Toon posts:

harddisk tattoo

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een leuke pc van packardbell waarop ik windows ME wil installeren dit wil niet lukken op de wijze zoals ik het wil bij de pc zijn 2 mastercd 's met daarop(win98 + diverse programma's) + een bootdiskette geleverd op de beide master cd's-diskette en op de harde schijf staat een zogenaamde tattoo waarvan ik de toeganscode niet kan vinden.
Na de packardbell helpdesk bellen a 1.50 per minuut heeft geen zin ze geven de code niet vrij i.v.m. de overige software op de cd's
Ik wil alle software van deze master cd's installeren behalve het oude besturingssysteem
Mijn vraag is heeft er al iemand eerder ervaring met dit probleem gehad en zoja hoe heeft hij t opgelost.
Met vriendelijke groet drbyte

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
hmm..een vriend van mij helpdeskt bij PackardHell (waarom koop je nou ook een packardHell??)

hij heeft me de meest exotische verhalen over deze ehr..wonderlijke machines verteld.
Ik zal hem es vragen wat je moet doen, ALS het al kan....mijn advies: dump de PackardHell aan iemand die alleen Word start, en koop zelf iets nieuws, ik hoop dat ik meer kan vertellen!

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Probeer eens met een Hexeditor direkt op je schijf te neuzen, mischien dat je wat tegen komt (niet geschoten is altijd mis)

Verwijderd

Wat je moet doen is het volgende:
Je stopt je Master Boot Floppy in de drive, en Master cd 1 in je cdromspeler. Je krijgt dan een menuutje met optie 1: standaard, 2: geavanceerd blabla. Je kiest optie 2, en dan Alleen besturingssysteem installeren (of iets dergelijks). Dan wordt win98 kaal geinstallerd MET alle juiste PB drivers, die je onmogelijk voor winME kunt vinden op Internet. Ook wordt nu het programma Smartrestore (startmenu onder hulpprogramma's) geinstalleerd. Daarmee kun je alle gewenste meegeleverde PB-applicaties installeren. Dat kan ALLEEN op die manier. Vervolgens doe je een upgrade naar winME, dus GEEN full install. Dit is de wijze waarop wij, op de PB helpdesk, het altijd adviseren en zo gaat het meestal ook gewoon goed. Met het programma tattoo (of EXTHS) kun je hardwareinstellingen doen. Je pc heeft namelijk zowel in het ROM als op een hidden sector op je HDD gegevens over h/w, s/w, en ook je serienummer staan. Dit in verband met licenties ed. Deze zogeheten hidden sector kun je inderdaad niet zelf bewerken, tenzij je precies zou weten wat er in je PBpc zit.
Een laatste, heeeeeeel belangrijke opmerking dien ik hierbij te plaatsen: op het moment dat je gaat remasteren met je Master cd's, moet je pc in de originele PB-configuratie zijn. Dit houdt dus in dat je eventuele (interne of externe) later toegevoegde apparaten tijdelijk los moet koppelen. Deze kun je het beste pas installeren als winME erop staat. Dus: printers, scanners, joysticks, extra geheugen bla bla allemaal loskoppelen! Het is misschien wel irritant, maar anders loopt het geheid mis.
Veel suc6 met je PB-pceetje ;-)

Verwijderd

Heb je het paswoord al uit de BIOS gehaald.
Heb namelijk bij mijn neef (die ook een Packard Bell heeft) ook Windows ME proberen te installeren.
FDISK wilde niet eens lukken totdat ik het paswoord eruit heb gesloopt.
Op het moederbord zit een jumpertje die je CMOS-settings kunt reseten.
Dit jumpertje even omzetten en de machine aanzetten.
Er lijkt niets te gebeuren maar als je het jumpertje terug zet en de machine weer aanzet is het paswoord eruit en kun je ME installeren.

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

En als je je bios reset met die jumper moet je even de spanning van je moederbord afhalen.. dus de stekker eruit achter of de voedingsconnector van het moederbord afhalen..

Verwijderd

Je BIOS resetten is ECHT niet nodig als je wilt gaan remasteren, dat is klinklare onzin. En er zit standaard GEEN paswoord op het BIOS bij PB-pc's.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
trust Roffel...hij WERKT ook gewoon bij pekkerthell (aaaAAhhHH! :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Quote: --------------------------------------------------------------------------------
Ik heb hier een leuke pc van packardbell waarop ik windows ME wil installeren dit wil niet lukken op de wijze zoals ik het wil bij de pc zijn 2 mastercd 's met daarop(win98 + diverse programma's)---------------------------------------

Ik concludeer hier uit dat hij een ander OS wil installeren op de HD. Als je de HD wil formateren gaat dit niet. De Packard Bell komt dat met een fout melding aan. Je kunt er dus geen andere OS op zetten dan via de MASTER-CD. TRUST ME.
Ik heb een Packard Bell mobo(SIS-mobo yeah) gekregen van iemand die de HD niet kon formateren omdat er een vaag paswoord op zat. Ik heb dit thuis getest en uiteraard kan ik niet formateren. Na het resetten van mijn BIOS kon ik alles doen met de HD wat ik wilde.

Verwijderd

Beste Stefke,

Ik weet niet waar je je wijsheid vandaan haalt, maar op de PB HDD's zit een hidden sector (tegenwoordig bij de nieuwste laumch zelfs een hidden partition), en daarop staat een aantal gegevens. Maar die zijn niet met een paswoord beveiligd. Je kunt dan ook gewoon je harde schijf formatteren, f-disken of wat dan ook. Je hidden sector tast je daarmee niet aan. Die is gewoonweg niet benaderbaar. Als je een nieuwe HDD in je PB zet, moet je dan ook eerst (mbv de helpdesk) een nieuwe hidden sctor erop aanmaken. Maar een BIOS resetten om te kunnen formatteren, vind je dat zelf ook niet een beetje onlogisch? Ik wel tenminste, en je kunt dus zonder problemen WinME, Win3.11, Linux, of wat dan ook op je HDD gooien. Dan negeert ie gewoon je hidden sector. Dus geen BIOS reset nodig...

Verwijderd

Niet benaderbaar?
Als het een hidden partition is gewoon even partition Magic op los laten, gebeurt ook voor laptop hibernate-partities

Verwijderd

Als het gaat over een hidden partitie, zoals bij de nieuwste e-move launch, dan heb je gelijk, want dat zijn gewoon non-dos partities, die je zelfs met fdisk kunt verwijderen. Dit is echter niet zo verstandig, aangezien daar ALLE data op staat, die eerst op je Master cd's stond. Maar de hidden SECTOR, wat wezenlijk verschillend is van een hidden partitie, is NIET bereikbaar, ook niet met partition magic. Hij staat, maar dat weet ik niet 100% zeker, voor het MBR (master boot record). En daarbij komt nog, het zijn maar een paar Kbytes, dus die hoef je helemaal niet terug te hebben.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:55

Marc H

- - Is wakker - -

* Marc H H vind het dit hierboven eeen goede reden om GEEN Packard Hell te kopen... (maar dat deed hij toch al niet! :))

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Pagina: 1