Is mijn Athlon XP 1900+ op 55 C. te warm ofzo?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:40
Jullie kennen me van de topic mijn athlon blabla is ineens 1200mhz, nu heb ik een volgend vraagje naar aanleiding van al die temperaturen die ik hier lees:

IS mijn cpu te heet?

- Idle is ie (denk ik, als je hem net aan hebt en je kijkt in de bios toch) 42 tot 44 C

- Als ik hem enige tijd aan heb (stressed???) dan is ie 49 C tot respectievelijk 55 C, maar of de kast nou echt warm aanvoelt nee... en dan is mijn kamer ook op zolder met deze warme tijden (pffff dudes.... WARM boven... WARM...

Is dit goed? Ik heb een 5T208B1H3T SuperRock van Spire en ik gebruik de meegeleverde koelpasta (wit spul).

Ik vraag het mij gewoon af, al die topics hier jagen mij toch een beetje schrik aan...

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

gaarne voortaan eerst ff zoeken.
Lees dit maar eens.
Hij mag dus 90 graden max worden.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• SkyStreaker
Natuurlijk zoek ik eerst, maar als je verkeerd zoekt he? Tja, ik leer steeds meer nieuwe dingen hier... :D :D

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Op donderdag 06 juni 2002 14:50 schreef tranztaz het volgende:
Jullie kennen me van de topic mijn athlon blabla is ineens 1200mhz, nu heb ik een volgend vraagje naar aanleiding van al die temperaturen die ik hier lees:

IS mijn cpu te heet?

- Idle is ie (denk ik, als je hem net aan hebt en je kijkt in de bios toch) 42 tot 44 C

- Als ik hem enige tijd aan heb (stressed???) dan is ie 49 C tot respectievelijk 55 C, maar of de kast nou echt warm aanvoelt nee... en dan is mijn kamer ook op zolder met deze warme tijden (pffff dudes.... WARM boven... WARM...

Is dit goed? Ik heb een 5T208B1H3T SuperRock van Spire en ik gebruik de meegeleverde koelpasta (wit spul).

Ik vraag het mij gewoon af, al die topics hier jagen mij toch een beetje schrik aan...
Als ik "mijn bescheiden systeempje" bekijk, zie ik dat je case temparatuur erg hoog is, dit houdt in dat je CPU nooit goed kan koelen.
Eerst zorgen dat je case temparatuur omlaag gaat, zorg voor een goeie in/out take, airflow verbeteren door je kabels te rounden is ook geen overbodige luxe.
Als je dit doet, weet ik zeker dat je temparatuur gaat zakken :)
Als je de in/outtake gaat veranderen, zorg dan dat je net zoveel fans voor de intake hebt dan voor de outtake, zodat je lucht blijft stromen, en je geen onder/over druk creërt!
Beste is 1of 2 fans voor onder als intake, en dan ook 1 of 2 fans achter boven outtake.
Succes ermee :)

Btw 49 tot 55 graden valt nog wel mee hoor ;)

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• SkyStreaker
Zal ik hem anders gewoon openzetten aan een kant en wat bedoel je met mijn kabels "rounden"? Je gebruikt net dat tikkeltje te veel onbegrijpelijke taal, hehehe ;)

Verwijderd

Ik had (had, omdat er nu een Alpha 8045 op zit) met dezelfde koeler ongeveer dezelfde resultaten : Idle 42 , stressed maximaal 54-55. Niks aan het handje dus.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
[search=temperatuur athlon] en [search=temperatuur xp] Al 'tig duizend maal langs geweest, ff zoeken dus.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.