Toon posts:

Hebben jullie ook wel eens...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het gevoel dat je bekeken wordt? 10 Jaar geleden is mijn vader verleden, en dat was behoorlijk moeiljk om het maar even kort te houden. Op een gegeven moment heb je het wel verwerkt en ga je verder met je leven.... denk je. Nou heb ik sinds enige tijd het gevoel dat hij in de buurt is. Dan zit ik in m'n kamer of loop ik over straat, en dan heb ik het sterke gevoel dat hij naar me staat te kijken. Dat gevoel komt zeer plotseling en pas wanneer ik me omgedraait heb om te kijken of hij er wel of niet staat voel ik me weer gerust. Ben ik de enige, of hebben meer mensen zoiets?

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:41

Crusader

Arc Nature

Nou, volgens mij ben je niet de enige.
Zelf heb ik dit nog nooit zo sterk ervaren, maar ik hoor wel vaker dat mensen dit meemaken. Misschien is hij echt bij je in de buurt.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08-2024

akakiwi

I believe in the ruling class.

Heb dat zelf ook meegemaakt, toen de tante van m'n vader overleed. Ik had dat hele mens nog nooit gezien, behalve dan dat ik naar haar begravenis was geweest, omdat ons pap en mam dat wel goed vonden voor de opvoeding, zodat we ook met de dood te maken kregen.
's Avond in m'n bedje had ik hetzelfde gevoel dat jij ook had, dus keek ik op en leek het net alsof daar iemand in de kamer stond. Ik wist niet wat ik moest doen, dus keek ik daar maar even naar. Toen dook ik onder de dekens en toen ik opkeek was het weer weg.
Daarna naar beneden gegaan en aan ons pap en mam verteld wat ik meende gezien te hebben. Bleek dat ik precies beschreef hoe die tante eruit zag, tot de nachtjapon aan toe die ze aan had toen ze dood ging.

Dus, ik denk dat je wel degelijk bekeken kan worden door mensen waar je iets mee te maken hebt.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Ja dat heb ik ook wel eens / geregeld. Ik denk inderdaad ook dat je vader je dan even bezoekt. Je kan het gewoon zien als belangstelling. Als je het vervelend vindt, dan kan je ook zo'n moment zeggen (bijv.) "pa, ik word hier een beetje eng van." Je kan ook denken: het is toch gewoon mijn pa, ook al heeft ie nu geen lichaampje meer.

Ik krijg op deze manier mijn oma's nog wel eens op bezoek. Ik vind dat wel een gezellige aai over de wang.
Ik krijg soms ook wel "bezoek" van andere zaken, maar daar stel ik niet zo'n prijs op.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dat gevoel ken ik wel ja. Heb ik ook.
Een aantal jaren gelden is mijn oudere broer overleden.
Alleen is het bij mij niet een gevoel dattie naar me kijkt, maar dattie er ook is.
Als ik in de auto zit (zit ik vaak) dan 'praat' ik ook met hem. Meer in de zin van wat er allemaal veranderd is zinds hij er niet meer is.Ook op materialistische dingen (zo van .. kijk dat is nu mijn eigen huisje enzo).
Geeft wel een goed gevoel ....

Suc6!!
Koffie

Tijd voor een nieuwe sig..

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-01 08:09

MicroWhale

The problem is choice

Het feit dat mensen kijken neem ik al voor lief en is redelijk normaal voor me geworden sinds m'n oma is overleden. Ze is er echter alleen als ik aan haar denk of als er over haar gesproken wordt, voor de rest houd ze zich op de achtergrond. Hetzelfde geldt voor m'n tante.

Wat betekent het dan als je regelmatig (bijna elke dag) het gevoel hebt alsof er iemand door je schedel in je hoofd zit te kijken?
Ik voel dan altijd een steek die aan de buitenkant voelbaar is. Net alsof er met een mes in m'n hoofd wordt geprikt. Dit gebeurt op momenten dat ik een gedachte heb die "spiritueel" is. En soms zomaar als ik ergens mee bezig ben. Het is altijd op dezelfde plek op m'n hoofd en het is geen (oude) wond of weet ik veel wat.
Het rare is dat het de pijn niet onaangenaam is. Ik vind het zelfs wel prettig, ook al merk dat er iets met me gebeurt waar ik geen controle over heb.

Gek he?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Interessant ja. Waar op je hoofd heb je dat?

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

In de afgelopen 12 jaar zijn er bij mij redelijk wat familieleden overleden, maar ik kan niet zeggen dat ik ooit zoiets heb meegemaakt.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Elvhenk:

Bovenop :) .... recht boven m'n oren, net iets meer aan de rechterkant. Het lijkt een soort drukpunt te zijn. Soms voel het net alsof er iemand met z'n vinger op drukt en daarna komt de rest.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Dat zal vermoedelijk de plek van je fontanel zijn. Het is ook waar ongeveer de kroonchakra huist, dus dat is een heel gevoelig punt sowieso en m.n. voor dit soort informatie.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Ok elvhenk, nu heb je wat uit te leggen! ;)

Wat is een fontanel?

