Dus gewoon over 4.1 heen (die staat al geinstalleerd) en dan zou het moeten werken zonder gezeik met apt? Great! Dat ga'k maar eens proberen dan :)

Merk ik vanzelf wanneer de officieële versie binnenkomt met apt ;)

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 15:32 schreef iGadget het volgende:
Dus gewoon over 4.1 heen (die staat al geinstalleerd) en dan zou het moeten werken zonder gezeik met apt? Great! Dat ga'k maar eens proberen dan :)

Merk ik vanzelf wanneer de officieële versie binnenkomt met apt ;)
Tja, helemaal 100% durf ik je niet te garanderen dat het werkt. Maar ik heb het zelf ook gedaan en bij mij draait het nog steeds...

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Wat je misschien ook kunt doen is 4.1.0 gewoon laten staan, en dan zelf 4.2.0 compilen en in /usr/local/ installeren.

Dan heb je 4.1.0 nog gewoon geinstalleerd staan, zonder dat je lomp dingen hebt lopen overschrijven (dus dpkg raakt ook niet in de war), maar je hebt dan wel 4.2.0.
Als je dan zorgt dat hij standaard 4.2.0 start (hoe hangt er een beetje vanaf hoe jij X start), dan kun je dus gewoon 4.2.0 gebruiken.

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Er zijn voorgecompileerde packages van Xfree 4.2.0 voor Debian woody, exacte url kan ik je zondag ochtend pas weer geven.

Maar het is een site met .de en ik dacht dat ik de url gevonden had via http://www.debianforum.de/

• iGadget
(jarig!)
Het is al gelukt, gewoon door 4.2 botweg met de installscripts over 4.1 heen te installeren. Toen nog ff wat oude configfiles doorvrotten, copy-paste en draaien :)

Het enige wat nou nog raar is is, is dat kupdated m'n bak loopt te freezen zodra ik veel ga downloaden of ga kopieëren. Maar daar start ik wel ff een nieuw topic over.

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 19:03 schreef easydisk het volgende:
Er zijn voorgecompileerde packages van Xfree 4.2.0 voor Debian woody, exacte url kan ik je zondag ochtend pas weer geven.

Maar het is een site met .de en ik dacht dat ik de url gevonden had via http://www.debianforum.de/
Voeg aan je sources.list toe:

deb ftp://hauteuchdrum.informatik.uni-siegen.de/pub/local/xfree4.2 ./

En upgraden maar :)
Pagina: 1