Allied Data Copperjet 810 weigert over Ethernet

Pagina: 1
Acties:

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 12:37
Ik heb BabyXL via Tiscali (grappig genoeg ook eigenaar ;)) met een Allied Data CJT810 modem. Ik heb hier 2 PC's. Een P333 en een A800. Nou wil ik in de toekomst (als er nog een 3e PC komt) een router neerzetten en dat wordt dan een oude PC. Helaas wil het modem steevast neit via Ethernet werken. Ik heb in beide PC's een ethernetkaart zitten en als ik ze met elkaar verbind werkt het prima. Maar beide PC's willen (met alle instellingen precies zoals dat volgens babyXL moet) niet via een netwerkkabel verbinden met het modem. Beide link lichtjes gaan branden (op modem en op netwerkkaart) maar er is geen verbinding. Als ik ipconfig /all doe krijg ik een automagisch ip te zien of gewoon geen IP. iig niets in de range van tiscali. Hij geeft wel aan dat DHCP aan staat. Dit is ook zo bij de TCP/IP instellingen. Als ik ipconfig /renew doe krijg ik iets in de richting van: "fout, kan geen contact met dhcp server maken" na enkele minuten.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

[topic=402179/1/200]

Is het dus een bekend probleem en ik geloof dat daar een antwoord wordt gegeven.

• Makkelijk
Hmmz.. hier is het veel erger hoor, ik heb geen hub ofzo er tussen gehangen, hij weigert gewoon DIRECT contact tussen PC en modem via UTP kabel (uiteraard de goede: cross, meegeleverd en een andere ook geprobeerd) te maken...

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
En als je in je arp-tabel kijkt, zie je dan wel je modem??? of ook daar niet???

iRacing Profiel

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 10:48

BFS

Rude awakening

Er is een releasetijd van 4 uur, dan pas krijg je dus een nieuw ipadres van de dhcp van BabyXl toegewezen. Dat kan wel eens de reden zijn.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Makkelijk
Op vrijdag 14 juni 2002 09:27 schreef bfs-4112- het volgende:
Er is een releasetijd van 4 uur, dan pas krijg je dus een nieuw ipadres van de dhcp van BabyXl toegewezen. Dat kan wel eens de reden zijn.
dus als ik switch van USB naar ethernet moet ik 4 uur wachten?
en wat is ARP tabel :p

Pagina: 1