Toon posts:

Computertje voor opa

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit een beetje te zoeken voor een computertje voor mijn opa, hij doet het nu met een p75 :+ en hij vind het wat langzaam worden :D. maar nu kwam ik dit complete systeem tegen (www.citysystems.nl) : Intel CA 1200

Intel CA 1200Mhz
Moederbord FCPGA
20,4Gb Harddisk
128MBS-dram PC133
16-BitSound ob.
52x CD Rom
VGA AGP ob. 3d
Monitor 17
Keyboard ps/2
Muis
ATX kast Midi
Floppydrive 1,44mb
€ 599.00

Hij gebruikt hem alleen om een beetje te surfen en om in exel en word wat dingetjes te doen, dus extreme videokaarten enzo zijn niet nodig!

Ik zelf vond het namelijk erg goedkoop! Of heb ik het mis,

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 17:06
best goedkoop ja, maar ik zou 2x zoveel geheugen en hd nemen, kost amper meer :)

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:13

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

zeker 256 MB geheugen en 40 GB hdd is makkelijk.
dat weet ik uit ervaring te weinig geheugen is lastig en hdd ook.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt, vooral als xp erop gaat draaien is 256 wel een must! Maar 20 gig lijkt me wle voldoende, knappe opa die 20 gig vol krijgt met wordbestanden :+

Verwijderd

ik vind het nog duur zat, zeker als je alleen maar internet en exel doet.. ik zou een pentiumII kopen of zo van 350mhz.. lekker win98 draaien.. (maar de prijs is trouwens niet duur hoor)

Enne extra geheugen/hd ruimte hoeft er echt niet in hoor als je alleen internet en beetje werkt met exel. Dat is zonde van je geld, en volstrekt overbodig tenzij je opa een game freak is...

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
maar wat voor monitor zit daar dan bij? Kan nooit wat wezen. Is wel belangrijk voor opa. En mijn mening is dat je geen celeron moet kopen, maar goed, als jij daar op valt...

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

superrropa, en maar films downloaden :P

Meneer 1000 has spoken......

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik val er niet op, maar het is onzin om een duurdere processor aan te schaffen. En de 17" wordt vervangen door een 15.1" TFT scherm dan (net over gebelt) en dan kwam het totaal uit op 919 euro, wat ik trouwens wel wat veel vind want als je van de originele prijs de 17" eraf zou halen, kom je op een erg dure TFT uit,...ff over bellen!

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:20
Ik had een tijdje geleden een systeem voor me opa gekocht bij www.aaarde.nl

Naar mijn idee ook goedkoop :)

Feyenoord!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
vind het wel een aardige prijs hoor.... zou idd alleen het geheugen vervangen voor 256 MB en er verder niets meer aan doen. HDD groot zat.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Nono_home
  • Laatst online: 28-12-2021
Bij Com4

AMD Duron 1000Mhz

Processor AMD Duron 1000 Mhz CPU
MoederbordPC Chips 810LMR
Geheugen128 Mb SDram pc133 geheugen
VideokaartOn-board 128-bit 3D AGP, shared memory
NetwerkkaartBuilt-in 10BaseT/100BaseTX Ethernet LAN
Harddisk20 Gb 5400rpm ATA100 Harddisk
Cdrom spelerAopen 52x max
GeluidskaartAC97 Codec sound on-board
SpeakersJuster 140 Watt Speakerset
Modem56k6 modem integrated
ToetsenbordWindows 9x ps/2
Muis2 knops muis
BehuizingMiditower ATX
Diskdrive3.5 Floppy Disk Drive
Uitbreidingssloten1x AGP slot (4x), 2x PCI
I/O poorten2x USB poort
1x EPP/ECP printerpoort
1x serial port
AccessoiresMuismat

449.-

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

Verwijderd

Het is op zich wel aardig alleen mijn opa PC'ed ook en ik weet uit ervaring dus dat een GOEDE MONITOR heel belangrijk is voor oudere mensen.

Liefst een TFT, maar op een CRT ga dan uit van minimaal 100 Hz

Verwijderd

Of ergens een leuk 2e handsie op de kop tikken!

Ik zit hier nu al 3 weken noodgedwongen op een Cellie 333, 256MB, 6GB, Soundblastertje en een Diamond A50 te werken.
Dit gaat nog wel een maandje duren, met een beetje getweak kan ik er vrij veel mee.
(Fotosoepen, Divx playen (ja,ja) enz.)
Nou moet ik wel vertellen dat ik absoluut geen gamer ben, maar dat zal Opie ook niet zijn denk ik.....

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Meer geheugen en HD ruimte dat weet ik nog zo niet.
ZItten er usb aansltuingen op die pc?

Samen staan we sterk!

Verwijderd

oudere mensen zetten hun resolutie sowieso heeeel laag is me vaak genoeg opgevallen. anders zijn die lettertjes/icoontje zo klein

'meer = beter' gaat in dit geval dus niet op.
zij hebben dan ook meer aan een GROTE (17" / 19") monitor dan aan een vette HD

ik denk wel dat je opa meer dingen gaat doen met dat ding: in XP zijn zooooo veel leuke plastic knoppies om op te drukken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Denk niet dat er USB op zit, maar weet ik niet zeker, heb ik elk geval de 128 in een reepje 256 laten wijzigen, dan draait xp toch wat soepeler. Als iemand nog een een suggestie heeft voor een TFT rond de 550 Euro,...is het welkom!

• Azrael
  • Laatst online: 19-08 17:06
Mja, je kan wel zeggen dat 20 gig ruim zat is, maar 40 gig kost letterlijk maar een paar euro meer, dus het is gewoon zonde om dat niet te nemen dan....

(Kan jij er gelijk een backup van je mp3tjes opzetten ;))
Pagina: 1