Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Verwijderd
Betekent bijde het zelfde, en is bedoeld om de tijden over de hele wereld gelijk te houden.
Wij leven hier in zomertijd=GMT+2 de amerikanen leven in een andergebied GMT-7 of meer.
Dit is geen bug van het programma maar gewoon een standaard gegeven.
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
De dag van de perproxy schuift 2 uurtjes op. Maar de dag van het striplog script schuift (volgens mij dan) NIET 2 uurtjes op. Dus het script kijkt al niet meer naar 4 oktober (omdat het daar al 5-10 is) terwijl de perproxy nog wel blokjes binnenkrijgt en die op die datum wegschrijft..
En die blokjes worden niet meer geindexeerd.
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Ik heb zelf zoiets:
23.00 .10 .20 .30 .40 .50 ---> ppstats
23.09 .19. 29 .39 .49 .59 ---> striplog
blokjes die na 23.59 (in de laatste minuut van de dag dus) binnenkomen worden dan idd niet geteld.
Daar moet idd wat aan gedaan worden, doe ik als ik tijd heb. (en zoals altijd geld: als iemand anders het beter/sneller kan: graag
De quick en (erg) dirty oplossing is de volgende:
1.maak een kopie van striplog (striplog2.pl oid)
2.zoek in die kopie de regel:
( $sec, $min, $hour, $mday, $month, $year, $wday) = nice_time(time);
3. maak daarvan:
( $sec, $min, $hour, $mday, $month, $year, $wday) = nice_time((time-86400));
4. schedule striplog2 1 keer per dag om 02.01
Zo verwerkt ie het hele log van de vorige dag nog 1 keer.
Dit helpt ook meteen tegen het probleem wat ik hier beschreef, hoewel het niet dé oplossing is.
* pinball vraagt dit jaar aan sinterklaas 8 uur per dag extra om fatsoenlijk te leren proggen
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
Dat probleem is dan redelijk opgelost. En de blokjes die je in die 0,5 seconde mist komen dan volgende 'ronde' wel.
Mijn probleem is nog steeds NIET duidelijk!
In jouw voorbeeld ga je ervan uit dat de klokken van de proxy en het script gelijk lopen. Dus om precies 0:00 begint de proxy aan het de script van de volgende dag en vanaf precies 0:00 gaat het script de logs van de volgende dag processen.
Dat LIJKT volgens mij NIET zo te zijn.
De proxy gaat nog tot 2:00 door (das 0:00 GMT) met het schrijven naar de log van VORIGE dag, terwijl het script al die van de dag erna leest (het is tenslotte op de pc al 0:00 geweest).
Met jouw voorbeeld:
23.00 .10 .20 .30 .40 .50 ---> ppstats
23.09 .19. 29 .39 .49 .59 ---> striplog
Mist ie dus niet alles van de laatste minuut, maar van de laatste 2 uur en 1 minuut. om 23:59 maakt striplog nog de log van 4 oktober, maar om 0:09 die van 5 oktober. PPstats maakt om 23:50 die van 4 oktober en om 0:00 die van 5 oktober. Leuk, maar om 1:00 komen er nog steeds blokjes binnen op 4 oktober! Omdat de perproxy 'het' nog 4 oktober heeft (GMT!).
Naja, misschien kan ik of niet uitleggen, of ik ben volslagen idioot, of ik programmeer 'm er zelf wel uit..
K denk het haast wel gezien alle reacties.
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
Verwijderd
Ik krijg hier als laatste toevoegings datum en tijd vn de log van 4 oktober de datum/tijd: 5-10-2000 1:51
met andere woorden: pproxy schrijft de spullen die voor 4 okt. binnen gekomen wel degenlijk weg in de logfile van 4 okt. of dit nu gebeurt van 2.00 tot 24.00u op 4 okt. of van 0.00 tot 2.00 op 5 okt. maakt dat programma niets uit.
volgens GMT is dat allemaal 4 okt.
Ben alleen benieuwt wat hij gaat doen met de zomer/wintertijd verandering.
Zal wel weer wat in de ini file moeten veranderen.
7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)
ff korte uitleg:
Op mijn eigen proxy werd nooit 's nachts geflutst. In de eerste versie van striplog gebruikte ik dan ook zonder problemen de local-time functie van perl. (local is bij mij dus NL tijd).
Toen striplog ook door 24-uurs proxies gebruikt ging worden (en de mijne ook 24/7 ging draaien) kwam iemand erachter dat er rond 24.00 uur wat misging. Door
my @gmt = localtime(shift @_);
in
my @gmt = gmtime(shift @_);
te veranderen was dat probleem (tijdelijk) opgelost.
UTC heeft nl. de (in dit geval vervelende) eigenschap dat het geen zomer/wintertijd kent, dus sinds GMT naar de wintertijd is gegaan kloppen de tijden niet meer.
Door in striplog
te vervangen door:
( $sec, $min, $hour, $mday, $month, $year, $wday) = nice_time(time - 3600);
klopt alles weer.
De oplettende lezer heeft intussen opgemerkt dat dit een tijdelijke fix is, als GMT weer naar zomertijd gaat (waneer is dat?) moet (time-3600) weer (time) worden.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
Verwijderd
foei?Op zondag 14 januari 2001 21:39 schreef Pinball het volgende:
Op mijn eigen proxy werd nooit 's nachts geflutst.
Als je er dit van maakt denk ik dat het een permanente oplossing zal zijnOp zondag 14 januari 2001 21:39 schreef Pinball het volgende:
UTC heeft nl. de (in dit geval vervelende) eigenschap dat het geen zomer/wintertijd kent, dus sinds GMT naar de wintertijd is gegaan kloppen de tijden niet meer.
Door in striplog
te vervangen door:
( $sec, $min, $hour, $mday, $month, $year, $wday) = nice_time(time - 3600);
klopt alles weer.
1
2
3
4
| ($sec,$min,$hour,$mday,$mon,$year,$wday,$yday,$isdst) = gmtime(time);
if ($isdst) {
($sec,$min,$hour,$mday,$mon,$year,$wday,$yday,$isdst) = gmtime(time-3600);
} |
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
Zenks!