i.t.t. tot de Live! zie ik geen driver staan voor mijn SB128PCI (ensoniq 5880 AudioPCI volgens lspci -n) in de menuconfig van kernel 2.4.18. Had ergens gelezen dat de Ensoniq 1371 driver (die er wél bij staat) niet 100% compatible is met deze kaart. Zijn er misschien ergens kernelpatches te vinden (ik hou van alleen noodzakelijke dingen vastgebakken in kernels zonder module support
)?
Verwijderd
Er is een alsa driver voor die kaart, of er een OSS driver is moet ik even nakijken. Het is de ens1370 of de ens1371 (afhankelijk van de versie van de kaart).
/edit: in OSS is het es1370
/edit: in OSS is het es1370
Ik heb ook een SB128PCI in een gentoo systeem. Ik gebruik gewoon de ens1371 driver en die werkt. Alsa heb ik wel draaiende gehad maar sinds de versie upgrade werkt dat niet meer. Nog geen zin gehad om te downgraden/uit te pluizen
hier staat toch echt es5880
waren er niet nog nieuwere modellen sb128 pci uit? (de sb128pci windows drivers werken goed btw
) ik ga nu ff proberen met de es1371 driver, maar heb liever een es5880 driver natuurlijk
Verwijderd
ens1371, es is OSS (bij de kernel aanwezige drivers) . Je dient dan de ALSA drivers en libs te installeren.
Verwijderd
dit is waarschijnlijk een beetje offtopic, maar ik dacht dat er of OSS drivers of ALSA drivers waren voor bepaalde kaarten.
Is er nu ook al zoiets al "kernel drivers" ?
Hoe moet ik dat dan bezien? Is dit wel slim, waarom doen ze zoiets terwijl er al 2 zaken zijn die je al geluid kunnen geven?
Hoe moet ik dat dan bezien? Is dit wel slim, waarom doen ze zoiets terwijl er al 2 zaken zijn die je al geluid kunnen geven?
Verwijderd
Kernel soundcard drivers zijn OSS drivers. Vanaf kernel 2.5 is dat ALSA,Op donderdag 06 juni 2002 12:52 schreef DeJean het volgende:
dit is waarschijnlijk een beetje offtopic, maar ik dacht dat er of OSS drivers of ALSA drivers waren voor bepaalde kaarten.
ok. de es1371 kernel driver werkt
(staat overigens NIET onder OSS sound modules in de lijst, maar ok..)
Pagina: 1