Afgelopen week heb ik een "nieuw" systeem in elkaar geplakt....
Het gaat hier om een
Celeron 1.0 ghz 256 kb cache (intel cooler)
Asus Tusl2-c
Basics 256 Sdram 133mhz
Asus GF4 mx 440
Ibm disk (60gxp, ja hier werkt hij nog)
en een oude gateway kast met 200 watt voeding (morgen krijg ik mijn nieuwe mooie antec kast binnen!)
voor de rest zit er nog een terratec soundkaartje en realtech netwerkkaart in!
Het systeem draait stabiel op een fsb van 130hz
130*10=1300mhz
pci = 42.9 mhz
agp = 171.6 (2x omdat de fsb hoger is)
nu wil ik het systeem op een fsb laten draaien van 133. het voordeel is dat de devider dat de pci en agp sloten terug brengt naar normale waarden. dus ook 4 x agp!
wanneer het systeem aanstaat veranderen ik in de bios het voltage (cpu Vcore) omhoog. stel de mobo in op 133-133-33 en laat de celeron dus op 133 ipv 100 draaien. Het systeem start op. Alle benchmarks gaan ok (nog geen vastloper gehad
) , maar wanneer het systeem opnieuw opstart blijft het scherm zwart en moet ik 10 sec wachten..... voordat hij reboot in savemode...
Hoe komt dit, de processor word niet te warm, het geheugen draait in de andere bak gewoon op 133......
misschien de voeding, maar dat lijkt me sterk. Zoveel zit er niet in.... Iemand, wanneer ik namelijk mijn nieuwe geheugen binnenkrijg (pc150) ga ik voor de 1500 mhz and beyond
Het gaat hier om een
Celeron 1.0 ghz 256 kb cache (intel cooler)
Asus Tusl2-c
Basics 256 Sdram 133mhz
Asus GF4 mx 440
Ibm disk (60gxp, ja hier werkt hij nog)
en een oude gateway kast met 200 watt voeding (morgen krijg ik mijn nieuwe mooie antec kast binnen!)
voor de rest zit er nog een terratec soundkaartje en realtech netwerkkaart in!
Het systeem draait stabiel op een fsb van 130hz
130*10=1300mhz
pci = 42.9 mhz
agp = 171.6 (2x omdat de fsb hoger is)
nu wil ik het systeem op een fsb laten draaien van 133. het voordeel is dat de devider dat de pci en agp sloten terug brengt naar normale waarden. dus ook 4 x agp!
wanneer het systeem aanstaat veranderen ik in de bios het voltage (cpu Vcore) omhoog. stel de mobo in op 133-133-33 en laat de celeron dus op 133 ipv 100 draaien. Het systeem start op. Alle benchmarks gaan ok (nog geen vastloper gehad
Hoe komt dit, de processor word niet te warm, het geheugen draait in de andere bak gewoon op 133......
misschien de voeding, maar dat lijkt me sterk. Zoveel zit er niet in.... Iemand, wanneer ik namelijk mijn nieuwe geheugen binnenkrijg (pc150) ga ik voor de 1500 mhz and beyond
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...