Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test
Het kan wel, behalve als je een hele erge cheapass voeding hebt die nu al problemen heeft met de 5v lijn op pijl te houden.
Volgens mij is 1,2 x 5 ook 6 en niet 60, anders leen ik jou wel ffies 5 x 1,2 euro
hehe, idd 5 watt
hij komt in een CompaQ presario 2292 te hangen , dus ik weet niet of die wel zwaar genoeg is (passief gekoelde celeron). Die voedingen zijn meestel minimaal.
Misschien dat ik het er toch eens op ga wagen
hij komt in een CompaQ presario 2292 te hangen , dus ik weet niet of die wel zwaar genoeg is (passief gekoelde celeron). Die voedingen zijn meestel minimaal.
Misschien dat ik het er toch eens op ga wagen
Trouwens, zit me eigenlijk te verwonderen dat een LCD schermpje op 5 V 1.2 Ampere weet te verorberen, wat is dat voor monster?!
wel, als ik de backlight volledig open zet , dan trekt hij zoveel. Dit staat normaal niet helemaal open, zodat hij onder normale omstadigheden maar 0.5 Ampere (max.) trekt. Ik wil gewoon vermijden dat als ik hem helemaal openzet men pc uitvalt (voeding dan he).
Of kan ik dit limiteren door over de potentiometer een weerstand in serie te zetten
Of kan ik dit limiteren door over de potentiometer een weerstand in serie te zetten
Verwijderd
Zijn de specs van je voeding niet op te vragen??
Anders meet eerst eens wat de 5 voltlijn van je PC nu afgeeft aan vermogen, en ga dan na of die 1,2A funest zouden kunnen zijn.
Verder zou je een simpel stroombegrenzertje in kunnen bouwen. (Kan je wel een schemaatje mailen vanavond..)
Anders meet eerst eens wat de 5 voltlijn van je PC nu afgeeft aan vermogen, en ga dan na of die 1,2A funest zouden kunnen zijn.
Verder zou je een simpel stroombegrenzertje in kunnen bouwen. (Kan je wel een schemaatje mailen vanavond..)
Verwijderd
De ATX voldoet aan een standaard en de 5V moet voldoen aan :
minimaal 3.0 A en maximaal 25.0 A, dus die 1,2 A zal ie wel aankunnen
Heb ik gedaan, op sit evan compaq stond allee ingangsvermogen van voeding, niks over die 5volt uitgang. Dit is 98Watt, maar als je een begrenzerschakelig hebt, dan had ik dat met veel plezier ontvangen. Ik ken een beetje van elektronica, kan goed solderen, maar zelf schakelingen ineenflansen is niet echt aan mij besteed.Zijn de specs van je voeding niet op te vragen??
edit :
Ok, bedankt Ramonneke ! Mag ik toch die begrenzerschakeling ? Misschien dat die ooit van pas komt.De ATX voldoet aan een standaard en de 5V moet voldoen aan :
Verwijderd
Zal ik vanavond als ik thuis ben FF berekenen en in elkaar flansen. Ik mail hem je wel. (als je mail adres klopt in je profile)Op donderdag 06 juni 2002 14:50 schreef Profidiam het volgende:
Ok, bedankt Ramonneke ! Mag ik toch die begrenzerschakeling ? Misschien dat die ooit van pas komt.
Pagina: 1