• div-er
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-12-2025
Hallo
ik wil graag weten of de 3.3v Smart Media kaartjes de gegevens bewaren als ze langere tijd (3 weken) buiten een toestel (digitale camera) bewaard worden?

M.a.w. verliezen ze gegevens na bepaalde tijd?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-03 21:32
ja , de gegevens blijven bewaard

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:16
Die kaartjes hebben geen stroom nodig om de gegevens te bewaren. Soort van Rom geheugen eigenlijk. Het is dus niet vluchtig (ram geheugen wel; stroom weg, info weg)

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Verwijderd

heb er zelf ook 1 en ja die dingen bewaren hun data hun hele leven
desnoods flikker je ze 6jaar in de kast

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Daarvoor zijn ze gemaakt. Dit zogenaamde flash geheugen is solidstate, dus zonder bewegende delen en is dus niet vastbaar voor schokken enz. Het is oneindig malen herschrijfbaar en bewaard de gegevens zonder stroom.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

anders was het toch behoorlijk lullig als je je flashkaartje uit je camera haalt en hem in een reader stopt

dan zouden je foto's weg zijn :P

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02-2025

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Op donderdag 06 juni 2002 16:27 schreef Johnny64 het volgende:
Het is oneindig malen herschrijfbaar...
*Niet* waar, neem CompactFlash: dit schakelt een bit die een X aantal keren is beschreven uit om verlies van data te voorkomen. Zo zul je dus in theorie na verloop van tijd (lang) steeds minder geheugen hebben op het kaartje.

(Bron: PC-Active)

Edit: X = 300.000
Edit2: Alle soorten flash-geheugen 'slijten'

• div-er
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-12-2025
Op donderdag 06 juni 2002 16:47 schreef Eddo het volgende:
anders was het toch behoorlijk lullig als je je flashkaartje uit je camera haalt en hem in een reader stopt

dan zouden je foto's weg zijn :P
Dus op vakantie, kaartje wisselen, en pas bij thuiskomst (na bijv. 3 weken) uitlezen kan geen kwaad (geen gegevensverlies).

Moet ik nog rekening houden met de vliegveld-detectiepoortjes?

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:48

MaDLiVe

.-Observer-.

Op maandag 17 juni 2002 13:17 schreef div-er het volgende:

[..]

Dus op vakantie, kaartje wisselen, en pas bij thuiskomst (na bijv. 3 weken) uitlezen kan geen kwaad (geen gegevensverlies).

Nee vrijwel niet, die dingen zin groten deels van silicium gebrouwen :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 23:34 schreef Hatsekie_D het volgende:

[..]

*Niet* waar, neem CompactFlash: dit schakelt een bit die een X aantal keren is beschreven uit om verlies van data te voorkomen. Zo zul je dus in theorie na verloop van tijd (lang) steeds minder geheugen hebben op het kaartje.

(Bron: PC-Active)

Edit: X = 300.000
Edit2: Alle soorten flash-geheugen 'slijten'
300.000 keer?! dat zal betekenen, dat als je het hele jaar iedere dag 1x je CF kaart vol schrijft, dat je dan 'slechts' 821,9 jaar oud moet zijn. Dat is wel heel nuttig om stennis over te maken :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-03 09:40
Op maandag 17 juni 2002 13:46 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

Nee vrijwel niet, die dingen zin groten deels van silicium gebrouwen :)
Ik denk dat hij bedoeld; Of het gewist kan worden door die straling :+

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:56
Op maandag 17 juni 2002 13:17 schreef div-er het volgende:

[..]

Nee je hoeft geen rekeknig er mee te houden. Detectiepoortjes werken dacht ik magnetisch en de straling waarmee je bagage gescant wordt is nihiel. Ben zelf met het vliegtuig naar Barcelona geweest, en niks van gemerkt. *D

Analoge film daarentegen met ISO waarden van 400 en hoger vertonen wel meer ruis wanneer ze door de bagage scanner zijn geweest. Zorg dus bij het gebruik van deze rolletjes dat je ze in je jaszak neemt of uit je handbagage haalt voor het scannen.
Pagina: 1