Ik zit hier met een paar kleine (of juist grote) probleempjes:
- XFree86 laat alleen nog maar Root inloggen
- xfs-xtt fontserver wil niet meer via een Unix domain socket werken.
Gisteren heeft het de hele dag goed gewerkt, en ineens kon ik niet meer inloggen met mn normale user. Vanmorgen kapte de fontserver ermee en was ik dus blij dat ik Knoppix had, anders was ik niet meer in mn systeem gekomen (gdm probeert gewoon keer op keer XFree86 te starten, kom je niet meer in je console login
)
ff wat logjes:
eerste uit syslog over xfs-xtt
tweede uit wdm.log over XFree86 waar ik niet inkom.
Iemand die weet hoe zoiets ineens kan veranderen in een paar minuten tijd? Heb geen nieuwe debian packages geinstalleerd toen dit zich voordeed (had geen zin om te upgraden, had net Gnome2.0 gecompileerd en dat wou apt-get ff vervangen)
- XFree86 laat alleen nog maar Root inloggen
- xfs-xtt fontserver wil niet meer via een Unix domain socket werken.
Gisteren heeft het de hele dag goed gewerkt, en ineens kon ik niet meer inloggen met mn normale user. Vanmorgen kapte de fontserver ermee en was ik dus blij dat ik Knoppix had, anders was ik niet meer in mn systeem gekomen (gdm probeert gewoon keer op keer XFree86 te starten, kom je niet meer in je console login
ff wat logjes:
code:
1
2
3
| Jun 6 09:18:29 debian xfs-xtt: cannot establish any listening sockets AUDIT: Thu Jun 6 09:27:37 2002: 961 X: client 8 rejected from local host |
eerste uit syslog over xfs-xtt
tweede uit wdm.log over XFree86 waar ik niet inkom.
Iemand die weet hoe zoiets ineens kan veranderen in een paar minuten tijd? Heb geen nieuwe debian packages geinstalleerd toen dit zich voordeed (had geen zin om te upgraden, had net Gnome2.0 gecompileerd en dat wou apt-get ff vervangen)