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Hehe. ;) Dat is dat zachte plekje dat babies op hun hoofd hebben. Later wordt de schedel daar wel hard, maar het blijft een gevoelig punt.
Je kan het vinden door de basis van je hand tussen je wenkbrauwen te plaatsen en dan je hand over je hoofd "af te wikkelen". Daar waar je middelvinger uitkomt bovenop, daar zit je fontanel. Dat is trouwens bij iedereen verschillend, net als plaats van de navel enzo.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Weer wat geleerd! (bedankt elvhenk) Ik wist niet dat dat ook bestond. Toch best leerzaam. Dan hoeft het dus helemaal niet gerelateerd te zijn.

Verwijderd

Ik wil niemands gevoelens krenken, maar het naar iemand kijken is het opvangen van fotonen (lichtdeeltjes) die die ander reflecteerd. Er gebeurt dus niets met degene die bekeken wordt, alleen met degene die kijkt. Het is dus absoluut onmogelijk dat je merkt dat je bekeken wordt. Waar dit gevoel dan toch vandaan komt weet ik ook niet precies, het zal wel iets met psychologie te maken hebben.

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dan hoeft het dus helemaal niet gerelateerd te zijn.[/quote]Dat bedoelde ik eigenlijk niet. Het hoeft inderdaad niet, maar het lichaam heeft energiepunten en ook energiebanen (meridianen). De fontanel is zo'n punt en bovendien gaan de chakra's ook per definitie over energie.

Kortom, je lichaam en geest samen is meer dan de som der delen.

• Mastermind
  • Laatst online: 17-01 10:57
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>In de afgelopen 12 jaar zijn er bij mij redelijk wat familieleden overleden, maar ik kan niet zeggen dat ik ooit zoiets heb meegemaakt.[/quote]Unicorn, je naam en icon suggereert interesse in mythologische en occulte dingen echter ik vind je de nuchterste persoon van het hele forum!

In de week nadat mijn vader overleden was, 1 oktober 1992, hoestte mijn broertje enorm. Wij sliepen nog in 1 kamer in een stapelbed.
Toen ging ik in het kamertje van mij zus slapen, die op kamers in Emmen zat. De volgende morgen vroeg mijn broertje tegen m'n moeder: Ben jij op m'n kamer geweest?
Nee, dat was ze niet.
Want hij had de halve nacht niet kunnen slapen door het hoesten, en toen hij op een gegeven moment naar de slaapkamerdeur keek, zag hij dat deze open stond (je kunt de zoldertrap zien). Ook meende hij dat er iemand in zijn kamer stond.
Ik geloof dat het pappa was die hem een bezoekje gebracht heeft.

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Mastermind:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Unicorn, je naam en icon suggereert interesse in mythologische en occulte dingen echter ik vind je de nuchterste persoon van het hele forum![/quote]Mijn hypothese is dan ook dat geesten een pesthekel hebben aan nuchtere personen. ;)

Verwijderd

Ja, ik heb dat ook, maar niet specifiek met een overleden persoon als wel met gewoon iemand zegmaar, het big-brother gevoel dus..

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Mijn hypothese is dan ook dat geesten een pesthekel hebben aan nuchtere personen. [/quote]Dat klopt! :) Niks zo vervelend als genegeerd worden! Geef nou zelf toe! LOL

Verwijderd

geesten! jaja
get serious people!!

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

MinusOne:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ja, ik heb dat ook, maar niet specifiek met een overleden persoon als wel met gewoon iemand zegmaar, het big-brother gevoel dus..[/quote]Heet het in dat geval niet gewoon paranoia? ;)

Elvhenk:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dat klopt! Niks zo vervelend als genegeerd worden! Geef nou zelf toe! LOL[/quote]Vertel mij wat, ik wordt al m'n hele leven door geesten genegeerd. :)

Maar het heeft ook z'n voordelen, ik ben het ultieme schild tegen bovennatuurlijk misdrijf. Met mij in de buurt zijn zelfs de meest ziedende demonen uit de zevende hel machteloos. >:)

Verwijderd

het klinkt lullig, maar ik denk dat dit gewoon hersenspinsels zijn. Loat je nie gek moaken !!!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 oktober 2000 21:59 schreef Elvhenk het volgende:
Dat klopt! :) Niks zo vervelend als genegeerd worden! Geef nou zelf toe! LOL[/quote]:) :) Een schizofreen is nooit alleen :) :)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>het klinkt lullig, maar ik denk dat dit gewoon hersenspinsels zijn. [/quote]Dat mag je denken en dat is helemaal niet lullig. Ik mag gelukkig wat anders vinden. :)

Unicorn, het feit dat je denkt dat een duivel niet merkt, wil niet zeggen dat hij geen effect op je kan hebben.

Verwijderd

Als je merkt dat er naar je gekeken wordt kan ook een teken zijn van overgevoeligheid.
Dus dat je het merkt als iemand zijn/haar aandacht op je vestigt, ook als ze zich buiten je gezichtsveld bevinden.
Laat je niet uit je evenwicht halen en vertrouw op jezelf, zodoende verstevig je weer je 'aanwezigheid' (ja, klinkt vaag),
en sta je niet open voor al te vluchtige indrukken.
Een zeker verlies van identiteit door trauma of stress (een turbulent gevoelsleven) kan hier de oorzaak van zijn.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ze is er echter alleen als ik aan haar denk of als er over haar gesproken wordt, voor de rest houd ze zich op de achtergrond. [/quote]Hier kun je 2 conclusies uit trekken: Ze kan je gedachten lezen of het komt voort uit je eigen gedachten.
Ik denk dat het het laatse is.
Pagina: 1