Ondanks de faq toch een vraag!

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
RAMFAQ
1 Waarom geheugen?

Bovenstaande is een zeer interessante faq.
Meteen geheugen ff op cas 2 en T1 gezeten voorlopig werkt dit lekker.
In sisoft sandra ging de bandbreedte benutting van 82% naar 94%.

Ondanks de faq toch een vraag:

Ik heb een doubble sided ddram pc2100 (want 16m x 8 op beide kanten van de geh. module is niet single sided, want 128 data lijnen.)

Nu is mijn vraag toch nog:
Kunnen de volgende 2 mem.modules nooit bij elkaar:
Beiden van samsung:
1x ddram 256 mb pc2100 double sided
en 1x ddram(?) 256 mb single sided.

Als ik mijn originele dubblezijdige 256 aanvul met de single sided 256 mb, dan telt de pc gewoon 256 mb maar geeft geen fouten. Alle sloten geprobeert.

Doe ik echter alleen de single sided 256 mb
(is dit dan wel ddram?)
module in welk slot dan ook, dan krijg ik 1 lange piep, ff stil, 1 lange piep enz.

Dit staat voor geheugen slecht geplaatst.
Het is echter in alle banken maar op 1 manier te plaatsen en de borghandeltjes vallen mooi in de uitsparing, helemaal horizontaal dus beter dan dat kan de module niet geplaatst worden...

Dus:
is die nieuwe mem. module stuk?
kan je iets dat goed geplaatst lijkt toch een keer of 6 fout plaatsen?
Waarom piept de pc niet als ik beide modules gebruik en ziet ie in elke config wel de 256 mb van de werkende module?
Is DDram altijd doubble sided en is de winkelier dus niet op de hoogte, gaf me SDram mee?
Config, zie sig file en dan de 1e pc.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
DDR is niet altijd doeble sided. Tevens past SDR-SDRAM niet eens in een DDR slot.
Het zou goed kunnen dat je module brak is.

Verwijderd

In dit Topic is er sprake van heel hard aandrukken, zelfs al zitten de borghandeltjes al goed.

Verwijderd

Even tussendoor: DDRAM bestaat niet. Het is altijd SDRAM en dan in de vorm SDR of DDR. Dus, SDR-SDRAM of DDR-SDRAM.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Single- en double-sided zou samen prima moeten werken, dat mag niks uit maken. Gerede kans dat er iets mis is met die nieuwe DIMM of dat hij niet lekker wil samenwerken met het moederbord (ondanks alle mooie standaarden en specs ontkom je jammer genoeg niet aan compatibiliteits issues).

Flink hard duwen wil idd ook helpen, mijn mobo is er berucht om; als alles 'klik' heeft gezegd alsnog even hard aandrukken (ik heb altijd pijnlijke vingers na het plaatsen van DIMM's, maar het voor mij werkt altijd :) ). Stof wil ook wel eens een boosdoener zijn (zeker als de socket al een poos ongebruikt/leeg staat en de airflow daar het een en ander aan stof afgeeft).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Abbadon wrote:

"Gerede kans dat er iets mis is met die nieuwe DIMM of dat hij niet lekker wil samenwerken met het moederbord (ondanks alle mooie standaarden en specs ontkom je jammer genoeg niet aan compatibiliteits issues). "

Ok, ik ga hem ff terughalen bij mn zus (Daar wilde ik het proberen. Die had echter dus geen ddr mobo en ik heb de mem.module vergeten zie ik net)

Verder is het wel allebei samsung geheugen.
Zelfde uitsparing even buiten het midden.
Alleen is de ene single en de andere aan beide kanten
be-chipt.

Jij bent moderator, heb ik een vraag/tip voor tweakers.net

Oplossing 'forum'
Dus geen vragen daar, alleen erkende tips en trucs die _werkten_

Zoals bij mij byv.:
knipperende LED van plexwriter 12x10x32A
Laatste firmware update hielp niet
IDE kabel los gemaakt stroom eraf.
Ditto met cd-rom
verwisseld van IDE kanaal
Weer firmware update, noppes.
Ik las van lite-on upgraden door firmware en deed reverse engineering
Oftewel, 1 na laatste firmware op de brander gezet.
Tjakka, hij doet het al weer een week, en geen geknipper. (LED staat uit als er geen cd in zit en het geval knippert alleen als ie een cd brand)

XP-home opstrten in dos ivm bios update kan niet?
Ja wel kan wel:
deze computer klikken
A: rechts klikken
flop formateren klikken
optie dos-start flop aanvinken
klaar.
Nota bene:L werkt ook met win-xp op raid disks en met NTFS indeling.

Dat soort dingen.

Dus zeg maar een 'forum' voor de niet-gangbare (onlogische) oplossingen die WEL werken.

FAQ makers kunnen er dan ook naar verwijzen voor voorbeelden.

Zo nu ga ik het geheugen ff halen en hier de boel doorblazen en hem nog 1 keer HEEL goed er in drukken.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 06 juni 2002 16:25 schreef notsonewbie het volgende:
[...]

Ik las van lite-on upgraden door firmware en deed reverse engineering
Oftewel, 1 na laatste firmware op de brander gezet.
Volgens mij heb je geen benul wat reverse-engineering inhoudt. In dit geval zou het betekenen de firmware te decompileren en uit te zoeken hoe het geschreven was. Ergens denk ik niet dat je dat gedaan hebt :z
[...]
FAQ makers kunnen er dan ook naar verwijzen voor voorbeelden.
Ehm, een forum met oplossingen. Klinkt verdacht als een FAQ in de oren ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08-2025
Op donderdag 06 juni 2002 16:53 schreef dion_b het volgende:
[..]

Ehm, een forum met oplossingen. Klinkt verdacht als een FAQ in de oren ;)
Dit gaat wel vrij off-topic trouwens, dus wellicht dat we hierover beter verder kunnen gaan elders. Maar afgezien daarvan, ik zat laatst ook al aan zoiets te denken. Een soort GoT Knowledge Base, waarin de uitkomsten van een problem-topic op GoT netjes worden samengevat, met een zekere standaardlayout waarin zoveel mogelijk gegevens worden vastgelegd over de probleem-pc. Deze zou je dan (eventueel na goedkeuring door een "moderator") in KB kunnen toevoegen (en dan van die lekkere onbegrijpelijke Q39816289687765765675 nummers zoals op de msdn :))

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
"Volgens mij heb je geen benul wat reverse-engineering inhoudt. In dit geval zou het betekenen de firmware te decompileren en uit te zoeken hoe het geschreven was. Ergens denk ik niet dat je dat gedaan hebt "

Ik kan m;n eerste dos XTREEgold nog herinneren....
Mijn eigen naam, niet-toch-wel geregistreerd in het scherm! :-)
Oh nee dat is het ook niet.
reverse engineren is ahw een kleing stuk uit elkaar halen en anders uitziend weer in elkaar zetten.

Anyway, ik bedoel eigenlijk te zeggen, dat de nieuwste firmware niet werkte, maar de 1 na laatste dus wel.
Andersom dan logisch bedoeld is is dat, en DAT bedoelde ik hier dus eigenlijk :-)

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Het is gelukt.

Eerst dimmm slot ontstoft
Toen 'conectors' van geheugenbankje met pen-gum bewerkt

Heel hard, haaks goed aangedrukt, nadat de slotjes op hun plek vielen, apart schuurgeluidje volgde inderdaad nog

PC starten, TJAKKA, 512 mb

Bedankt voor de tips, opgelost!

Pagina: 1