Toon posts:

[sockets][linux] Output naar scherm ipv socket

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een server in c, geschreven en in gebruik onder linux geeft problemen.

Wanneer ik een socket creeer, en een client hierop laat binden, geeft het een probleem wanneer ik een bericht naar hem wil sturen. De client krijgt standaard de filediscriptor 0 mee.

Wanneer ik data stuur aan de hand van send of write gaat de output naar het scherm ipv naar de socket.

:?

Hoe los ik dit op?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 14:04

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

FD 0,1,2 zijn dacht ik gereserveerd voor STDOUT, STDIN en STDERR. Dus als je daar naar toe gaat schrijven komt alles op je scherm

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 07:25
Even een kleine correctie: FD 0,1,2 zijn gereserveerd voor resp. STDIN, STDOUT, STDERR. ;)

Als er een nieuwe filedescriptor aangemaakt wordt, wordt er een getal genomen na 2 (STDERR). Heel vreemd dat bij jou 0 als filedescriptor genomen wordt. :?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 14:04

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Bijna goed :)

Hmm.. hoe wordt die FD aangemaakt?? Als je open() gebruikt krijg je of een nieuw FD terug (en niet een bestaande van STDIN/OUT/ERR) of -1 als het niet gelukt is.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney