[debian] xine en dvd :(

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:36
ik heb alle andere topics al doorgelezen en uitgevoerd wat bij hun het probleem oploste nou bij mij dus niet :(

dvd's weigeren gewoon af te spelen, hij geeft steeds de melding: No MRL (input stream) specified

alle css enzo ook al geinstalled en de dvdnav files alles, en toch speelt ie niet af :(

help plz :?

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
heb je je dvd speler wel ge gelinkt naar /dev/dvd zo ja hebben ze allebei de juiste permissies ??

• GeeMoney
ja beide gedaan en heb ook alle permissies, ik heb dit geprobeerd net:

xine -pq dvdnav://

en hij geeft meldingen dat libdvdcss2.so.0 mist ???
heb stuk of 5 css files geinstalled lol, zal ik eens als root proberen af te spelen?

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Ik heb laatst ogle (dvd speler geinstalleerd) en toen kwam er een het eind van de install nog een autmatisch update van libcss, natuurlijk van buiten de debian ftp (want in sommige landen schijnt t illegaal te zijn)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• GeeMoney
dus ik zou Ogle moeten installeren voor de gemakkelijkheid ?

Verwijderd

ja

libdvdcss zit bij ogle in.

• GeeMoney
ok zo gezegd zo gedaan alles geinstalled volgens de ogle site en ja hoor WEER nix :(
krijg nu deze error:

*vmg: unhandled dvdctrl event typ

Verwijderd

Klinkt misschien stom maar heb je alles op de goede volgorde geinstalled ? Ik had met Xine ook probleempjes maar toen ik (onder Mandrake btw) de shit op een op de site staande volgorde compilde deed ie het wel.

• GeeMoney
ik heb alles verwijderd waar ook maar eht woord dvd in zit nu :P
heb dus een kale Xine geinstalled kan iemand mij nu in volgorde vertellen wat ik moet doen?
ik deed het volgens de Xine pagina en die van ogle maar werkt dus niet :(
iemand een methode die zeker weten gaatw erken, reply's zijn welkom :9~

oja, mijn dvd zit dus nu op /dev/hdb geen links nix gewoon /dev/hdb

• blouweKip
ff denken, ik heb nooit zon moeite gehad met dvd's kijken

ik heb mn cdrom gelinkt naar dvd

"ln -s /dev/hdx /dev/dvd"

en daarna libdvdread en (via een ogle omweg) lib(dvd)css geinstalleerd, ik kan dan gewoon dvd's kijken in ogle, xine en mplayer

• GeeMoney
ok ik hebw eer de symlink aangemaakt maar nu het volgende als ik dus zoek naar libdvdcss kan ik kiezen uit een stuk of 15 verschillende??

libdvdcss0-dev
libdvdcss1-dev
libdvdcss1
libdvdread2
libdvdread2-dev
libdvdnav-dev
lkibdvdnav0
libdvdcss0
libdvdcss2
libdvdcss2-dev

welke moet ik nu installen dan?

/extra info

ik heb dus de Asus E616 dvd speler op een debian sid 3,0 installatie met xine 0.9.10 de nieuwste in ieder geval :)

Verwijderd

libdvdcss2 moet je hebben.

• GeeMoney
Op donderdag 06 juni 2002 14:35 schreef blouweKip het volgende:
ff denken, ik heb nooit zon moeite gehad met dvd's kijken

ik heb mn cdrom gelinkt naar dvd

"ln -s /dev/hdx /dev/dvd"

en daarna libdvdread en (via een ogle omweg) lib(dvd)css geinstalleerd, ik kan dan gewoon dvd's kijken in ogle, xine en mplayer
en welke versies heb jij daarvan geinstalleerd dan?
libdvdread heb ike r wel 3 van en libdvdcss ook stuk of 5 :(

• GeeMoney
Op donderdag 06 juni 2002 15:05 schreef beelzebubu het volgende:
libdvdcss2 moet je hebben.
alleen die?

• blouweKip
van allebei versie 2, op mn eigen pc heb ik destijds libdvdcss apart gecompiled en op mn net opgezette dvd/divx bak (op debian natuurlijk) heb ik die css lib via ogle binnen

Op onderstaande link staat een debian pakketje van xine incl css, dan moet je nog wel libdvdread2 installeren

http://members.ozemail.com.au/~bnolen/xine-css/

• GeeMoney
Op donderdag 06 juni 2002 15:13 schreef blouweKip het volgende:
van allebei versie 2, op mn eigen pc heb ik destijds libdvdcss apart gecompiled en op mn net opgezette dvd/divx bak (op debian natuurlijk) heb ik die css lib via ogle binnen

Op onderstaande link staat een debian pakketje van xine incl css, dan moet je nog wel libdvdread2 installeren

http://members.ozemail.com.au/~bnolen/xine-css/
voor de xine-css moet ik dus wel eerst me eigen Xine verwijderen?

