[Namezero] Domain Confiscated

Pagina: 1
Acties:

• Bountyhunter
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 19:24
Ik kreeg gister dit mailtje:
Hello,

It has come to our attention that you have placed an order to purchase or upgrade a domain service with Namezero.com. However, upon review of the information provided in that order, the contact information did not appear valid. This is a serious security issue, and because of this, your order has been suspended. The credit card charge has already been refunded and will be recharged once we have received proof that you are the listed registrant.

If you still wish to have this domain, please fax the following to 1-604-608-5515, attention "Namezero.com CC Inquiry Dept":

Domain:
Password:
Complete mailing address:
Phone #:
Legible copy of your Picture ID:

Credit card number:
Credit card expiry date:

Credit card owner first name:
Credit card owner last name:
Credit card owner full mailing address (if different from the registration contact information):
Credit card owner phone #:
Legible copy of the front of the credit card:

If, after review, the information is verified, and the charge is successful, the domain will be reinstated to you. Please note that without this information, we cannot start the reinstatement process for this domain.

Thank you,

CC Inquiry
Namezero.com
:r

Weet iemand wat ik met deze b*llshit moet?
Ik heb mijn site al een paar jaar via namezero, en altijd braaf betaald met mastercard(is niet verlopen).
Ik had hem net vorige maand weer ge-upgrade, en het geld was al van m'n rekening afgehaald, en nu krijg ik dus dit. :?

Alle gegevens die ik heb ingevuld zijn hetzelfde gebleven, dus de gegevens die de voorgaande jaren klopten, kloppen nu ineens niet meer volgens namezero. :?

Ik was behoorlijk piss't, en wou eigenlijk gister al mijn (ex)domeinnaam bij een ander registreren, maar namezero heeft er dus een lock op.

En ik ga echt niet mijn gegevens en mastercard nummer naar één of ander faxnummer faxen.

Iemand info/tips?

Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"

Verwijderd

Als het domein op jouw naam is geregistreerd, dan ben jij de eigenaar.
Namezero heeft dan het recht niet om het domein vast te houden.

edit:

Volgens mij komt dit mailtje dus echt niet van namezero af.
Lijkt me teminste een beetje vreemde manier van werken.

• Bountyhunter
Zoekend bij een willekeurige whois staat nog steeds mijn naam met adresgegevens.

Ik vindt het allemaal ook maar raar om mijn domein zomaar op slot te zetten, zonder eerst te mailen ofzo hoe het allemaal zit.

Maar het mailtje komt volgens mij echt wel van namezero, en op mijn domain zit echt een slot, want op mijn site staat nu zo'n namezero reclame ding.

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik zou ze op dat nummer faxen maar dan niet dat formulier invullen maar het mailtje wat je kreeg bijsluiten en aangeven dat de gegevens uit de WHOIS correct zijn en dat er niks mis is met je creditcard.

Een beetje dreigen met "stappen" omdat ze onrechtmatig je domein afnemen kan het geheel wellicht wat versnellen :)

Zodra het is opgelost zou ik het domein idd direct verhuizen. Ik heb zelf ook veel gedoe gehad met een soortgelijke partij (namedemo), daar ben ik gelukkig vanaf!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 19:06
Nu het toch over domeinen verhuizen gaat:

Ik wil weg van networksolutions omdat renewal daar duur is.
Nu wilde in naar namesecure, maar die willen een "notarized letter" hebben. Is dat normaal ? 'k vindt het nogal moeilijk.

Ik zoek dus een "registrar" waar ik mijn domeintje heen kan verhuizen die voor +/- $15 een jaar renewed en waar ik via web interface wijzigingen (nameserver etc) kan maken.

[edit] ppfff. ik zit hier best offtopic te kletsen |:(
Niet op reageren, ik stel de vraag even met een nieuw draadje. (maar ga eerst nog ff searchen)

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

Umm om vanaf networksolutions weg te verhuizen zijn dat soort dingen vrij normaal, als het al ooit lukt.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:08
Op donderdag 06 juni 2002 10:31 schreef Bountyhunter het volgende:
Zoekend bij een willekeurige whois staat nog steeds mijn naam met adresgegevens.

Ik vindt het allemaal ook maar raar om mijn domein zomaar op slot te zetten, zonder eerst te mailen ofzo hoe het allemaal zit.

Maar het mailtje komt volgens mij echt wel van namezero, en op mijn domain zit echt een slot, want op mijn site staat nu zo'n namezero reclame ding.
Wanneer zou het domein officieel verlopen?

Dit is ff tricky namelijk. Verhuis nooit een domein dat bijna verloopt. Verhuizen kan nl. tijd kosten en als hij in de tussentijd verloopt, dan kan je je domein kwijt zijn.

Weet niet meer wat de periode is, maar binnen 2 mdn voor verlopen zou ik hem eerst bij dezelfde registrar verlengen.

Overigens zou ik gewoon wel die FAX sturen. Er staat toch duidelijk wat er bij hen mis is? STuur een fax waarin je zegt dat je geen CC faxt maar dat je dat liever in een persoonlijk telefoongesprek doorgeeft. Wellicht zoek je er teveel achter.

• Bountyhunter
Ik was ruim optijd met verlengen.
En ik zoek er verder ook niks achter, maar ik vindt het zo vreemd dat de gegevens nu ineens niet meer kloppen, en eerst altijd wel, terwijl er in de tussentijd niks is veranderd.
Ze hadden het geld al binnen, en zo'n 1 1/2 maand later storten ze het terug, en krijg ik dit mailtje.

Ik wil gewoon weten of er meer mensen zijn die dit is overkomen, en hoe ze het opgelost hebben.

En m'n cc nummer faxen? no way!

• Bountyhunter
Gisteravond eerst maar even een mailtje gestuurd, om te vragen wat er nou niet klopt, en dat ik het geen safe idee vind om m'n cc gegevens te faxen.

Dit was de reply:
Hello,

There was a discrepancy with the mailing address provided in your account to your billing address for your credit card. If you wish to regain access to your domain please fax us the following information that is listed in our email below.

Thank You,

CC Inquiry
Namezero.com
Ze willen nog steeds dat ik mijn cc kopieer en het nummer ook nog eens opschrijf, en dat naar hun fax.

Dat wordt niks dus, ik ga geen cc faxen, en hun gaan verder ook niks doen.
Weg domein dus. ;(

Voor iedereen die nog bij namezero zit: SNEL, verhuis je domein.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 18:50
Op vrijdag 07 juni 2002 09:03 schreef Bountyhunter het volgende:
Voor iedereen die nog bij namezero zit: SNEL, verhuis je domein.
Dat was al een jaar ofzo bekend :)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:19

Wokschotel

Op 6 wielen

Zou het niet gewoon een manier van boeven zijn om snel aan creditcard-gegevens, inclusief handtekeningen te komen?

• Bountyhunter
Op vrijdag 07 juni 2002 09:57 schreef The Source het volgende:

[..]

Dat was al een jaar ofzo bekend :)
I know, maar ik was over het algemeen wel tevreden, dus ik zag nog geen reden om te moven, nu reden genoeg dus(nu te laat |:( )

Pagina: 1