Toon posts:

Winamp Equalizer instellingen ???

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gebruiken jullie de Equalizer in winamp ?
Ik wil het wel gebruiken maar ik kan het NIET Echt goed instellen en die instelling die winamp zelf heeft zijn niet echt bijzonder.

Kunnen jullie een strakke Equalizer-instelling posten
Of weet je anders een site waar ze zulke dingen hebben ?

Thanks

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36

Flotter

Pelipper!

Ik gebruik de WinAMP equalizer niet, heb 'n hardwarematige eq op mijn TerraTec XLerate Pro (die bijna altijd op 'bypass' staat...)

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Ik kan je mijn instelling wel doorsturen maar dan klinkt het voor geen meter.
Je moet het op gevoel instellen en het scheelt ook nog wat voor speakers je hebt staan.
Afbeeldingslocatie: http://signe.dhs.org/winamp.jpg
Zo staat het bij mij.
Zoals je ziet hou ik van hoge tonen, de middentonen filter ik er een beetje uit en de lage tonen komen bij mijn speakers toch wel goed door, dus die hoeven ook niet zo hoog te staan.

Niet?
[Specs]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

+20 dB bij 16K:? Beetje hoge tonen ongevoelige oren? Tjesus zeg, da's echt een flinke ingreep in het geluid. Ik gebruik zelf geen enkele equalizer, alhoewel ik soms wel wat kamer resonanties (ik heb er gelukkig niet veel) eruit zou willen eq-en.

Jag

Verwijderd

Of hij luistert alleen maar gabber, en hij wil er nog iets aan muziek uitpompen :P

Ik gebruik mijn winamp EQ eigenlijk ook nooit, wel een hardware velleman EQ. Die gebruik ik eigenlijk alleen omdat mijn speakers (miniset + comp set) gewoon zo brak zijn dat ze anders helemaal verrot klinken.

btw, officieel is een EQ natuurlijk heele rgens anders voor bedoeld, maar dat zal ik jullie besparen...

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 18:18
Ik heb het zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/thijs208/eq.jpg
Ik heb ook de lage en de hoge tonen wat hoger staan dan de rest. Hierdoor krijg je een veel voller geluid (vind ik).

• spacecom
  • Laatst online: 14-08 11:54
Je moet DFX 4.0 eens proberen:

http://www.fxsound.com/

Je weet niet wat je hoort!

S.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
DFX klinkt idd goed... gebruik alleen niet de 3D-sound functie!

• Jag

Jag

3D geluid is :r!
Ik hou zoiezo niet van dit soort ingrepen, afgezien dan dingen als reverb misschien. Je bent namelijk niet muziek aan het maken (waarbij je wel racks vol met signal processors gebruikt of één pc) maar aan het reproduceren, en de bedoeling daarvan is om de muziek niet te veranderen. Met reverb kan je wel proberen om een akoustiek na te bootsen, maar dat heb ik niet nodig. Ik tweak mijn akoestiek (die uit zich zelf erg reverberant is) met dempende materialen.

Jag

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Jezus zeg, als je een beetje goed spul hebt hoef je die equalizer echt niet te gebruiken, die dient alleen maar om de fouten van je geluisinstallatie te compenseren. Zou dus niet nodig moeten zijn.

• Jag

Jag

En om de fouten van de kamer te compenseren, dat is nog altijd de belangrijkste functie.

Jag
Pagina: 1