Asus Tusl2-c --> OC werkt (en toch weer niet)

Pagina: 1
Acties:

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Afgelopen week heb ik een "nieuw" systeem in elkaar geplakt....

Het gaat hier om een

Celeron 1.0 ghz 256 kb cache (intel cooler)
Asus Tusl2-c
Basics 256 Sdram 133mhz
Asus GF4 mx 440
Ibm disk (60gxp, ja hier werkt hij nog)
en een oude gateway kast met 200 watt voeding (morgen krijg ik mijn nieuwe mooie antec kast binnen!)

voor de rest zit er nog een terratec soundkaartje en realtech netwerkkaart in!

Het systeem draait stabiel op een fsb van 130hz

130*10=1300mhz
pci = 42.9 mhz
agp = 171.6 (2x omdat de fsb hoger is)

nu wil ik het systeem op een fsb laten draaien van 133. het voordeel is dat de devider dat de pci en agp sloten terug brengt naar normale waarden. dus ook 4 x agp!

wanneer het systeem aanstaat veranderen ik in de bios het voltage (cpu Vcore) omhoog. stel de mobo in op 133-133-33 en laat de celeron dus op 133 ipv 100 draaien. Het systeem start op. Alle benchmarks gaan ok (nog geen vastloper gehad ;) ) , maar wanneer het systeem opnieuw opstart blijft het scherm zwart en moet ik 10 sec wachten..... voordat hij reboot in savemode...

Hoe komt dit, de processor word niet te warm, het geheugen draait in de andere bak gewoon op 133......

misschien de voeding, maar dat lijkt me sterk. Zoveel zit er niet in.... Iemand, wanneer ik namelijk mijn nieuwe geheugen binnenkrijg (pc150) ga ik voor de 1500 mhz and beyond

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Verwijderd

reken maar van yes dat je niet verder komt dan de 150 mhz, veel celly's blijven daarrop hangen en trouwens ik werk nu aan volt mod voor de mobo dus wacht ff.
En kom een ander voeding.

verder succes

PS ik heb zelfde probleem als jou. komt door voltage.

• VegZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:29
Ik heb precies dezelfde config en bij mij draait ie probleemloos op 1333mhz 8-)

Maar jouw probleem heb ik ook gehad. Ik had eerst gewoon ge-oc'ed door de fsb en pci freq. te verhogen, en hier kon me sb live! niet tegen.
Sindsdien draai ik op 1333mhz met 133mhz fsb en 33mhz voor me pci sloten en nerges meer last van, dus ik zou zeggen ga voor de 133mhz fsb icm. 33mhz voor je pci en volges mij is er dan nix meer aan de hand. ;)

• Zware Unit
draait nu wel weer ok

http://service.madonion.com/compare?2k1=3629663

maar nog steeds bij het uitzetten of opnieuw opstarten geen beeld :(

Maar wel cool, draait de gemiddelde p4 eruit ;)

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Memendo
  • Laatst online: 18-02 16:42

Memendo

V4-power/Team BSD

tja ik ga toch echt aan die 200 watt voeding denken, maar dan zou het weer vreemd zijn dat hij het alleen bij rebooten doet.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:22
heb ik ook last van, en ik hoop dat het verholpen is door een andere voeding aan te schaffen (zag gister dat er een 150W inzat) :(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Zware Unit
Dus eerst proberen met de nieuwe 300 watt antec voeding en dan zien we wel verder....

I'll be back >:)

Verwijderd

Ik heb ook een asus tusl2c bordje met een celly 1,3 erop en die krijg ik echt niet hoger dan 122*13 en dat zit niet in de pci of in de agp snelheid en ook niet in de voeding (300wat)maar in de processor zelf.Als ik het de de 66*100*100 ratio kies kan ik de fsb opschroeven naar 97 en alles loopt dan prima de snelheid in mijn sloten is dan 30% hoger dan dat ik de fsb op 120 zet in de 100*100*100 ratio.

• Zware Unit
Het vreemde is dat hij zonder problemen loopt op 1340 (133fsb en 2x agp) maar bij een koude start wilt hij niet booten.

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 07 juni 2002 09:31 schreef vries335 het volgende:
Het vreemde is dat hij zonder problemen loopt op 1340 (133fsb en 2x agp) maar bij een koude start wilt hij niet booten.
Coldbootproblem, moet je ff een pintrick uithalen is het opgelost.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:22
heb het hier ook, maarre vertel es over die pintrick, of is dat die waar je die 2 pinnetjes met draadje moet verbinden :?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Zware Unit
Heb je (of iemand anders) een linkje naar deze Pintrick?

