Toon posts:

[gateway] wingate, sites 'dichtgooien' naar linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op de comp van mijn ouders, die ook als gateway voor mijn eigen comp dient, wingate geinstalleerd

als ik met mijn comp onder windhoos internet kan ik gewoon ongelimiteerd browsen, msnen, icqen etc., gewoon alles wat ik wil iig

onder mandrake 8.2 werkte dit ook een tijd goed (redelijk, niet om over te klagen)

totdat ik alle comps update, en zag dat ik geen installer meer had voor wingate, kon nog wel 4.5 vinden, had eerst 4.4.1, verschilt weinig

mandrake ook opnieuw ingestald op mijn bak, internet werkte, maar..
op een site kon ik hooguit 10 minuten blijven, tijdsduur verschilde nog weleens, daarna de mededeling: host not found
zelfde verhaal met e-mail, kon ik ook checken tot een paar minuten, dit probleem onder meerder browsers overigens

nu draai ik op mijn comp debian woody, en heb ik weer hetzelfde verhaal, met windows 998se op die bak geen enkel probleem

ik heb de firewall uitgegooid op wingate, maar mocht niet baten

ook heb ik andere programma's geprobeerd, winroute en nog een paar andere, weet ff de naam niet meer, maar steeds weer hertzelfde probleem

zou ik soms iets in moeten stellen in linux?

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
waarom gebruik je je linux bak niet als gateway? Is imho (standaard) veiliger en makkelijker in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
weet ik, maar..

de comp die nu als gateway dient is een P75 met 32 MB, blijkt te sloom om X + een windowmanager op te draaien, en ouwe gare shit die een beetje lastig is om dat voor me ouders bruikbaar te houden (eigenlijk alleen me pa, en me zus die weleens komt internetten)

waarom ik zelf geen inet:
die comp staat boven, dan moet er dus eerst een kbel naar boven, daar de splitter van casema aan, en dan de radio en tv voor bendeden weer naar beneden, heb je a) veel kabel nodig, en b) slecht beeld waarschijnlijk, want dat heb ik nu zelf boven al, kan je na gaan met 2 x zoveel kabel..

en dan zou me zus dus eerst mijn comp aan moeten zetten als ze toevallig wil internetten als ik er niet ben, en ik ga hem ook niet altijd aan laten staan want het geluid wat de koeling voortbrengt blijkt best hard 's nachts

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Goeie oplossing met veel werk: installeer een klein linuxservertje (486) die je in de meterkast gooit en internet deelt. Geen problemen meer.

Nu even serieus: die problemen lijken erop dat je geen DNS-queries mag doen ofzoiets. Kijk even of je DNS-spul wel goed staat. Installeer anders een DNS-proxy op die windows-computer en stel de windowscomputer in als DNS voor de Linux-PC. Die timeout lijkt ook wel een portforwarding-timeout...misschien is het installeren van een goeie proxy op die Windows-PC ook een idee.

Wat je ook kunt proberen is een ander programmaatje om het internet te delen. Ik heb altijd goede ervaringen gehad met NAT32.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal dat NAT32 eens proberen

en anders heb ik nog wel een ideetje:
als ik zelf wil computeren, start ik benden linux op, moet ik nog wel ff uitvogelen, hoe ik dat ga doen met dial-uppen naar me serial modem e.d.

en standaard zet ik lilo gewoon op windows zodat als me pa eens per week is ze mail checkt oid hij dat gewoon kan doen

maar mocht nog iemand een wondows oplossing hebben, dat heb ik nog steeds liever

Verwijderd

Topicstarter
nou kzit nu weer lekker te browsen, via NAT32

ben benieuwd hoelang nog :)

..en dat was nog best lang

ik vrees dat ik een evaluatie ding heb, die na een uur kapt
windows he..
Pagina: 1