dscaler hulp

Pagina: 1
Acties:

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:33
Ik heb gisteren een terratvalue gekocht en heb dscaler gedownload. Nu vind ie een hoop kanalen niet en vind ik ook het beeld wat tegenvallen (ik heb XP)

Dscaler vind wel de kaart, maar ik moet zelf zeggen welke tuner het is. Ik weet alleen dat het een Philips is (in de divice manager staat Philips B/G, ik zie er alleen een van LG tussen staan waar B/G bijstaat), maar er staan er een aantal in. Weet iemand welke ik moet nemen.

Ook zit ik met het scannen naar kanalen. Welke kan ik het beste nemen. European air of cable, of weer een hele andere?

De sw die erbij zit doet het wel redelijk, maar ook hier vind ik het beeld zwaar tegenvallen en je kunt niet finetunen.

Hop,hop,hop!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

als je 'even' je kaart weer uit je systeem haalt dan kan je op de chip zelf wel de precieze merk en type vinden

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• basset
Dr zit een stikker overheen geplakt :( Ik wil hem nog niet weghalen, want als hij niet bevalt kan ik hem nog terugbrengen.

Hop,hop,hop!

• Sciatic
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

In de Dscaler dir staat een txt file "channel.txt". Moet je even opzoek gaan naar de frequenties van de zenders op je kabel en in deze file zetten.

De keuze voor tuner en kaart maakt niet zo heel veel uit, gewoon proberen tot er beeld en geluid uit komt.

http://texturizer.net/firebird/

• basset
Ah! kijk perfect!...wel een hoop werk :( .

Ach....jammer dat het beeld zo tegenvalt. Veel ruis, maar dat zal wel door mn comp. Komen, of juist de hoge resolutie van de mon misschien, dat het beeld dan uitgerekt word? Of zeg ik iets geks?

Hop,hop,hop!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:49

dlmh

Lo-Fi

Hoe heb je dat nou gedaan met die kanalen???
Heb zelf nl. de TerraTV+ en ik vind de software die ze zelf meeleveren behoorlijk simpel. Ik mis ook een aantal kanalen... ook de overlay op m'n Radeon is niet echt super te noemen!
Kan ik gewoon ergens een lijstje downloaden van de kabelboer en dan in dat channel.txt zetten?

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• Sciatic
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Je moet gewoon bij je kabelprovider opzoek gaan naar een lijst met frequenties, en deze in de channel.txt zetten zoals de andere frequenties er ook in staan.

Het stretchen e.d. van het beeld is allemaal in te stellen in DScaler.

http://texturizer.net/firebird/

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Nou heb ik alleen nog geen geluid.. ik had al eerder lopen klooien met DScaler maar geluid heb ik er nooit uit gekregen! Iemand idee welke Tuner ik moet instellen, e.d.?

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• basset
Heb je gebruik gemaakt van dat doorluskabeltje vanuit je tv kaart naar de line-in van je geluidskaart? Zo ja, moet je even de mixerinstellingen veranderen. Wellicht is die gemute.

Hop,hop,hop!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Nope.. intern... van de TV kaart naar ingang op geluidskaart (met zo'n "CD-ROM" kabeltje)

• basset
Probeer het met zo'n extern cabeltje. Als dat werkt is dat kabeltje misschien niet goed.

Hop,hop,hop!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Op donderdag 06 juni 2002 15:48 schreef basset het volgende:
Probeer het met zo'n extern cabeltje. Als dat werkt is dat kabeltje misschien niet goed.
Zowel intern als extern kabeltje werkt niet!

Bovendien werkt 't interne kabeltje bij de TerraTV software wel gewoon!

• FSharky
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dan moet je bij je geluidinstellingen van windows of van je geluidskaart de line in open zetten.

En wat betreft het zoeken van kanalen, ikzelf vind de meeste kanalen als ik "france cable" doe. Alleen ned 3 vind ie niet maar dan is het simpelweg alleen in die tectfile de frequentie invoeren.
succes
Pagina: 1