Website gebruiken als backup

Pagina: 1
Acties:

• mailman|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:01
Ik heb een domein gekocht bij Protagonist met 30 Mb webspace. Dit heb ik eigenlijk voornamelijk voor de domeinnaam gedaan. Ik zou echter graag die webruimte gebruiken om mijn word en excel documenten voor studie en werk op te slaan. Op deze manier kan ik vanaf elke pc met internet bij mijn bestanden (ik kan geen FTP server van mijn thuis pc maken, wegens een beveiligde verbinding).
Is er een makkelijk proggie waarmee ik dit voor elkaar krijg, zonder dat iedereen die op mijn domein komt meteen al mijn files krijgt te zien? Of moet ik gewoon ftp-en naar mijn domein en het daar in een map ver weg stoppen? Iemand leuke en vooral makkelijke ideeen hierover?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je de mogelijkheid hebt kun je het in een map stoppen die voor je www (publieke map) staat. Die directory is dan niet via het web te benaderen. Ook kun je een map afschermen met een .htaccess, dit is misschien nog beter want dan kun je er zelf met een loginnaam en wachtwoord wel bij via het web.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• mailman|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:01
Was ik vergeten te zeggen: ik ben een leek, dus ik snap van beide niet hoe ik dit voor elkaar krijg ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als je naar de server ftp't is er misschien een www directory waar je homepagina in zou moeten komen. Als je dus je bestanden niet in die ~/www zet, maar in bijvoorbeeld ~/school, kunnen mensen er dus niet bij via een browser.

Ook zou je de rechten kunnen bijstellen zodat alleen jij er bij kan ipv iedereen. Dit kan met sommige ftp clients of met telnet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)