proftpd en mysql Fatal: 'SQLConnectInfo'

Pagina: 1
Acties:

• skiwi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 14:13
Ik krijg de volledige foutmelding:
code:
1
2
[root@localhost etc]# proftpd
 - Fatal: unknown configuration directive 'SQLConnectInfo' on line 86 of '/usr/local/etc/proftpd.conf'.

Even wat achtergrond info: ik heb mysql, apache en php via deze howto geinstalleerd:
http://www.ozetechnology.com/howtos/mysql.shtml (MySQL)
http://www.ozetechnology.com/howtos/apache.shtml (apache/php)

Nog iets wat mij opviel: de mysql-dir zit nog niet in het 'path'. Moet de mysql-client dus opstarten met:
/usr/local/mysql/bin/mysql
(Ik weet niet of dit er toe doet maar je weet maar nooit)

Nu over die foutmelding: Om de een of andere reden werkt geen enkel SQL-commando in de proftpd.conf file. Zelf denk ik dat het aan mijn installatie van MySQL ligt maar waar...

Iemand hier die mij een duw in de goede richting kan geven?

PS: ik heb al heel wat afgezocht op internet. Ook al veel hulp gehad van Rdetuinman maar we komen er niet uit.

Thanks! Skiwi

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:25
Het probleem is inmiddels opgelost.

Bij het uitvoeren van proftpd, werd de 'verkeerde' executable gebruikt (dus zonder mysql-ondersteuning) ;)

PS. let voortaan even op de juiste hoofd/kleine letters in m'n nick :P

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Op donderdag 06 juni 2002 10:54 schreef skiwi het volgende:
Ik krijg de volledige foutmelding:
code:
1
2
[root@localhost etc]# proftpd
 - Fatal: unknown configuration directive 'SQLConnectInfo' on line 86 of '/usr/local/etc/proftpd.conf'.
Je mist SQL support in proftpd.
Nu over die foutmelding: Om de een of andere reden werkt geen enkel SQL-commando in de proftpd.conf file. Zelf denk ik dat het aan mijn installatie van MySQL ligt maar waar...
Ik denk het niet. Je moet support voor SQL expliciet meecompilen, en de meeste distro's die ik gezien heb doen dat niet.

Ik vrees dat dat een recompile word.