[win32 automation] Alleen als app draait

Pagina: 1
Acties:

• Wortelpudding
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Is het mogelijk om een automation object te maken wat alleen functioneert als de bijbehorende applicatie ook echt draait?

Ik wil namelijk een app maken die via automation te besturen is, maar het is niet de bedoeling dat de app opgestart wordt zodra het automation object geinstantieert wordt.

Mogelijke oplossing is het unregisteren van het automation object als de app afgesloten wordt, maar ik denk dat het mooier en netter is om dat in de app op te lossen.

BTW: Ik gebruik BCB5

Verwijderd

Je zou zelf even in de running object table kunnen loeren (ROT) of jouw app daar tussen hangt..ik heb vorige week of 2 weken terug een stukje source gepost hier met wat voorbeeld code (+probleem >:) )

• Wortelpudding
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hmm, ik denk dat ik een oplossing gevonden heb:

Ik kan door de command-line te bekijken of de applicatie 'normaal' gestart is, of dynamisch dmv automation (er wordt dan nl in het geval van BCB5 '/Automation -embedding' op de cmd-line meegegeven).

BTW: Bestaat er in BCB5 trouwens ook een functie waarmee je kunt detecteren of een app dynamisch gestart is door automation? In VC6 heb je CWinApp::m_bRunEmbedded om daar achter te komen.

Ik kan er dan voor zorgen dat alle automation methods die ik aanmaak een foutcode (zelf gedefinieerd) teruggeven die aangeeft dat de app niet draait.