RAMFAQ
1 Waarom geheugen?
Bovenstaande is een zeer interessante faq.
Meteen geheugen ff op cas 2 en T1 gezeten voorlopig werkt dit lekker.
In sisoft sandra ging de bandbreedte benutting van 82% naar 94%.
Ondanks de faq toch een vraag:
Ik heb een doubble sided ddram pc2100 (want 16m x 8 op beide kanten van de geh. module is niet single sided, want 128 data lijnen.)
Nu is mijn vraag toch nog:
Kunnen de volgende 2 mem.modules nooit bij elkaar:
Beiden van samsung:
1x ddram 256 mb pc2100 double sided
en 1x ddram(?) 256 mb single sided.
Als ik mijn originele dubblezijdige 256 aanvul met de single sided 256 mb, dan telt de pc gewoon 256 mb maar geeft geen fouten. Alle sloten geprobeert.
Doe ik echter alleen de single sided 256 mb
(is dit dan wel ddram?)
module in welk slot dan ook, dan krijg ik 1 lange piep, ff stil, 1 lange piep enz.
Dit staat voor geheugen slecht geplaatst.
Het is echter in alle banken maar op 1 manier te plaatsen en de borghandeltjes vallen mooi in de uitsparing, helemaal horizontaal dus beter dan dat kan de module niet geplaatst worden...
Dus:
is die nieuwe mem. module stuk?
kan je iets dat goed geplaatst lijkt toch een keer of 6 fout plaatsen?
Waarom piept de pc niet als ik beide modules gebruik en ziet ie in elke config wel de 256 mb van de werkende module?
Is DDram altijd doubble sided en is de winkelier dus niet op de hoogte, gaf me SDram mee?
Config, zie sig file en dan de 1e pc.
1 Waarom geheugen?
Bovenstaande is een zeer interessante faq.
Meteen geheugen ff op cas 2 en T1 gezeten voorlopig werkt dit lekker.
In sisoft sandra ging de bandbreedte benutting van 82% naar 94%.
Ondanks de faq toch een vraag:
Ik heb een doubble sided ddram pc2100 (want 16m x 8 op beide kanten van de geh. module is niet single sided, want 128 data lijnen.)
Nu is mijn vraag toch nog:
Kunnen de volgende 2 mem.modules nooit bij elkaar:
Beiden van samsung:
1x ddram 256 mb pc2100 double sided
en 1x ddram(?) 256 mb single sided.
Als ik mijn originele dubblezijdige 256 aanvul met de single sided 256 mb, dan telt de pc gewoon 256 mb maar geeft geen fouten. Alle sloten geprobeert.
Doe ik echter alleen de single sided 256 mb
(is dit dan wel ddram?)
module in welk slot dan ook, dan krijg ik 1 lange piep, ff stil, 1 lange piep enz.
Dit staat voor geheugen slecht geplaatst.
Het is echter in alle banken maar op 1 manier te plaatsen en de borghandeltjes vallen mooi in de uitsparing, helemaal horizontaal dus beter dan dat kan de module niet geplaatst worden...
Dus:
is die nieuwe mem. module stuk?
kan je iets dat goed geplaatst lijkt toch een keer of 6 fout plaatsen?
Waarom piept de pc niet als ik beide modules gebruik en ziet ie in elke config wel de 256 mb van de werkende module?
Is DDram altijd doubble sided en is de winkelier dus niet op de hoogte, gaf me SDram mee?
Config, zie sig file en dan de 1e pc.
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)