Toon posts:

file-size gemiddelde pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes,

Ik heb een dynamische pagina gemaakt met de nadruk op functionaliteit. Ondankt deze nadruk moet de pagina natuturlijk wel wat leuke randjes en buttons krijgen om ook aantrekkelijk te zijn en niet te saai. Nou wil ik beginnen met de aankleding en heb gemerkt dat plaatjes echt klein kunnen zijn.
Ik heb een ingewikkeld logo met gradients en dat moest dus jpeg worden maar dat kon voor 7 k.

Nou vraag ik me af hoeveel alle gifjes voor de aankleding samen ongeveer mogen worden. Ik merk dat het heel klein kan. Zijn er richtlijnen voor de file-size van aankleding?

Natturlijk zal ik proberen het zoveel mogelijk tilable te maken.

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-09 10:07

Neomess

neomess.nl

misschien een dom antwoord maar het moet natuurlijk zo klein mogelijk worden, hoe groter; hoe langer de laadtijd.

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

#K / 3 = aantal seconden op ouder modem

simpel rekensommetje dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hoeveel seconden zou het maximaal mogen duren? 5 op een oude modem?
5x3 = 15k? Dat ben ik al bijna kwijt aan code :( Hmm, 10 moet wel haalbaar zijn. Is dat nog aceptabel?

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Eerste keer mag best wat langer zijn.. plaatjes worden toch gecached.

Over het algemeen houd ik meestal iets van max 50K aan ofzo. Das ruim voldoende.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:55
Er zijn handige programma's die kunnen simuleren hoelang het duurt voordat een bepaalde pagina wordt gedownload over een bepaalde verbinding. Erg handig als je zelf merkt hoe irritant wachten is en dan ga je er zelf ook beter rekening mee houden merk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Oh, daar blijf ik zeker wel onder als ik alleen wat gifjes voor afgeronde hoekjes enzo maak. en vooral het herhalen van een klein gifje met patroon moet zat kunnen.

Bedankt voor deze practische info.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 12:00 schreef The Source het volgende:
Er zijn handige programma's die kunnen simuleren hoelang het duurt voordat een bepaalde pagina wordt gedownload over een bepaalde verbinding. Erg handig als je zelf merkt hoe irritant wachten is en dan ga je er zelf ook beter rekening mee houden merk ik.
Hmm, klinkt handig, heb je misschien een link, of een naam waar ik op kan zoeken?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
50kb als er vanuit gegaan wordt dat je doelgroep 2kb/s download. Dus maximaal 25 seconden. Deze gegevens zijn volgens mij wel een paar jaar oud, ik denk dat niemand nu meer 25 seconden gaat wachten (alleen met een modem), maar de bandbreedte is wel groter geworden.

die 50kb zal nog wel steeds van toepassing wezen: 10 seconden op 56k6 lijkt me namelijk redelijk. Dan weet de gebruiker wat er te zien is en kan men gericht verder zoeken als men iets interessants vindt. Dan is men ook bereid om eventueel langer te wachten.

Dus kortom: zet zoveel mogelijk nuttige overzichtelijke informatie op je homepage, en maak 'm zo licht mogelijk zodat de gebruiker weet waar hij aan toe is. :)

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Dus kortom: zet zoveel mogelijk nuttige overzichtelijke informatie op je homepage, en maak 'm zo licht mogelijk zodat de gebruiker weet waar hij aan toe is. :)
Dat komt wel goed, ik genereer op de homepage automatisch de nieuw toegevoegde input.
De site is een uitwisselingspagina.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Denk inderdaad ook aan opbouw.. Als je 15 seconden naar een wit scherm zit te staren ben je snel weg... Middels tabellen kun je deze opbouw goed regelen (losse tabellen gebruiken zodat je pagina blok voor blok opgebouwd wordt bijvoorbeeld).

Verder is Ie sowieso redelijk intelligent wat opbouw betreft.. Hij laadt eerst html/plaatjes die zichtbaar zijn voor de gebruiker en alles wat buiten 'view' ligt krijgt lagere prioriteit.. Geniale werking imho.

offtopic:
En wat is dat toch een kutbrowser die IE :P

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:12

André

Analytics dude

Ik ga zelf altijd uit van 20k voor de homepage. Want als de mensen eenmaal binnen zijn (en dat moet snel gaan) en het interessant vinden kun je voor de volgende pagina's 50k als limiet stellen. Ze zijn dan vaak bereid om iets langer te wachten.

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Ik houd altijd een maximum van 30k aan. Prive haal ik dat ook meestal wel, maar de meeste projecten waar ik op het werk aan meewwerk worden veel te groot :)

Het is trouwens ook nogal een verschil of je gelijk iets ziet, en de rest later komt, of dat je echt pas na het volledige inladen iets ziet.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op donderdag 06 juni 2002 12:09 schreef Yogho het volgende:
Ik ga zelf altijd uit van 20k voor de homepage. Want als de mensen eenmaal binnen zijn (en dat moet snel gaan) en het interessant vinden kun je voor de volgende pagina's 50k als limiet stellen. Ze zijn dan vaak bereid om iets langer te wachten.
20K ? Daar kan ik echt geen aantrekkelijke homepage voor neerzetten :P

Vaak moet je bij een eerste bezoek juist veel vormgevings-elementen/scripts inladen welke later gecached worden.

10-15 seconden is niet zon ramp als de opbouw goed is en je navigatie/content alvast kan zien als eerste.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:12

André

Analytics dude

Op donderdag 06 juni 2002 iets na twaalfen tiepte Bosmonster het volgende:

Vaak moet je bij een eerste bezoek juist veel vormgevings-elementen/scripts inladen welke later gecached worden.
Oke, maar vormgevingselementen ben je niet perse nodig. Met CSS kun je een site ook heel aantrekkelijk maken.

En scripts kosten relatief ook niet veel ruimte.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 12:31 schreef Yogho het volgende:

[..]

Oke, maar vormgevingselementen ben je niet perse nodig. Met CSS kun je een site ook heel aantrekkelijk maken.
Ik gebruik CSS alleen voor text. Ik heb begrepen dat je er veel meer mee kan. Nou vroug ik me af of je er bijvoorbeeld ook horizontale bars in een bepaalde kleur mee kan maken. Dan hoef ik geen tabellen met achtergrondkleur te gebruiken en je kunt er de scrollbar mee veranderen ofzo? Kent iemand een goede site met een mooi overzicht van het kunnen van css?

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 12:54 schreef terra-man het volgende:

[..]

Ik gebruik CSS alleen voor text. Ik heb begrepen dat je er veel meer mee kan. Nou vroug ik me af of je er bijvoorbeeld ook horizontale bars in een bepaalde kleur mee kan maken. Dan hoef ik geen tabellen met achtergrondkleur te gebruiken en je kunt er de scrollbar mee veranderen ofzo? Kent iemand een goede site met een mooi overzicht van het kunnen van css?
http://www.w3schools.com/css/default.asp
http://www.w3.org/Style/CSS/
Pagina: 1