>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
df
kijken hoeveel ruimte er op de schijf vrij is
en met
du
vanaf de root van je eigen site kun je zien hoeveel ruimte al je bestanden innemen
Ik heb geen idee of ik telnet/ssh access heb. Hoe kan ik daar achter komen? met puttyOp donderdag 06 juni 2002 09:29 schreef TheDane het volgende:
als je telnet/ssh access hebt kun je met
df
kijken hoeveel ruimte er op de schijf vrij is
en met
du
vanaf de root van je eigen site kun je zien hoeveel ruimte al je bestanden innemen
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
probeer dit eens in een php-file te zetten:
1
| <?passthru("du");?> |
Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."
Op donderdag 06 juni 2002 10:00 schreef thomaske het volgende:
Zoals hierboven al gezegd is kan je dat met het unix-commando du doen.
probeer dit eens in een php-file te zetten:
PHP:
1 <?passthru("du");?>
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <HTML>
<HEAD>
<TITLE>LEFT</TITLE>
</HEAD>
<BODY BGCOLOR="#FFFFFF" TEXT="#000000">
<?
passthru("du");
?>
</BODY>
</HTML> |
Dit heb ik in een .php file gezet. maar er komt niks te staan. Ook niet als ik er een .htm file van maak.
p.s. ik heb geen idee hoe php werkt. is dit zo wel goed?
Dan worden programma's om de vrije ruimte op te zoeken ook nogal lastig.
[edit]Nee, ik zie geen enorme errors in dit HTML bestand. Staat ie in de source ook zo precies?
Dus de html file had wel de goede opmaak??Op donderdag 06 juni 2002 10:12 schreef Glimi het volgende:
Oooowkay, er staat dus geen PHP op dat systeem neem ik nu aan
Dan worden programma's om de vrije ruimte op te zoeken ook nogal lastig.
Dan draait php ws in safe-mode, je mag dan geen server-commands uitvoeren..Op donderdag 06 juni 2002 10:09 schreef Hu9o het volgende:
[..]
Dit heb ik in een .php file gezet. maar er komt niks te staan. Ook niet als ik er een .htm file van maak.
p.s. ik heb geen idee hoe php werkt. is dit zo wel goed?
Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."
Verwijderd
1
2
3
4
| <html><head><title>PHP Test</title></head> <body> <?php echo "Hello World<p>"; ?> </body></html> |
geeft ook een wit scherm.... Zou het dan toch zijn dat php niet ondersteund wordt?? Of heeft die met die ws mode te maken??
Verwijderd
Probleem is alleen dat tijdens die test je je quota dus overschrijft en in de tussentijd een ander programma dan niet onder jouw account naar (nieuwe) files kan schrijven. Dat zou misschien problemen kunnen geven als je net een e-mail bericht binnen krijgt en je e-mail ontvang service schrijft het naar een filetje onder jouw account (speculatie).
Het beste om te bepalen hoeveel MB er in gebruik is, is een programma dat inlogt op de ftp site. Dan alle dirs lang loopt en alle kb aan bestanden optelt.
Ik wou het gaan doen in Delphi met indy 9.0 component idFTP.
iemand nog tips ?
Verwijderd
1 MB != 1.000 kbOp donderdag 06 juni 2002 09:23 schreef Hu9o het volgende:
Ik zat te denken aan een programmatje te maken dat alle dirs bijlangs gaat en het aantal kb van de bestanden optelt.
vervolgens 50.000 - aantalkb = vrije ruimte.
1 MB == 1.024 kb
just my 2 cents
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
idd !1 MB != 1.000 kb
1 MB == 1.024 kb
just my 2 cents
Niet in de geval, het gaat niet om een website ofzo. Het gaat om analyse resultaten, en er is al een backup van. Gemiddeld staan de resultaten er 2 dagen op. en dan worden we weer verwijderd.Op donderdag 06 juni 2002 16:33 schreef Marzman het volgende:
Even alles downloaden is de makkelijkste methode. Het is toch wel fijn om een backup lokaal te hebben staan, ik heb hem al eens nodig gehad.
De boel gewoon ff dloaden is geen optie. Omdat de verbinding een ISDN lijn is
zijn er strenge restricties? loop je uberhaupt 't gevaar dat je over die 50mb limiet heen gaat?
we kunnen nu wel allemaal leuke technische oplossingen verzinnen, maar ik heb 't vermoeden dat de basis van dit probleem dieper zit .. en misschien is DAAR wel wat aan te doen!