ik heb dit een tijd geleden al gepost maar exact 0 reply ontvangen.
Ik heb een linux gateway (RedHat7.2) die is aangesloten op het internet via eth0 naar mijn alcatel adsl modem. Ik heb linux4adsl geinstalleerd. Verder heb ik via deze firewall mijn internet gedeeld zodat (via eth1) mijn Win2K client computer ook kan internetten.
rc.firewall (als je er wat aan hebt):
Ik weet niet wat er misgaat maar of ik de firewall nou activeer of niet. Mijn linux gateway zelf heeft ALTIJD een packet-loss van 80 procent bij elke ping en verbind pogin die ik uitvoer.
Mijn Win2K client echter heeft (indien de firewall aan is) helemaal nergens last van. Alles gaat snel en soepel..
Dit vind ik tegenstrijdig en snap er dan ook helemaal niets van..
Ik heb een linux gateway (RedHat7.2) die is aangesloten op het internet via eth0 naar mijn alcatel adsl modem. Ik heb linux4adsl geinstalleerd. Verder heb ik via deze firewall mijn internet gedeeld zodat (via eth1) mijn Win2K client computer ook kan internetten.
rc.firewall (als je er wat aan hebt):
code:
1
2
3
4
5
6
7
| echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward iptables --flush iptables --table nat --flush iptables --delete-chain iptables --table nat --delete-chain iptables --table nat --append POSTROUTING --out-interface ppp0 -j MASQUERADE iptables --append FORWARD --in-interface eth1 -j ACCEPT |
Ik weet niet wat er misgaat maar of ik de firewall nou activeer of niet. Mijn linux gateway zelf heeft ALTIJD een packet-loss van 80 procent bij elke ping en verbind pogin die ik uitvoer.
Mijn Win2K client echter heeft (indien de firewall aan is) helemaal nergens last van. Alles gaat snel en soepel..
Dit vind ik tegenstrijdig en snap er dan ook helemaal niets van..