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

http://www.overclockers.com/tips716/ simpel gezegd moet je vid1 en vid2 met elkaar verbinden. Welke pinnen dit zijn vind je in de specsheet van intel die te vinden is op de intel site. Wel goed kijken hoe je de afbeelding moet lezen. Dus is de afbeelding pin up of pin down (meestal pin up en dan leg je je cpu er gewoon op de kop naast met het hoekje de zelfde kant op).

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 14:38 schreef memendo het volgende:
http://www.overclockers.com/tips716/ simpel gezegd moet je vid1 en vid2 met elkaar verbinden. Welke pinnen dit zijn vind je in de specsheet van intel die te vinden is op de intel site. Wel goed kijken hoe je de afbeelding moet lezen. Dus is de afbeelding pin up of pin down (meestal pin up en dan leg je je cpu er gewoon op de kop naast met het hoekje de zelfde kant op).
Dat is juist! Was bij mij destijds ook het geval. Celly566 op fsb 100 ging prima, op alles hoger dan 100 (tot een max van 110 zeg maar) had ik ook dat probleem dat als hij wel doorbootte de boel gewoon helemaal stabiel draaide alleen dat hij bij booten moeilijk deed. Pintrick uitgevoerd en op 105 was er ook geen vuiltje meer aan de lucht!

Ik las eens dat die Cusl2-c (jij hebt de T uitvoering maar dat zal wel hetzelfde werken zo lijkt het... dat dat bordje bij booten als hij de bios doorloopt enzo gewoon het default voltage gebruikt? En later pas naar een hoger voltage overschakelt,.... en dat ie daarom wel kan blijven hangen in het eerst stukkie van een boot.

Was overigens wel een enorm gepiel met vreselijk dun miezerig koperdraad uit een audiokabel om daar dan ik meen 3 van die miezerige pinnentjes te verbinden, zorgen dat ze contact maken maar dat het de rest niet aanraakt! pff was dan ook blij toen het eindelijk zat (moest me cpu niet op zijn kop houden want dan viel het koperdraadje er weer uit en was ik weer minimaal een half uur aan het pielen ;) En het werkte dus ook nog!

Verwijderd

Die voltage-mod-op-processor moet ik ook nog doen, of ik
ga m'n BIOS zelf aanpassen. Gewoon minimale bootwaarde van
de VCore op gewenste zetten, dan boot ie altijd :? Toch? :)

• Zware Unit
Kan iemand effe het schema posten? (tusl2-c + celeron pin trick I mean!)

Klooien, mooi man... daar draait het om.... net zo lang klooien tot dat het werkt! :9~

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 16:56 schreef vries335 het volgende:
Kan iemand effe het schema posten? (tusl2-c + celeron pin trick I mean!)

Klooien, mooi man... daar draait het om.... net zo lang klooien tot dat het werkt! :9~
Een schema??? Is dat hét Tweakers voorschrift? NO NO! >:)

Eérst verneuken! En dán pas de handleiding lezen :)

Anders is er toch geen flikker aan :Z >:)

• Zware Unit
Werkt perfect!!!

10x133 mhz en 4x agp!!!

met pin-trick!

verbind pin VID1 en VID2 met elkaar.

ftp://download.intel.com/design/celeron/datashts/29859604.pdf

perfect gewoon, liep ook op 140 fsb maar kwam niet door 3d mark 2001 se :(

Nu mijn videokaart nog verder en ik ben tevreden.... :P

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 12:39 schreef vries335 het volgende:
Werkt perfect!!!

10x133 mhz en 4x agp!!!

met pin-trick!

verbind pin VID1 en VID2 met elkaar.

ftp://download.intel.com/design/celeron/datashts/29859604.pdf

perfect gewoon, liep ook op 140 fsb maar kwam niet door 3d mark 2001 se :(

Nu mijn videokaart nog verder en ik ben tevreden.... :P
Wat voor voltage draai je nu dan?

• Zware Unit
Default op 1.675 volt.

Ben nu aan het proberen om nog verder te gaan dmv het voltage nog verder om hoog te gooien. Proc is pas 39/40 graden C... dus kan nog wat hebben ;)

• Zware Unit
op fsb 140 start hij ok op met het voltage op 1.725 maar geeft een geheugen foutmelding in W2K...

Een bottleneck.... het geheugen!

Effe snel uit de pricewatch gehaald:

256MB PC150 SDRAM (CAS2, Corsair) € 99,-

Weet iemand trouwens of het mogelijk us een Pin-Trick uit te halen die het voltage default nog hoger zet. Bij de fsb van 141 en hoger heb ik namelijk weer het zelfde cold-boot probleem.