• GeeMoney
Op donderdag 06 juni 2002 15:17 schreef The_Dart het volgende:

[..]

voor de xine-css moet ik dus wel eerst me eigen Xine verwijderen?
krijg namelijk deze error:

DartsPlace:/home/dart# dpkg -i xine-css-0.3.7-1.deb
(Reading database ... 30098 files and directories currently installed.)
Unpacking xine-css (from xine-css-0.3.7-1.deb) ...
dpkg: error processing xine-css-0.3.7-1.deb (--install):
trying to overwrite `/usr/share/xine/skins/xine_logo.png', which is also in package libxine0
dpkg-deb: subprocess paste killed by signal (Broken pipe)
Errors were encountered while processing:
xine-css-0.3.7-1.deb

• GeeMoney
nou, na nog maar een pgoing gedaan te hebben in de juiste volgorde van de xine site af en emt de files die jullie zeiden krijg ik nog steeds:

No MRL (input stream) specified

en speelt dus weer niet af :( :( nog emer opties?

ook ogle geeft nog steeds dezelde fout ook deze zelf opnieuw gecompiled en geinstalled :(

• blouweKip
Wazig, ik heb zelf ook wel eens errors gehad toen ik vroeger net met dvd en linux aan t spelen was, maar dat waren eigenlijk alleen errors met betrekking tot het niet kunnen vinden van libdvdread of css

is een mrl niet gewoon een playlist ipv een gewone file?

• GeeMoney
nou voor zover hij zegt niet, het is eene chte plugin maar nu zie ik dus als ik op de knop MORE druk dat ie mpeg2codec gebruikt das toch niet echt om dvd's af te spelen lijkt me??
en daarna komt ie emt de melding geen geldige input plugin nou ik heb echt alles geinstalleerd ervan dus ik snap het niet :'(
oja die xine-css geeft mij dus ook een error lees 2 posts omhoog...

ik zag net in de error dat het dus aan libxine0 legt dus ik die evrwijderd dan installed ie xine-css wel maar dan heb ik dus geen xine-ui meer want die word verwijderd bij libxine0
en als ik die dan weer probeer te installen keert het probleem zich om en zegt ie weer dat ie niet kan overschrijven
wat is er in godsnaam aan de hand bij mij :(
lijkt wel of het gewoon niet MAG lukken :(

• blouweKip
Die xine gui zit toch ook gewoon in die xine package, het kan ook geen kwaad om de divx codec te installeren (al denk ik niet dat dat veel invloed op dvd's zal hebben

heb je al geprobeerd een file af te spelen met xine <filenaam> op je command prompt?

• GeeMoney
een file afspelen gaat prima ook divx kan ik bekijken, ben er wel trouwens achter dat is als ik een filenaam open en ik druk dan DVD dat ie dan nix laat zien ook niet de vob files, maar als ik de vob files op de locatie /dvd wil openen emt Xine gebeurd er ook nix...

xin-ui
libdvdcss
xine-dvd-plugin

dit heb ik nu geinstalled en werkt dus niet..

• GeeMoney
*kick*

• blouweKip
ben er wel trouwens achter dat is als ik een filenaam open en ik druk dan DVD dat ie dan nix laat zien ook niet de vob files,
Sorry, ik snap niet exact wat je hier bedoeld, bedoel je nu dat /dev/dvd niet leesbaar is of dat je die files alleen niet kunt zien met xine, wat is de output als je "xine /cdrom/video_ts/<1egrotefile>.vob" in de command line runt?

• GeeMoney
nou ik bene r na 2 en een halve dag achter gekomen, /dev/dvd mocht niet gelezen worden door Xine of dergelijke programma's dus heb ik mijzelf in de juiste groep gezet (wat ook vaag is want root zou dus normaal wel dan kunnen afspelen wat ook niet werkte) verder heb ik heel Xine evrwijderd en Mplayer maar geinstalleerd die gebruikt namelijk andere bestanden dan Xine (als je het via console doet)
en dit werkt dus gelukkig wel :D

mplayer -skin xine-lcd -slang nl -alang en -chapter X dvd://

zo start ik nu dvd met ondertiteling nederlands en beginnend bij hoofdstuk 1 met audiotaal ook engels :)

geen Xine of andere mooie gui maarja das dan helaas maar niet zo..
Pagina: 1