Toon posts:

merkwaardige packet loss

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dit een tijd geleden al gepost maar exact 0 reply ontvangen.

Ik heb een linux gateway (RedHat7.2) die is aangesloten op het internet via eth0 naar mijn alcatel adsl modem. Ik heb linux4adsl geinstalleerd. Verder heb ik via deze firewall mijn internet gedeeld zodat (via eth1) mijn Win2K client computer ook kan internetten.

rc.firewall (als je er wat aan hebt):
code:
1
2
3
4
5
6
7
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
iptables --flush
iptables --table nat --flush
iptables --delete-chain
iptables --table nat --delete-chain
iptables --table nat --append POSTROUTING --out-interface ppp0 -j MASQUERADE
iptables --append FORWARD --in-interface eth1 -j ACCEPT

Ik weet niet wat er misgaat maar of ik de firewall nou activeer of niet. Mijn linux gateway zelf heeft ALTIJD een packet-loss van 80 procent bij elke ping en verbind pogin die ik uitvoer.
Mijn Win2K client echter heeft (indien de firewall aan is) helemaal nergens last van. Alles gaat snel en soepel..

Dit vind ik tegenstrijdig en snap er dan ook helemaal niets van..

Verwijderd

Het lijkt mij sterk dat het aan je firewall ligt. Niemand wil namelijk een firewall die maar 80 % van je verkeer tegen houdt namelijk en zo zijn ze dus ook niet gemaakt.

Ik zie je niet vermelden of je Windows 2000 machine dezelfde is als de Linux doos. Als het inderdaad twee verschillende PC's zijn, lijkt mij het puur een hardware probleem. Wissel de NIC's eens om?

Verwijderd

Topicstarter
zijn twee dozen ja..
maar het kan toch eigenlijk niet, hardware mag niets mis mee zijn, de pakketjes van client reizen door alle 3 de netwerkkaarten en dat gaat goet. Maar rechtstreeks vanaf de gateway (door maar 1 van de 3 kaarten) gaat zwaar gaar.

Dus hardware prob lijkt me stug..