[Mac OS 9.1] Boot niet met printer aan parallel

Pagina: 1
Acties:

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-07 11:33
Ik zit hier met een Mac waar ik een Lexmark Z55 aan wil hangen. Met USB gaat prima, maar nu wil ik ook dat hij werkt op de parallelle poort i.v.m. het uitvoeren van experimenten. Zogauw ik hem aan de parallelle poort hang wil het systeem niet meer booten. :( Ook al staat de printer zelf uit. Bij het booten stopt hij dan op ongeveer een kwart van het balkje. Hij doet dan helemaal niks meer. Muis kan nog wel bewegen maar daar houdt het ook bij op.
Ik heb al gecontroleerd dat de kabels goed vast zitten.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? :?

Verwijderd

pr boot al geprobeerd
en een boot zonder extensies?

• [J.d.I.] DirtyHarry
Euh nee, ik ben totaal niet bekend met een Mac. Dus dat hebbik nog niet geprobeerd. Hoe kan ik dat doen?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

een Mac met een parallele poort. Damn, heb je een prototype ergens vandaan gehaald dan?

Er is nl. nooit een Mac met parallele poort uitgekomen...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• [J.d.I.] DirtyHarry
Er zit hier toch echt een poort aan de achterkant waar die parallelle kabel in past. Of is die poort soms ergens anders voor?
En hoe dacht jij dan dat er op een Mac werd geprint voordat er USB bestond?

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 10:19 schreef [J.d.I.] DirtyHarry het volgende:
Er zit hier toch echt een poort aan de achterkant waar die parallelle kabel in past. Of is die poort soms ergens anders voor?
En hoe dacht jij dan dat er op een Mac werd geprint voordat er USB bestond?
de printer poort of appletalk poort toch? (zo lang geleden :))

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op donderdag 06 juni 2002 10:31 schreef sharky_k_ het volgende:

[..]

de printer poort of appletalk poort toch? (zo lang geleden :))
idd, de localtalk port.

die connector waar je het over hebt is volgens mij de SCSI aansluiting, en dan vind ik het niet vreemd dat je Mac wat wuzze wuzze doet als jij printers op dat ding aansluit.

• [J.d.I.] DirtyHarry
Volgens mij is het wel een redelijk modern systeem, G3/G4 powermac met 512MB geheugen.
Maar is het dan wel mogelijk om de printer aan het draaien te krijgen op die 'parallelle' poort?

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op donderdag 06 juni 2002 10:38 schreef [J.d.I.] DirtyHarry het volgende:
Volgens mij is het wel een redelijk modern systeem, G3/G4 powermac met 512MB geheugen.
Maar is het dan wel mogelijk om de printer aan het draaien te krijgen op die 'parallelle' poort?
nee.

Verwijderd

die poort die lijkt op een pc printer poort is een scsi poort
een mac heft wel een printer poort maar das meer een soort ps2 aan sluiting ( mist het geen nieuwe g3/imac of hoger is want die hebben dat niet)
ik ga er van uit dat het geen zo'n modern desagn is, maargewoon zo'wit begre actig ding ( aan gezien de scsi connector)
Pagina: 1