Toon posts:

[ASP]Operation must use an updateable query

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze foutmelding krijg ik dus als ik een UPDATE statement wil uitvoeren op een Access database. Uit de search hier bleek dat de IIS user change rechten moest hebben op de database, dus dat heb ik gedaan. Niet alleen specifiek het *.mdb bestand op full control gezet, maar ook nog eens de gehele root van de webserver op full control voor de IIS user gezet in case of. Maar nog steeds blijft deze foutmelding voorbijkomen :{

In alle templates van ASP wordt netjes de database connectie gesloten.

Iemand een hint?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<%@ LANGUAGE=VBSCRIPT%>
<%option explicit%>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Takkeding ga is werken ofzo</title>
</head>

<body>
<!--#include file="../../includes/connDB.asp"-->
<%
Dim strSQL
strSQL = "UPDATE modelnamen SET modelcode = '"&Request.Form("modelcode")&"' WHERE modelcode = '" & Request.QueryString("model") & "'"
cnnDB.Execute(strSQL)
%>

</body>
</html>

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

vreemd :?

Ik heb hier nooit problemen mee gehad...

Wellicht kan je eens kijken in het forum van Snitz.

Zoals je wellicht weet leveren zijn een forum en die werkt ook met (als je wilt) Access en daar heb ik die fout ook eens gezien...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onderstaande ook nog eens geprobeerd. Ik heb momenteel in een gekke bui de IIS user toegang gegevens tot alles wat los en vast zit om te kijken of het werkt. Maar nee. Tevens heb ik adovbs.inc maar eens gebruikt, zoals je onder kunt zien, maar helaas dit werkt ook niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<%@ LANGUAGE=VBSCRIPT%>
<%option explicit%>
<!-- #include file="../../includes/adovbs.inc" -->
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
</head>

<body>

<!-- #include file="../../includes/connDB.asp" -->

<%
Dim strSQL
strSQL = "UPDATE modelnamen SET modelcode = '"&Request.Form("modelcode")&"' WHERE modelcode = '" & Request.QueryString("model") & "'"
cnnDB.Execute strSQL, adAffectAll, adCmdText Or adExecuteNoRecords
%>

</body>
</html>

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Hoe zijn de rechten geregeld op de IIS...

Daar staat toch wel dat je een script mag execute, dat je read/write rechten hebt, etc :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 14:46 schreef Woudloper het volgende:
Hoe zijn de rechten geregeld op de IIS...

Daar staat toch wel dat je een script mag execute, dat je read/write rechten hebt, etc :? :?
Alles is geactiveerd behalve directory browsing, tevens executables en scripts staat aan. Dus in weze is het nu een hemel voor elke scriptkiddy geworden, maar nog steeds zit er iets dwars.

Bovenstaande rechten gelden voor de hele wwwroot

Verwijderd

Ook last mee gehad, heb hier veel suggesties gevonden: http://www.macromedia.com/support/ultradev/ts/documents/common_server_errors.htm

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik inderdaad ook al gevonden, alle punten die daar staan heb ik doorgelopen.

Dat laatste punt houdt dus in dat als er queries zijn gespecificeerd in de Access DB zelf dat dat problemen kan opleveren?

Indien zoja, dat ben ik dus dik de lul, omdat dat dat ook het geval is.

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 14:58 schreef Gordijnstok het volgende:
Die had ik inderdaad ook al gevonden, alle punten die daar staan heb ik doorgelopen.

Dat laatste punt houdt dus in dat als er queries zijn gespecificeerd in de Access DB zelf dat dat problemen kan opleveren?

Indien zoja, dat ben ik dus dik de lul, omdat dat dat ook het geval is.
Ja dat laatste punt kan betrekking hebben op die queries maar ook op tabelnamen met tekens erin die in Access wel worden ondersteund maar in ASP niet worden geaccepteerd. Helaas ken ik de details niet precies. Volgens mij is je code idd wel in orde....

Verwijderd

Topicstarter
En wederom maakt ASP mijn toch al verpeste dag compleet met debugging messages in typische Microsoft stijl. :{ Krijg je een error, en kan het tig oorzaken hebben, ipv 1 debug message per oorzaak.. oh well..

edit:

STOM STOM STOM STOM STOM STOM |:(

Krijg je de Access MDB aangeleverd op CD, en kopieer je hem naar de HD toe, wat zijn de attributen van die MDB dan... juist ... READ ONLY :( :+

Maarja, nu nog over een andere foutmelding heenkomen, vanwege tables die in de MDB gekoppeld zijn..

"[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] The record cannot be deleted or changed because table 'Artikelen' includes related records."
Pagina: 1