Stel je eens voor dat ik voor een Celeron 1.4 ghz was gegaan.

14*140= 1960 mhz :9~ moet wel leuk blijven.....

loopt nu de P4 2ghz er al bijna uit

• Zware Unit
Nieuwe kast net binnen gekregen. Antec 830 + 3 extra papst coolers :P

In totaal dus 5x 80mm fans :7 (erg stil moet ik bekennen!)

Hij draait nu stabiel op 1400mhz (fsb140 en 4x agp)

nieuwe score in 3D mark 2001SE

http://service.madonion.com/compare?2k1=3674818

Prachtig..... krijg binnenkort een nieuwe cooler binnen voor op mijn Geforce 4 MX 440 van Asus (nu nog een pasieve cooler) en dan ga ik de GeForce eens overuren laten maken.

Wat is dit Antec kast mooi zeg :9~

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 12 juni 2002 15:58 schreef vries335 het volgende:
Nieuwe kast net binnen gekregen. Antec 830 + 3 extra papst coolers :P

In totaal dus 5x 80mm fans :7 (erg stil moet ik bekennen!)

Hij draait nu stabiel op 1400mhz (fsb140 en 4x agp)

nieuwe score in 3D mark 2001SE

http://service.madonion.com/compare?2k1=3674818

Prachtig..... krijg binnenkort een nieuwe cooler binnen voor op mijn Geforce 4 MX 440 van Asus (nu nog een pasieve cooler) en dan ga ik de GeForce eens overuren laten maken.

Wat is dit Antec kast mooi zeg :9~
In die 1000A zit nog meer. Er zijn hier ensen geweest die hem op 1500 kregen dus 150fsb. Pesoonlijk draai ik een 1200@1600(ik kan er geen genoeg van krijgen om dat ff te zeggen :+ :p ).

Verwijderd

[b]
Stel je eens voor dat ik voor een Celeron 1.4 ghz was gegaan.

14*140= 1960 mhz :9~ moet wel leuk blijven.....

loopt nu de P4 2ghz er al bijna uit
Ik heb een celly 1,3 di gaat echt niet verder dan 123*13 een goeide 1600mhz dus.En om dit te bereiken heb ik boven de koeler en het koelblok een 0,3wat 80mm ventilator hangen met roosters in bovenkast om voldoende koude lucht toetelaten stromen en een extra 80mm fan aan de onderzijde om lucht aan te zuigen en de standaart fan in mijn voeding vervanegne voor een 0,3 wat exemplaar(standaart in 300w een 0,13 80mm fan).Dit loopt allemaal stabiel zoalang ik de deurtjes van mijn PC meubel maar open houd anders gaat de CPU boven de 50 graden en loopt ie soms vast soms niet maar een reboot is echt uit den boze dan krijg je een windows foutmelding.Dan moeten de deurtjes open resetten en dan gaat ie weer.

Ik dacht dat het de frontbus verhoging was die probelemen gaf maar het is echt de celly zelf de tualatin core zit waarschijnlijk rond de 1600 mhz op zijn max.

• Zware Unit
Ik denk dat hij niet verder wil omdat het geheugen niet verder wil dan ongeveer 140 mhz! Wie heeft er ervaring met pc150 geheugen?

• Zware Unit
Zit er aan te denken om de 80mm cooler van mijn Antec voeding te vervangen. Er zitten nu in totaal 6 80mm coolers in mijn systeem (3 papst + 2 antec + voeding cooler antec) en de enigste die hoorbaar is is de cooler van de voeding.

Heeft iemand ervaring met het vervangen van de ze cooler?

http://www.antec-europe.com/pp303xf.html

gewoon een papst cooler erin plaatsen met gelijken cool capaciteit als de antec die er nu in zit.....?

kan dit?

• Zware Unit
Heb dus net de standaard cooler in de Antec-voeding vervangen door een andere 80mm cooler....

EINDELIJK RUST!!!!!!

De voeding wordt niet warmer als normaal...

Garantie, ach ja... Toch een keertje een mooie Enermax voeding kopen, Antec kast is zo ok (830)

Post zo wel effe wat foto`s

• Zware Unit

• Zware Unit
Kleine Update:

http://service.madonion.c...tType=6&projectId=4542859

Bijna 5500 Punten met een Celeron 1 Ghz en een GeForce 4 440

Vindik behoorlijk netjes :p

Verwijderd

:?
maak anders ff een nieuw tropic en in het goede form

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 08:22

AcouSE

Swedish Chef

Ouwe koe en moet in [DOC].

Vanwege de nieuwe info geen slotje maar een move :)
Pagina: 1